TAROM a început procesul de recrutare pentru funcțiile de Director General, Director Comercial, Director Financiar și Director Operațional din cadrul companiei.
Compania aeriană de stat a declanșat procedura de selecție de candidați pentru nominalizarea în vederea numirii Directorului General, Directorului Financiar, Directorului Comercial și Directorului Operațional ai companiei.
Acest proces de selecție se derulează în conformitate cu prevederile legale privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, potrivit documentului consultat de BoardingPass.
Procesul de selecție, în care TAROM este asistată de compania Pluri Consultants România SRL, constă în cinci etape:
- Depunerea dosarelor de candidatură: 30 zile de la data publicării anunțului de recrutare
- Realizarea Listei Lungi: 5 zile de la expirarea perioadei de depunere a candidaturilor
- Evaluarea dosarelor și realizarea Listei Scurte: 5-10 zile de la elaborarea Listei Lungi
- Depunerea Declarațiilor de Intenție: 15 zile de la comunicarea includerii pe Lista Scurtă
- Interviurile de selecție finală: 3-10 zile de la depunerea Declarației de Intenție
TAROM și compania care o asistă în procesul de recrutare solicită experiență în industria aeronautică doar pentru postul de Director Operațional, potrivit criteriilor de eligibilitate pentru cele patru poziții de conducere.
Însă, experiența în domeniul transporturilor aeriene reprezintă avantaj pentru candidații care aplică pentru pozițiile de Director General și Director Comercial, iar lipsa acesteia nu este un criteriu eliminator, se arată în același document.
Dosarul de candidatură se depune până la data-limită de 23 octombrie 2024, în mod obligatoriu, în format letric la registratura TAROM și se transmit și în format electronic prin e-mail.
În prezent, cele patru poziții din conducerea companiei aeriene de stat sunt ocupate cu mandate temporare de către Costin Iordache (Director General), Narcis Obeadă (Director Comercial) și Marius Văcăroiu (Director Financiar).
Este neclar cine ocupă, în prezent, funcția de Director Operațional în cadrul TAROM, informația nefiind afișată pe site-ul companiei aeriene de stat.
Persoanele care vor fi selectate în urma acestui proces de recrutare vor avea mandate de patru ani, ceea ce ar duce la o oarecare stabilitate pentru echipa de conducere a companiei aeriene de stat.
Din 2015 până în prezent, în funcția de Director General a TAROM s-au perindat minimum 15 de persoane, toate având mandate interimare, mai lungi sau mai scurte.
Pluri Consultants România SRL este deținută de către Popescu Ioana Mădălina și Popescu Constantin, iar în ultimii ani s-a ocupat de procesul de recrutare a unor angajați pentru funcții cheie în cadrul mai multor entități deținute direct sau indirect de statul român.
Cel mai recent, aceasta a mai asistat TAROM în alegerea Consiliului de Administrație, în care au fost numiți cu mandat pe patru ani sinecuri politice, care au mai ocupat aceleași funcții în ultimii ani, însă cu mandat interimat, detalii aici.
De asemenea, Pluri Consultants România s-a mai ocupat și de recrutarea Consiliului de Administrație al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), unde au fost numite în funcție persoane strâns legate de clasa politică, detalii aici.
Adițional, în această perioadă compania anterior amintită se ocupă și de recrutarea Directorului General și a Directorului de Dezvoltare pentru aeroportul din Baia Mare.
» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană TAROMnou
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.