Pe 6 Februarie, un avion Boeing 777-200ER, înmatriculat OE-LPC, al companiei Austrian Airlines care efectua zborul OS26: Bangkok – Viena a fost nevoit să aterizeze de urgență în Istanbul după ce unul din cele două motoare a cedat. Este a doua oară când un motor General Electric GE90 are o problemă tehnică, după ce săptămâna trecută un Boeing 777-300ER al companiei Swiss Air (Lufthansa Group) care zbura pe ruta Zurich – Los Angeles a aterizat de urgență în zona artică a Canadei, la Ilaquit.
Piloții au oprit motorul din partea stângă după ce au primit un mesaj de averitazare în timp ce se aflau pe spațiul aerian turcesc și au aterizat la Istanbul. Pasagerii care trebuiau să ajungă la Viena au fost transportați cu un alt Boeing 777-200ER (OE-LPD) în aceeași zi, după amiază.
Această situație amintește de un alt incident recent, atunci când pe ruta Zurich – Los Angeles, un avion Boeing 777-300ER livrat în vara anului trecut, de la Swiss Air, a fost nevoit să aterizeze în orașul canadian Iqaluit după ce unul dintre motoarele General Electric GE90-115BL semnalase așchii de metal în conducta de ulei. Avionul a fost capabil să aterizeze în siguranță. Pasagerii au ajuns cu un alt avion Swiss la New York. Un avion Antonov AN-124 a livrat motorul de schimb de la Zurich către Iqaluit. Condițiile meteorologice vitrege (temperaturi în jur de -30°C) nu au fost favorabile pentru schimbarea motorului așa că procesul s-a efectuat într-un cort încălzit montat peste aripă.
Se va investiga dacă există o coerență tehnică între cele două incidente. Deși avioanele twin-jet (cu două motoare) pot continua zborul doar cu un singur motor, deobicei se aterizează pe cel mai apropiat aeroport din motive de siguranță.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.