STATISTICI Topul rutelor interne în anul 2023

Foto: BoardingPass

Aproape un milion de pasageri au călătorit în decursul anului 2023 pe zborurile comerciale regulate operate pe rute interne în România.

În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, 23.234.580 de pasageri au folosit aeroporturile din România, iar dintre aceștia 905.058 au călătorit pe zboruri regulate operate pe rute interne din țara noastră.

În 2019, traficul intern de pasageri a fost de 1.318.544, în 2020 de 432.388, iar în 2021 de 670.629. În anul 2022, traficul a crescut din nou, până la 974.658 de pasageri interni înregistrați.

Însă, în 2023 numărul pasagerilor care au zburat pe rute interne a început să scadă din nou, acesta fiind cu 7,1% mai mic decât în anul 2022 și cu 31,4% mai mic decât în 2019.

Motivul scăderii semnificative a traficului de pasageri poate fi găsit, probabil, în suspendarea din septembrie 2022 a operațiunilor aeriene de către compania low-cost Blue Air.

Conform datelor obținute de la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), Blue Air a operat 430 zboruri între București – Cluj Napoca – București, 404 zboruri pe ruta București – Iași – București în 2022, iar anul trecut acestea au dispărut complet.

De asemenea, compania aeriană low-cost a operat și 50 zboruri pe ruta Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca, transportând 6.824 pasageri între litoralul românesc și inima Transilvaniei în anul 2022.

Grafic: BoardingPass / Date: Institutul Național de Statistică

TAROM, HiSky și AirConnect au operat în 2023 un total de 13.008 zboruri către 11 destinații interne. Nouă dintre cele 11 rute interne pe care au fost operate zboruri regulate în anul 2023 au avut legătură cu aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, conform datelor INS.

Celelalte două rute au fost rute sezoniere, fiind operate de compania aeriană AirConnect în perioada estivală: Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca și Timișoara – Constanța – Timișoara.

Cea mai aglomerată rută internă a fost ruta București – Cluj Napoca – București, operată de companiile aeriene TAROM și HiSky, cu 294.773 de pasageri care au călătorit între cele două orașe în anul precedent.

A doua rută ca trafic a fost București – Timișoara – București, operată de TAROM, HiSky și AirConnect, în timp ce a treia cea mai aglomerată rută a fost București – Iași – București, operată exclusiv de TAROM.

Diferența dintre a doua și a treia rută, ca trafic, a fost de 118.063 de pasageri și 640 de zboruri.

Sursă: Institutul Național de Statistică
Rută aerianăNr. zboruriNr. pasageriMedie pasageri/zbor
București – Cluj Napoca – București3.664294.77381
București – Timișoara – București3.263273.30484
București – Iași – București2.623155.24159
București – Oradea – București1.27278.52662
București – Suceava – București1.09853.22648
București – Baia Mare – București55431.01556
București – Satu Mare – București22210.67248
Cluj Napoca – Constanța – Cluj Napoca522.43147
București – Sibiu – București1322.18317
Timișoara – Constanța – Timișoara511.97339
București – Târgu Mureș – București971.71418
Total13.008905.05870

Dacă analizăm gradul de încărcare a zborurilor, putem observa că ruta București – Timișoara – București a avut cel mai mare succes, cu o medie de 84 de pasageri pe zbor. Aceasta e urmată de ruta București – Cluj Napoca – București, cu o medie de 81 de pasageri pe zbor.

Cel mai mic raport pasageri/zbor a fost înregistrat pe rutele București – Sibiu – București și București – Târgu Mureș – București, cu o medie de 17, respectiv 18 pasageri pe zbor.

Ambele rute au fost operate de AirConnect începând din martie 2023. Ruta București și Târgu Mureș a fost suspendată de către companie în 25 iulie 2023, iar zborurile de pe ruta dintre București și Sibiu au fost suspendate câteva zile mai târziu, pe 2 august 2023.

În anul 2024, sunt disponibile 7 rute interne regulate pentru publicul călător, care sunt deservite de companiile aeriene HiSky și TAROM, toate fiind operate din București. AirConnect a suspendat zborurile sale regulate la finalul anului precedent.

Cel mai aglomerat aeroport pentru trafic intern de pasageri a fost aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București (49,5%), urmat de aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca (16,3%).

În ceea ce privește transportul intern de marfă, cel mai mare trafic a fost înregistrat la Cluj Napoca (43%), în timp ce aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București a avut o cotă de piață de doar 28,8% în transportul intern de marfă în anul precedent.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
5 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

LOT introduce al patrulea zbor zilnic spre București din martie 2024

Articolul următor

Ryanair renunță la zborurile dintre București și Amman (Iordania)

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share