Curiozități
Îmi place

Studiu IATA: ultimele trenduri ale modelelor de business low-cost

6 noiembrie 2017
2920 Vizualizări
0 Comentarii
citire în 3 minute
Studiu IATA: ultimele trenduri ale modelelor de business low-cost

Cu aproximativ 281 de companii aeriene membre, IATA reprezintă în prezent aproximativ 83% din aviația civilă globală. Peste 10% din numărul total al membrilor sunt transportatori low cost (LCC) sau transportatori „hibrizi”.

Un studiu recent realizat de IATA arată că modelele de afaceri ale companiilor aeriene continuă să evolueze pentru a se adapta pieței dinamice. Cele 50 de companii aeriene care au contribuit la sondaj reprezintă 83% din totalul locurilor globale oferite de companiile low-cost. Numărul companiilor aeriene care au contribuit la sondaj variază de la o regiune la alta, însă în ceea ce privește numărul de locuri (seats), datele esantionate sunt după cum urmează: Europa 92%, Orientul Mijlociu 85%, America 80%, Asia Pacific 77%, iar pentru Africa datele nu au fost primite.

Citește și  AirAsia X a primit aprobările pentru a efectua zboruri către Londra

LCC-urile au jucat un rol major în extinderea și dezvoltarea extraordinară a aviației, reprezentând acum 26% din locurile globale (global seats). Un mediu concurențial provocator a încurajat multe LCC-uri pure să exploreze noi modalități de a-și dezvolta afacerea, rezultând un spectru de modele de afaceri care distrug distincția inițială LCC / FSC.

Unele dintre companiile aeriene intervievate sunt relativ recente pe piețe, adoptând încă de la început unul dintre „noile” modele de afaceri. Esențial este faptul că un număr de companii aeriene mai durabile au evoluat pe parcursul istoriei lor, adaptându-și modelul de afaceri la schimbările de pe piață. Nu există o cale comună de dezvoltare; unele LCC-uri originale au evoluat în ULCCs sau Hibrizi, sau, în cazuri rare, chiar FSC-uri. Evoluția piețelor a determinat FSC să adopte multe practici de eficientizare a costurilor, specifice LCC-uri, iar LCC-urile descoperă ideea de a oferi pachete personalizate.. Pentru a se diferenția, transportatorii hibrizi își concentrează strategia asupra furnizării de ”valoare” clienților care se bazează pe practicile de afaceri oferite de FSC. Serviciile anciliare sunt o parte esențială a fiecărei companii aeriene, indiferent de modelul de afaceri al companiei aeriene.

Citește și  Air France-KLM are în planuri lansarea unei subsidiare low-cost

În altă ordine, adoptarea unui sistem global de distribuție pare a fi o strategie pe care majoritatea companiilor aeriene o au în comun, indiferent de modelul de afaceri sau de piață.

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

BoardingPass

355 postări
0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *