Actualizare, 18:30: Compania aeriană a transmis următorul comunicat:
„Acest zbor din București către Londra Stansted (21 ianuarie) a fost întârziat din cauza unei probleme tehnice minore la aeronavă. Pentru a minimiza întârzierea, clienții s-au îmbarcat într-o aeronavă înlocuitoare căreia i s-a efectuat un tratament de degivrare înainte de a decola către Londra. La scurt timp după decolare, ca măsură de precauție, aeronava a revenit pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, după ce membrii echipajului au raportat un fum neidentificat în cabină (despre care noi credem că a fost cauzat de ingerarea fluidului de degivrare în sistemul de climatizare).”
„Membrii echipajului au notificat controlorii de trafic aerian, iar aeronava a aterizat în condiții normale la București, și în prezent este inspectată de tehnicienii Ryanair.”
„Pasagerii au primit vouchere pentru gustări și băuturi răcoritoare și urmează să se îmbarce într-o aeronavă înlocuitoare care va decola către Londra Stansted mai târziu în cursul zilei de astăzi. Ryanair le prezintă scuze sincere clienților afectați de această întârziere.”
La câteva ore după ce avionul implicat în acest incident a aterizat la București, un avion de tip Learjet 45 (M-ABGV) deținut de compania Ryanair și folosit exclusiv de echipa tehnică a transportat de la Bergamo la București mai multe piese pentru Boeing 737-800NG.
__________
Zborul Ryanair FR1006 București – Londra Stansted din această dimineață s-a întors la București la scurt timp după decolare din cauza faptului că în cabină a apărut fum.
Boeingul 737-800NG înmatriculat EI-EVH a decolat de la Otopeni cu destinația Londra Stansted cu trei ore întârziere iar la aproximativ 5 minute după decolare piloții au decis să revină la Otopeni din cauza fumului care a apărut în cabină.
Înainte de a ateriza la Otopeni, piloții avionului au luat decizia de a rămâne în aer la o altitudine mai joasă timp de aproape o oră pentru a consuma din combustibil.
La bordul avionului se aflau 169 de pasageri și șase membri ai echipajului însă din fericire niciunul dintre aceștia nu a fost rănit.
Avionul în cauză a fost timp de o lună la mentenanță la Romaero însă în decursul zilei de luni, 20 ianuarie, a fost mutat de la Băneasa pe aeroportul Henri Coandă.
Cu toate acestea, transferul avionului de pe un aeroport pe altul a fost făcut abia după ce avionul a efectuat câteva zboruri de test.
Zborul FR1006 din această dimineață a fost însă primul zbor comercial efectuat de acest avion după ce a ieșit de la mentenanță.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.