Așa cum era de așteptat, producătorul european Airbus a lansat oficial versiunea XLR (Extra Long Range) pentru modelul A321neo.
Cu acest nou avion Airbus țintește să domine o piață neglijată în ultimii ani de cei doi mari producători de avioane, o piață care acum are nevoie de avioane care au o capacitate de transport mai redusă decât avioanele widebody dedicate zborurilor lung-curier însă cu autonomie crescută.
Operatorii americani dar și alții din Europa și Orientul Mijlociu și China își doresc un astfel de model de avion pentru a putea servi rute aeriene intercontinentale care nu au un volum mare.
Noul A321neoXLR va putea transporta între 180 și 220 de pasageri. Autonomia sa va fi de 4700 de mile, cu 15% mai mult decât versiunea A321neoLR care se află deja în serviciul comercial alături de TAP Air Portugal și Arkia Israel.
Airbusurile A321neoXLR vor putea zbura fără oprire pentru realimentare între China și Australia, America și Europa Centrală și de Est sau între India și Europa. Versiunea standard a modelului A321neo are o autonomie de 3700 mile.
Clientul de lansare al acestui model este Air Lease Corporation care a comandat 27 de avioane + opțiune de achiziție pentru alte 23 de A321neoLR sau XLR, însă până la finalul săptămânii este de așteptat ca Aibus să primească comenzi ferme pentru aproxmativ 200 de avioane A321neoXLR.
Primele livrări vor avea loc în 2023, dacă nu apar întârzieri.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.