SAS – Scandinavian Airlines a anunțat oficial consorțiul ofertant câștigător în procesul său de solicitare a finanțării pentru ieșirea din protecția împotriva falimentului.
Firma de investiții Castlelake, grupul Air France-KLM, Lind Invest ApS (Danemarca) și statul danez fac parte consorțiul care a câștigat procesul de finanțare al SAS – Scandinavian Airlines.
Anunțul a fost făcut de compania aeriană scandinavă în seara zilei de marți, 3 octombrie 2023, însă detaliile referitoare la structura finală a acționariatului și numărul de acțiuni deținute în cadrul SAS de cele patru entități vor fi stabilite ulterior.
Totuși, din estimările inițiale prezentate de compania aeriană, Castlelake ar urma să dețină aproximativ 32% din SAS, Air France-KLM aproximativ 20% din acțiunile acesteia, iar statul danez va deține aproximativ 26% din companie.
Restul acțiunilor vor fi împărțite între fondul de investiții Lind Invest ApS din Danemarca, aproximativ 8,6%, și alți creditori ai companiei aeriene scandinave.
Tranzacția dintre SAS și consorțiul amintit trebuie să fie aprobată ca parte a planului de restructurare al SAS – Scandinavian Airlines, în conformitate cu legea împotriva falimentului din SUA.
Adițional, aceasta va fi supusă și va necesita aprobările unor instituții și agenții de reglementare din Europa și Scandinavia.
În urma acestei tranzacții, compania aeriană scandinavă va fi delistată de la bursă în al doilea semestru din anul 2024, însă operațiunile sale aeriene nu vor fi afectate de această reorganizare.
De asemenea, SAS – Scandinavian Airlines ar urma să părăsească alianța Star Alliance și se va alătura alianței SkyTeam, din care fac parte și o câteva din companiile aeriene deținute de grupul Air France-KLM.
SAS este membră fondatoare a alianței Star Alliance, alături de United Airlines, Thai Airways, Lufthansa și Air Canada. Star Alliance este cea mai mare alianță de companii aeriene, aceasta având 26 de companii aeriene membre.
Flota companiei scandinave numără aproximativ 130 de avioane și mai are comenzi pentru alte 24 de Airbusuri A320neo și două Airbusuri A350, avioane care vor fi livrate în perioada următoare.
Intrarea grupului Air France-KLM în acționariatul companiei aeriene scandinave reprezintă una dintre cele mai mari schimbări din piața aviatică din Europa din ultimii ani, după preluarea acționariatului majoritar în cadrul ITA Airways de către grupul Lufthansa.
Însă, piața europeană se va consolida în continuare în perioada următoare, tranzacții în diferite stagii vizând și companiile aeriene Air Europa (Spania) și TAP Air Portugal.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.