ACTUALIZARE 13 iunie 2019: Potrivit datelor publicate în 13 iunie 2019 de către autoritățile britanice, acest incident a avut loc din cauza unei erori umane.
Întregul raport publicat de britanici poate fi citit mai jos:
_______________________
ACTUALIZARE 31 Iulie 2018: În seara zilei de sâmbătă, 28 Iulie, am transmis un email către Blue Air prin care am solicitat confirmarea sau infirmarea acestui incident, nici până astăzi nu am primit un răspuns de la operator.
În decursul dimineții de luni, 30 Iulie, am transmis aceeași solicitare și către CIAS (Centru de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile), iar în această dimineață aceștia ne-au transmis răspunsul de mai jos.
Între timp, aeronava implicată în acest incident este încă la sol.
_______________________
În după-amiaza zilei de sâmbătă, 28 iulie, un Boeing 737-800NG (YR-BMF) care efectua zborul Blue Air 0B152 pe ruta Birmingham – București a lovit cu coada pista de pe aeroportul englez în timpul procedurii de decolare.
În ciuda suspiciunii de tailstrike, comandantul aeronavei a luat decizia de a zbura până la București, un zbor de aproximativ 3 ore, fără ca aeronava să fie verificată de o echipă tehnică așa cum recomandă Boeing.
După cum vedeți în fotografia de mai jos, sistemul ”tailskid” a fost deja inspectat de o echipă tehnică la București și probabil va fi inlocuit.
Ce e drept, incidentul nu a fost grav, însă cu toate acestea, conform procedurilor, aeronava trebuia să aterizeze pe cel mai apropiat aeroport disponibil pentru verificări ulterioare.
Potrivit Romatsa, acest avion trebuia să efectueze în această seară și zborul Blue Air către Luton și retur, însă din cauza acestui incident avionul a fost înlocuit cu proaspăt sositul YR-BMP (vopsit în livery ”Carol I”). Cel din urmă trebuia să evolueze în această seară la BIAS 2018 însă evoluția sa nu a mai avut loc.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.