Știri
1

Ministerul Transporturilor: În primăvara anului viitor va avea loc o restructurare a companiei TAROM

24 octombrie 2016
12585 Vizualizări
1 Comentarii
citire în 5 minute
Ministerul Transporturilor: În primăvara anului viitor va avea loc o restructurare a companiei TAROM

Conform news.ro, Ionuț Moșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat luni, la finalul audierii din Comisia de transporturi a Senatului, că la începutul anului viitor se va face o restructurare a Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A., o restructurare care „chiar dacă va fi dureroasă, va trebui asumată de următorul Guvern”. Oficialul a mai declarat că este necesar ca noului management care va conduce Tarom să i se acorde „anumite exceptări” pentru a lua măsuri rapid când este cazul şi pentru a se putea lupta cu competitorii de pe piaţă.

În decursul zilei, Ionuț Moșteanu a prezentat, în fața colegilor din Parlament, pașii care urmează să fie luați pentru redresarea operatorului aerian, după ce anul 2016 este al nouălea an consecutiv de pierderi.

În perioada următoare va fi semnat un contract de consultanță, iar în primăvara anului 2017 va fi prezentat un raport al unui consultant din afara țării, urmând ca acesta să facă recomandări privind schimbările necesare pentru repoziționarea pe piață a TAROM. În urma acestui raport se va stabili cu exactitate și modul de standardizare a flotei.

„Înainte să băgăm banii românilor într-o flotă nouă, trebuie să restructurăm compania. Următorul pas după raportul consultantului va fi o restructurare a companiei, care, chiar dacă va fi dureroasă, va trebui neapărat asumată de următorul Guvern, de următorul Parlament”, a declarat Moşteanu.

Citește și  De ce situația financiară a TAROM pentru primul semestru nu ar trebui să ne mire?

În acest moment TAROM are o flotă de 22 de aeronave, însă va rămâne la numai 21 după ce la finele acestei luni singurul Airbus A310 (YR-LCA) va fi restras din serviciul comercial, ultimul său zbor va fi operat sâmbătă pe ruta Madrid – București. Flota companiei este foarte segmentată, fiind alcătuită din aeronave de la 3 producători diferiți, Airbus, ATR și Boeing, acest lucru ducând la costuri de mentenanță foarte ridicate.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai avertizat că decizia privind restructurarea companiei TAROM trebuie luată rapid, din cauza creşterii concurenţei pe piaţă şi a existenţei unor „competitori extrem de agili, rapizi şi cu putere financiară”.

„Ca să-i dăm o şansă acestei companii, va trebui imediat, de anul viitor, să-i oferim managementului de atunci posibilitatea să intervină foarte rapid, să ia decizii foarte rapide să nu mai fie constrâns de anumite criterii foarte fixe (…) şi când vom propune bugetul pe anul viitor vom cere şi nişte exceptări în anumite puncte, astfel încât să îi dăm companiei această flexibilitate şi agilitate de care are nevoie pentru a se lupta în această piaţă super concurenţială”, a mai declarat Ionuț Moşteanu.

Citește și  2017 va fi un an aglomerat, zboruri cu A350, Boeing 787 Dreamliner, operatori exotici și alte surprize!

Conform statisticilor pentru anii precedenți, TAROM a pierdut rapid cotă de piaţă în faţa competitorilor, în special a companiilor low-cost, în ultimii ani.

Operatorul aerian low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane de pasageri transportaţi în primul semestru, a depăşit TAROM din punctul de vedere al flotei în acest an, ajungând la 26 de avioane a căror vârstă medie trece de 22 de ani.

Tarom a transportat în decursul anului trecut peste 2,3 milioane de pasageri, iar cea mai mare companie aeriană de pe piaţa românească, după numărul de pasageri transportaţi, este operatorul low-cost Wizz Air care transportat 2,42 milioane de pasageri în primele şase luni ale acestui an, având o creştere de peste 10% faţă de aceeași perioadă a anului 2015.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Gabriel Bobon

Fondator al siteului BoardingPass.ro; Pasionat de internet, călătorii, aviația comercială, fotografie, fan Apple. A zburat cu cele mai mari avioane comerciale, Airbus A380 (Lufthansa), Boeing 747-8I (Lufthansa), Boeing 777 (Air France și Emirates), Boeing 787 (LATAM, Air France și LOT), Boeing 767 (Delta) și Airbus A350-900 (Finnair). Îi poți urmări istoricul zborurilor pe JetItUP.com.

675 postări
46 comentarii

Un comentariu 1

  1. VLAD TEPES

    PAI DACA SCOT TOATE CONTRACTELE ”DEDICATE” NU MAI ESTE NEVOIE DE RESTRUCTURARE…..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *