Proiectul pilot pentru achiziția de automotoare pe hidrogen a fost avizat pozitiv de Comitetul Tehnico-Economic (CTE) al Ministerului Transporturilor.
În ședința Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie 2022 au fost avizați indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România.
Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), vizează achiziția a 12 automotoare cu capacitate de transport de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung.
Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu.
Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
– trenuri la fiecare 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă;
– trenuri la fiecare 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu;
– trenuri la o oră între București – Găești – Pitești;
– trenuri la o oră între București și Târgoviște;
– patru trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești.
Aceste trenuri vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.
Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.