Guvernul britanic împrumută cu 300 milioane de lire sterline o companie low-cost

Sunteți curioși să știți care este cea mai bogată companie aeriană din Europa? Nu, nu este nici British Airways, nici Air France sau KLM, nici măcar Aeroflot sau Lufthansa, este vorba despre o companie low-cost.

Și nu, nu este Ryanair. Sunt vecinii noștri de la Budapesta, compania Wizz Air.

După declarațiile de zilele trecute care păreau a fi SF, experții financiari confirmă spusele CEO-ului Wizz Air, József Váradi, compania pe care o conduce are suficiente lichidități să supraviețuiască timp ce cel puțin 20 de luni, fără a ridica niciun avion de la sol.

Wizz Air se află într-o situație financiară foarte bună, își poate plăti toate facturile de leasing pentru avioanele sale plus, are suficienți bani în conturi să ramburseze toate biletele anulate din cauza coronavirusului.

În urmă cu câteva zile Wizz Air a informat Bursa de la Londra că la finalul lunii martie a acestui an avea în conturi lichidități în valoare de 1.5 miliarde de euro.

Banca Angliei acordă împrumuturi cu dobândă mică în contextul crizei COVID-19. Sunt câteva criterii de îndeplinit, pe care le vom detalia mai jos.

Acum vine întrebarea, de ce Guvernul Majestății Sale a acordat un împrumut de 300 de milioane de lire sterline companiei Wizz Air, în loc să-și îndrepte atenția spre compania Virgin Atlantic care are nevoie disperată de bani?

De la început, trebuie făcută o distincție clară între un ajutor de salvare și un împrumut cu dobândă redusă, deoarece aici este cheia deciziei guvernului de la Londra în ceea ce privește împrumutul acordat companiei Wizz Air.

Virgin Atlantic are nevoie de un ajutor din partea Londrei, dar aici banii pe care i-ar primi Virgin Atlantic ar urma să-i plătească contribuabilul britanic, iar Virgin Atlantic nu se califică pentru un astfel de împrumut.

Wizz Air a profitat de oportunitate și a luat acest împrumut cu dobândă redusă, de doar 0,6%, care în termeni bancari înseamnă un adevărat chilipir.

De ce a făcut Wizz Air acest lucru?

Probabil pentru a își refinanța credite mai vechi luate cu o dobândă mult mai mare, sau pentru a-și achita datorii mai vechi din obligațiuni.

Cum poate o companie maghiară să se împrumute cu 300 de milioane de lire sterline la o dobândă de 0,6% de la Banca Angliei?

În practică, acest lucru este posibil dacă sunt îndeplinite câteva cerințe minime: societăți comerciale înregistrate în Marea Britanie, inclusiv firme care au companii-mamă în alte țări, companii cu angajați britanici, firme cu sediul central în Marea Britanie, companii care generează venituri pe teritoriul Marii Britanii, sau companii care operează activități în Marea Britanie.

Chiar dacă sediul central este la Budapesta, Wizz Air este listată la Bursa de Valori din Londra, de asemenea are o filială în Marea Britanie unde operează cu zece aeronave.

Având în vedere criteriile relative reduse pentru accesarea acestor fonduri, Wizz Air s-a calificat pentru un astfel de împrumut cu dobândă redusă.

Este un paradox toată această situație, dacă Virgin Atlantic nu reușește să ajungă la un acord cu guvernul britanic, mii de oameni își vor pierde locurile de muncă, rute vitale pe care opera Virgin Atlantic ar urmă să dispară, iar în acest timp, Wizz Air a beneficiat de un credit cu o dobândă fabulos de mică din partea aceluiași guvern care îi refuză ajutorul de stat companiei britanice Virgin Atlantic.

Totodată, Guvernul Regatului Unit va face un profit din creditul acordat companiei Wizz Air, randamentul obligațiunilor de stat în Marea Britanie este de 0,1%, iar dobânda creditului pentru Wizz Air este de 0,6%.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Ryanair concediază o parte din piloții subsidiarei BUZZ din Polonia

Articolul următor
Foto: Fredrik Hotvedt

British Airways și SAS se pregătesc de concedieri masive

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share