TAROM scoate definitiv din serviciul comercial modelul Airbus A318 și vinde cele patru avioane de acest tip unei companii din Marea Britanie.
Compania aeriană deținută de statul român va retrage din serviciul comercial în săptămânile ce urmează ultimul Airbus A318 care a mai rămas activ în flota sa, cel înmatriculat YR-ASA și botezat „Aurel Vlaicu”.
Ulterior, cele patru avioane de acest tip deținute de compania TAROM, recepționate de aceasta în anii 2006 și 2007, vor fi vândute unei societăți comerciale cu sediul în Marea Britanie.
Tranzacția de vânzare a fost încheiată între TAROM și 3Top Aviation Services Limited, însă valoarea tranzacției de vânzare dintre cele două entități este necunoscută.
Cumpărătoarea celor patru Airbusuri A318 nu va opera zboruri cu ele ci, probabil, le va dezmembra, iar o parte dintre componentele acestor avioane vor apoi fi revândute ca piese de schimb.
Două dintre Airbusurile A318 TAROM, înmatriculate YR-ASB și YR-ASC, nu mai au motoare și au fost retrase din serviciul comercial în noiembrie 2023, respectiv septembrie 2022.
Al treilea Airbus A318 inactiv, înmatriculat YR-ASD, a operat ultimul său zbor comercial pentru TAROM pe ruta dintre Bruxelles (Belgia) și capitala României în după-amiaza zilei de 26 iulie 2024.
În prezent, toate cele patru Airbusuri A318 deținute de TAROM se află la aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, cele trei avioane inactive fiind parcate în fața hangarului deținut de compania de stat.
TAROM este printre ultimele companii aeriene din lume care încă operează zboruri comerciale regulate cu avioane de tip Airbus A318, București – Londra (Marea Britanie) și București – Istanbul (Turcia) sunt rutele pe care zboară predominant cu acest tip de avion.
După vânzarea celor patru avioane, flota companiei aeriene de stat va număra doar 14 avioane: patru ATR-uri 72-600, două ATR-uri 72-500, patru Boeinguri 737-700NG și patru Boeinguri 737-800NG.
De asemenea, planul de restructurare propus de TAROM și aprobat de Comisia Europeană vizează și vânzarea celor patru Boeinguri 737-700NG, produse și recepționate de TAROM în anii 2001 și 2003.
În următorii doi ani, ca parte a planului de restructurare, TAROM ar urma să recepționeze trei avioane de tip Boeing 737 MAX 8 noi, pentru două dintre ele fiind deja semnat contractul de închiriere, detalii aici.
» 🏢 Detalii complete despre compania aeriană TAROMnou
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.