Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a luat decizia de a închide aeroportul secundar al capitalei în luna octombrie 2024 timp de trei săptămâni.
Actualizare, 24 septembrie 2024:
Lucrările vizează o suprafață totală de aproximativ 69.000 mp, iar executantul este Porr Construct. Valoarea estimată a lucrărilor este de 2.125.000 euro, potrivit CNAB.
Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București va fi închis în luna octombrie 2024 timp de trei săptămâni, din 1 octombrie 2024, ora locală 08:00, până în 21 octombrie 2024, ora locală 20:00.
În notificarea oficială nu este precizat motivul închiderii, însă surse din cadrul CNAB au declarat pentru BoardingPass că vor fi efectuate lucrări de reparații.
Aceste lucrări vor fi efectuate la unica pistă a aeroportului „Aurel Vlaicu” (Băneasa), la căile de rulare A și D și la platforma pentru staționarea avioanelor.
Detalii despre entitatea care va efectua lucrările de reparații și valoarea contractului sunt, în acest moment, necunoscute.
Zborurile regulate operate în prezent la aeroportul secundar al capitalei, cele ale Wizz Air, nu vor fi afectate, deoarece compania aeriană low-cost le va opera doar până la finalul lunii septembrie 2024.
Însă, zborurile neregulate (charter) și cele cu avioane private vor fi operate timp de trei săptămâni pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București.
Elicopterele de la MAI, SMURD și SRI, care operează de la aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București vor putea folosi, fără restricții acest aeroport pe durata lucrărilor.
Aeroportul principal al capitalei are și el capacitate mai redusă de operare din cauza unor lucrări de extindere a platformei P2 pentru staționarea avioanelor cu noi poziții de parcare.
Aceste lucrări fac indisponibile mai multe locuri de parcare, iar unele căi de rulare sunt închise temporar, fapt care impune restricții de operare.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.
La Baneasa s a mai lucrat cu o singura cale de rulare cand A era inchisa pt. reparatii, se folosea D pt degajare si invers, Se pare ca Otopeniul vrea tot. Oare sta invers cuiva acest aeroport care poate sa descongestioneze traficul aerian pe Bucuresti? E greu sa traiesti in umbra unui „gigant” atunci cand tu ai puterea unui aeroport mediu si ai toate dotarile necesare. Sa nu uitam ca este la jumatatea distantei dintre Otopeni si Bucuresti, , iar infrastructura actuala(sosea pe 4 benzi) si viitoare (metrou) va fi benefica pt pasageri