Lucrările pentru extinderea pistei, a platformei pentru avioane și alte proiecte de îmbunătățire a aeroportului din Oradea au fost finalizate.
Proiectul aeroportului din Oradea de extinderea pistei de decolare și aterizare cu 420 de metri înspre Nojorid, de la 2.100 metri la 2,520 metri, extinderea platformei de îmbarcare și debarcare, implementarea unui sistem de împrejmuire perimetral aferent pistei extinse și a unui drum de securitate a fost încheiat.
De asemenea, acest proiect a mai constat și în achiziționarea echipamentelor necesare pentru întreținere și mentenanță, precum și echiparea pistei pe direcția 01 cu sistemul instrumental de apropiere de precizie ILS CAT II.
Săptămâna trecută, avionul Autorității Aeronautice Civile Române (AACR) a efectuat 15 ore de zbor pentru a calibra balizajul luminos și sistemul de asistență la aterizare pe direcția 01, în vederea asigurării unei ghidări precise a avioanelor în timpul aterizării.
Prin instalarea echipamentului instrumental de apropiere de precizie (ILS) CAT II, se va facilita aterizarea avioanelor pe direcția 01, dinspre sud, chiar și în condiții de vizibilitate redusă de până la 300 de metri.
În plus, numărul de survolări ale orașului Oradea în procedura de apropiere va scădea semnificativ, traficul aerian putând fi astfel direcționat dinspre sud.
Prin implementarea acestor investiții strategice, aeroportul Oradea și-a consolidat infrastructura pentru a face față unui trafic aerian în creștere.
În paralel, s-a adaptat și s-a conformat celor mai recente cerințe și standarde din sectorul aviației, asigurând astfel că activitățile aeroportuare se desfășoară într-un mediu sigur și conform normelor internaționale.
Proiectul „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea” a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 147.382.258,90 lei, iar valoarea eligibilă este de 125.167.055,53 lei, din care 122.663.714,42 lei reprezintă finanțarea nerambursabilă (echivalentă cu 98% din valoarea totală eligibilă).
Pe lângă aceste proiect, la aeroportul din Oradea se mai lucrează și la noul terminal al aeroportului din ultima săptămână a lunii iunie 2023. Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită se va mări de la 2.925 metri pătrați, cât au actualele terminale, la aproximativ 12.500 metri pătrați.
Noul terminal va fi dimensionat pentru a procesa până la 400 de pasageri pe oră pe fiecare din cele petru fluxuri plecări interne/externe și sosiri interne/externe.
Din 1 iunie 2024, compania aeriană LOT Polish Airlines va zbura regulat din Varșovia (Polonia) spre aeroportul din Oradea, detalii aici.
De asemenea, din iarna acestui an, mai exact din octombrie 2024, HiSky ar urma să opereze trei rute regulate spre și dinspre Oradea, detalii aici.
De la aeroportul din Oradea mai zboară regulat doar TAROM, spre aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, iar în sezonul de vară sunt operate zboruri neregulate (charter) spre destinații de vacanță.
În anul 2023, aeroportul orădean a fost pe locul 10 în topul aeroporturilor din România după traficul de pasageri cu un total de 152.543 pasageri. Numărul pasagerilor de la Oradea a fost în 2023 cu 27% mai mic decât în anul 2022, detalii aici.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.