În ultimii ani, rețelele sociale au devenit o parte importantă din planul de business al oricărei companii, fiind vitale pentru a aduce companiile mai aproape de consumatori și a se diferenția în industria în care activează. Activarea în mediul social a devenit rapid o unealtă vitală pentru firmele care vor să înțeleagă mai bine industria, competitorii, consumatorii și produsele sau serviciile de pe piața în care sunt prezenți.
Monitorizarea permanentă a informațiilor venite de la consumatori prin intermediul rețelelor sociale reprezintă semnale importante pentru companii, care le pot oferi un feedback constructiv, ajutând-le să câștige și să își mențină un avantaj competitiv față de restul companiilor cu care sunt în competiție.
Pentru o companie aeriană care activează pe o piață hipercompetitivă, este extrem de importantă interacțiunea cu publicul de pe rețelele sociale în care aceasta este prezentă. Beneficiul major al ”ascultării sociale” este interacțiunea în timp real, monitorizarea feedback-ului și mai ales adoptarea unor decizii imediate pe baza acestuia. Avantajul competitiv poate fi câștigat dacă compania reacționează în timp util, asigurându-se că informațiile primite din partea consumatorilor vor fi folosite înaintea competitorilor pentru a forma baza unor acțiuni strategice adoptate ulterior. Ascultarea socială trebuie să reprezinte un proces multi-funcțional, informația primită trebuind a fi folosită de toate departamentele pentru a maximiza impactul asupra companiei. De exemplu, feedback-ul venit de la consumatorii care utilizează un produs sau serviciu poate fi folosit de către departamentele de dezvoltare, marketing sau chiar vânzări într-un mod diferit sau valoros în aceași măsură. A folosi informația primită pe rețelele sociale înseamnă a comunica feedback-ul persoanelor cheie în cel mai scurt timp, fiecare departament trebuind a fi implicat în acest proces de ascultare socială.
Așadar, folosind platforma Quintly, BoardingPass.ro a analizat cum s-au descurcat companiile Wizz Air, Blue Air și Tarom pe social media timp de o lună, între Septembrie-Octombrie 2017.
Cei mai mulți fani înregistrați în perioada analizată au fost cei de pe pagina companiei Wizz Air, în timp ce Blue Air și TAROM s-au situat cu mult sub compania ungurească. Cele mai multe postări au fost înregistrate de către Wizz Air, urmată de Blue Air și TAROM în timp ce rata de interacțiune (un indicator extrem de important care arată eficiența strategiei social media) pare a fi extrem de diferită: TAROM, cea mai mare rată de interacțiune, urmată de Blue Air și Wizz Air.
Vouă care strategie de social media vi se pare cea mai eficientă?
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.