Air Malta (KM, Malta) și Etihad Airways (EY, Abu Dhabi Int`l) sunt aproape de a semna un acord de parteneriat strategic, au dezvăluit surse din domeniul aviației prezente în capitala Maltei, Valletta.
Într-o discuție sub protecția anonimatului cu publicația The Times of Malta, sursa a dezvăluit că președinta companiei aeriene Maria Micallef și înalți oficiali din cadrul Biroului primului-ministru, au ajuns la această decizie într-un timp foarte scurt. Este de așteptat ca operatorul Etihad Airways să achiziționeze o serie de participații deși nu s-a dat niciun detaliu exact al acordului propus.
Săptămâna trecută, ministrul Turismului din Malta, Edward Lewis Zammit, a confirmat faptul că s-au purtat negocieri între operatorul de zboruri național și o altă companie interesată dar a refuzat să dezvăluie identitatea acesteia.
Compania Air Malta a fost în mijlocul unui program de restructurare care vizează revenirea la profitabilitate în urma multor ani de funcționare pe pierderi. Cel mai profitabil an din istoria sa a fost 2012, operatorul însumând un profit de 78 milioane euro. Deși compania a declarat că va avea un deficit de 16,4 milioane euro (18 milioane dolari americani) până în luna martie 2015, conducerea Air Malta este hotărâtă să reducă pierderile la nu mai mult de 4 milioane euro (4,38 milioane dolari americani) până în luna martie 2016.
Cu toate acestea, în ciuda îmbunătățirii statutului financiar, președinta companiei aeriene Maria Micallef s-a plâns în luna octombrie 2015 de lipsa unui partener puternic din domeniul aviației care să mărească accesul la câștiguri de scară înaltă. Acest lucru ar ajuta la reducerea costurilor companiei Air Malta, aceasta devenind astfel mai competitivă.
„Nu contează cât de mult facem referire la costurile noastre, pentru că niciodată nu vom fi în măsură să negociem la același nivel cu companii care au sute de aeronave în componența flotelor”, a declarat Maria Micallef. „Nu vom putea negocia prețul combustibilului, întreținerii, al sistemelor IT și restul de cheltuieli. Și, într-un domeniu unde cel mai important aspect este reprezentat de costuri și prețuri, acest lucru ar însemna că nu vom fi niciodată în măsură să funcționăm pozitiv. Prin urmare, Air Malta ar obține cu siguranță avantaje de la un potențial aliat strategic să învingă provocările aduse de lipsa fondurilor în care se află la acest moment”.
Contactat pentru a oferi detalii, un purtător al companiei Etihad a refuzat să ofere declarații, acesta spunând că „nu comentează zvonurile sau speculațiile”.
În cazul în care zvonurile se dovedesc a fi adevărate, Air Malta ar deveni a cincea companie cu statutul de partener de capital din Europa al operatorului Etihad, pe lângă Air Berlin (AB, Berlin Tegel), Air Serbia (JU, Belgrade), Darwin Airline (F7, Lugano) și Alitalia (AZ, Rome Fiumicino). Transportatorul Abu Dhabi a semnat un Memorandum de Înțelegere (MOU) cu Montenegro Airlines (YM, Podgorica) propunând un acord de cooperare strategică.
sursa: ch-aviation.com
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.