Introducerea turnurilor de control digitale controlate de la distanță reprezintă o dezvoltare tehnologică extrem de interesantă pentru industria aeronautică.
Cred că orice participant al salonului aeronautic de la Farnborough desfășurat săptămâna trecută, ce a fost capabil de a-și distrage ochii de la demonstrațiile aviatice spre ecranele pe care au fost proiectate demonstrațiile de tipul tehnologie de turn digital, a putut observa ce înseamnă noua tehnologie pe acest segment.
Camere high definition, display-uri îmbunătățite cu hărți și date despre aeronave plus senzori infraroșu care pot anula efectul deranjant al fenomenului de ceață devin perspective tentante. Mă gândesc la faptul că un aeroport în zilele noastre ar trebui să analizeze serios perspectiva de a cheltui o mulțime de bani pentru construcția unui nou turn de control fizic.
Furnizarea de servicii de trafic aerian de la distanță pentru un aeroport, din interiorul unor locații special amenajate în acest scop, ar putea fi un semn de evoluție după tot ceea ce am văzut că s-a întâmplat cu serviciile radar pe parcursul a zeci de ani. De asemenea, cred că prin implementarea noii tehnologii s-ar putea evita erorile de ordin uman și, mai mult, este foarte posibil să nu mai auzim de greve ale controlorilor de trafic aerian. Bineînțeles, acestea sunt doar păreri care îmi aparțin.
Dar și așa, controlorii de trafic aerian nu ar fi concediați sau reprofilați. Aceștia vor oferi în continuare servicii ce vor asigura condițiile de siguranță prin gestionarea mișcărilor aeronavelor în jurul aeroportului, dar ceea ce s-ar putea schimba este modul în care ei observă aeronava și înlocuirea tehnologiilor clasice cu unele mult mai performante. Așadar, aceste noi tehnologii sunt concepute pentru a sprijini controlorii de trafic aerian ușurându-le munca și nu de a-i înlocui.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.