Airbus a arătat cum se desfășoară o inspecție vizuală de aeronave, folosind o dronă la Farnborough Airshow.
Drona, dotată cu o camera de ultimă generație, a efectuat o inspecție vizuală pentru partea superioară a aeronavei. Aceasta dronă a fost pilotată cu ajutorul unui sistem automat de control al zborului supravegheat de către un pilot uman. Avionul telecomandat (UAV) urmează o traiectorie de zbor predeterminată și adună automat o serie de imagini. Toate aceste imagini și în special cele care prezintă un potențial de non-calitate, cum ar fi zgârieturi, urme de lovituri și defecte de vopsire, sunt compilate într-un model digital 3D, apoi le înregistrează într-o bază de date și le analizează. Aceste date ajută la îmbunătățirea trasabilității, prevenirea și reducerea daunelor.
Beneficiile acestui instrument și proces inovator sunt semnificative, timpii morți destinați inspecției aeronavelor fiind reduși considearbil. Colectarea datelor de către drone durează între 10 până la 15 minute, în loc de două ore folosind metode convenționale.
„Utilizarea acestei noi tehnologii oferă condiții mai bune de muncă, inclusiv îmbunătățirea siguranței și confortului pentru inspectorii de calitate”, spune Nathalie Ducombeau, șef al departamentului ce asigură calitatea produselor Airbus .
Operatorii nu mai au nevoie de un stivuitor telescopic pentru a efectua inspecția vizuală, uneori, condițiile meteorologice fiind nefavorabile. În plus, analiza imaginii poate fi făcută oricând după colectarea datelor și într-un birou.
Inspecțiile vizuale aplicate aeronavelor reprezintă o parte importantă a procesului de producție. Este o parte a standardelor de calitate Airbus.
Un test complet la scară industrială se desfășoară pe aeronave Airbus A330. La această oră, constructorul Airbus lucrează la implementarea altor programe revoluționare.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.