Wizz Air a anunțat că va anula zboruri din cauza unor probleme apărute prematur la motoarele care propulsează Airbusurile A320neo și A321neo din flota sa.
Compania low-cost va anula în săptămânile și lunile ce urmează zboruri deoarece este forțată să efectueze verificări la motoarele care propulsează Airbusurile A320neo și A321neo din flota sa.
„Wizz Air anunță că, din cauza verificărilor în avans ale unor motoare GTF, solicitate de Pratt & Whitney, a fost nevoită să facă ajustări în cadrul rețelei sale, rezultând în anularea unor zboruri în anumite zile, între unele destinații”, se arată în comunicatul oficial.
Totuși, compania low-cost nu dorește să ofere detalii concrete despre numărul de zboruri care vor fi anulate din acest motiv, perioada în care acestea vor fi anulate și rutele pe care vor fi anulate zboruri.
Iar, la solicitarea BoardingPass, Wizz Air afirmă că „detaliile referitoare la acest anunț se rezumă doar la ceea ce este deja menționat în declarație”.
În lipsa acestor detalii, Wizz Air poate ascunde sub această cauză problemele de operare generate și de alte motive, precum posibila lipsă a personalului navigant insuficient.
Cu astfel de probleme s-au confruntat și se confruntă în continuare și alte companii aeriene ale căror Airbusuri A220, A320neo și A321neo sunt echipate cu motoare GTF produse de Pratt & Whitney.
Totuși, rechemarea pentru verificări a peste 1.200 de motoare GTF produse de Pratt & Whitney poate avea un impact semnificativ în operațiunile companiei low-cost Wizz Air.
Grupul Wizz Air are în flotă, în prezent, 102 Airbusuri A320neo și A321neo, iar acestea reprezintă peste 50% din totalul de avioane cu care Wizz Air operează zboruri în Europa, Africa de Nord și Orientul Mijlociu.
De asemenea, actualmente, Wizz Air este unul dintre cei mai mari operatori de avioane din familia A320neo produsă de Airbus, iar toate avioanele sale de acest tip sunt echipate cu motoare produse de Pratt & Whitney.
Însă, este puțin probabil ca toate motoarele Airbusurilor A320neo și A321neo din flota Wizz Air să facă parte din loturile pentru care producătorul solicită verificări.
Conform Reuters, va fi nevoie de până la 60 de zile pentru a inspecta și a repara motoarele afectate după ce contaminații microscopice au fost găsite într-un metal folosit în componente din aceste motoare.
Recent, Wizz Air a început să transfere Airbusurile A321neo înmatriculate și utilizate de subsidiara sa din Emiratele Arabe Unite, Wizz Air Abu Dhabi, la Wizz Air Ungaria.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.