Compania aeriană ucrainiană a cărui avion s-a prăbușit în dimineața zilei de miercuri la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Teheran anunță printr-o postare pe Facebook că exclude posibilitatea ca accidentul să se fi produs din cauza unei erori umane.
„Aeroportul din Teheran este unul simplu. Așadar, timp de câțiva ani UIA a folosit acest aeroport pentru pregătirea piloților de avioane Boeing 737 și pentru a evalua experiența și abilitatea lor de a acționa în situații de urgență”, declară Ihor Sosnovky, vicepreședintele pentru operațiuni al UIA.
„Conform înregistrărilor noastre, avionul a urcat până la 2400 de metri altitudine. Având în vedere experiența echipajului, probabilitatea de eroare umană este minimă. Nici nu avem în vedere o astfel de cauză”, adaugă acesta.
Cu toate acestea, cauza acestui accident aviatic va fi stabilită în urma unei anchete. Aceasta este efectuată de autorități din Iran și Ucraina și reprezentanți ai companiei americane Boeing.
Compania aeriană precizează că în cockpitul Boeingului 737-800NG înmatriculat UR-PRS implicat în acest accident se aflau trei piloți:
- căpitan Volodymyr Gaponenko (11600 ore experiență pe Boeinguri 737, inclusiv 5500 ore de zbor în rol de căpitan);
- pilot instructor Oleksiy Naumkin (12000 ore experiență pe Boeinguri 737, inclusiv 6600 ore de zbor în rol de căpitan);
- co-pilot Serhii Khomenko (7600 ore experiență pe Boeinguri 737).
Echipajul de cabină a fost compus din șase însoțitori de bord:
- Ihor Matkov, însoțitor șef de zbor;
- Kateryna Statnik;
- Mariia Mykytiuk;
- Valeriia Ovcharuk;
- Yuliia Solohub;
- Denys Lykhno.
În accidentul aviatic din această dimineață și-au pierdut viața în total 178 de persoane. Cutiile negre ale avionului au fost recuperate însă oficialii iranieni au declarat că refuză să le predea companiei Boeing. Rămâne de văzut unde vor fi trimise cutiile negre pentru a fi citite.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.