Urmărește-ne

Solar Impulse II a încheiat cu succes zborul transatlantic

Curiozități

Solar Impulse II a încheiat cu succes zborul transatlantic

Săptămâna trecută a fost încheiat cu succes primul zbor transatlantic non-stop din istorie operat cu o aeronavă ce a funcționat exclusiv pe bază de energie solară. La manșă s-a aflat pilotul elvețian Bertrand Piccard, care pe parcursul zborului a avut doar scurte reprize de somn.

A fost o realizare incredibilă rezultată ca parte a unei încercări de a zbura în jurul lumii, călătorie ce a început în Abu Dhabi în luna martie. Aparatul de zbor Solar Impulse II va opri în 12 locații, timp în care va acoperi 22.000 de mile (35.400 kilometri) într-un interval de peste 25 de zile de zbor.

După mai multe săptămâni de pregătiri, Solar Impulse II a plecat din New York la data de 20 iunie 2016 și a aterizat joi, 23 iunie 2016, în Spania (Sevilia), zburând fără oprire pentru a finaliza și penultima provocare a călătoriei.

Aeronava în sine reprezintă o performanță inginerească: au fost asamblate mai mult de 17.000 de celule solare, aripile măsoară 72 de metri, ceea ce le face mai mari decât cele de pe un Boeing 747, iar designul din fibră de carbon face ca aeronava să nu cântărească mai mult de 2,3 tone, mai puțin de 1% din greutatea unui Airbus A380.

Citește și  LOT Polish Airlines va zbura din Budapesta către New York și Chicago din Mai 2018 (VIDEO)

Un zbor de succes depinde de gestionarea energiei cât mai bine posibil. În timpul zilei energia trebuia să fie stocată în baterii, ca energie electrică, iar altitudinea, ca energie potențială, pentru a permite un zbor perpetuu. În timpul zilei, avionul urca încet, pentru a ajunge la o altitudine cuprinsă între 18.000 (5,5 km) și 28,000 ft (8,5 km), iar spre sfârșitul zilei cobora încet spre 5,000 ft (1,5 km). Apoi, era stabilizat să rămână în zbor orizontal la altitudinea de 5,000 ft, până la urcarea lentă ce urma să înceapă la scurt timp după răsăritul soarelui.

O serie de posibile destinații au fost planificate pentru acest zbor: Paris, Le Bourget, Toulouse, Sevilia, Joao Paulo II și Rabat. Sevilla a fost în cele din urmă aleasă ca cea mai bună destinație, bazată în primul rând pe condițiile meteorologice. De asemenea, s-a mai luat în calcul pentru alegerea Seviliei ca destinație și numărul mare de controlori de trafic aerian activi pe segmentul New York – Sevilia.

Citește și  Programul de iarnă al LOT pentru America de Nord: zboruri zilnice către New York și Chicago și frecvență crescută către Toronto

Pentru a asigura separarea și siguranța acestui zbor cu orice alt tip de aeronave comerciale, au fost create rezerve și rute complexe ale spațiului aerian.

Viteza maximă a aparatului de zbor nu a depășit 100 km/ oră.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Click pentru a comenta

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate

Suntem și pe Facebook

Noutăți de pe Instagram

Something is wrong.
Instagram token error.

Parcare Otopeni

Parcare Otopeni

Articole populare

Publicitate
Mergi sus