Când vom putea zbura din nou de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa)?

Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) din București / Foto: BoardingPass

Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) din București a trecut printr-un amplu proces de renovare, însă momentan nu prea există companii aeriene interesate să zboare de pe acesta.

În ciuda declarațiilor triumfătoare făcute în ultimele zile ale lunii iulie 2022 de către fostul director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), se pare că aeroportul Băneasa nu prea este în radarul companiilor aeriene.

Totuși, fostul director al CNAB, care a demisionat la finalul lunii trecute, afirma că există discuții cu trei companii aeriene: AirConnect, FlyOne din Republica Moldova și Ryanair.

Dintre acestea, directorul general al AirConnect a declarat pentru BoardingPass ferm că nu au intenții să zboare de pe acest aeroport.

În ceea ce privește compania aeriană moldovenească, FlyOne nu are operațiuni în România, dar fostul director al CNAB afirma că aceasta ar urma să opereze zboruri charter din București spre Chișinău.

Șansele ca astfel de zboruri să se întâmple sunt relativ reduse, însă FlyOne ar fi în curs de certificare pentru a obține certificat de operator aerian în România, detalii AICI.

Astfel, dacă subsidiara FlyOne din România ar primi certificat de operator aerian nu ar fi, într-adevăr, exclus ca aceasta să zboare de pe aeroportul Băneasa.

Al treia companie aeriană menționată de fostul oficial al CN Aeroporturi București este Ryanair.

Aceasta are în prezent operațiuni pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), însă șansele ca aceasta să-și împartă operațiunile din București pe două aeroporturi sunt foarte scăzute.

O astfel de mișcare i-ar crește companiei Ryanair semnificativ costurile de operare prin prisma faptului că aceasta va fi nevoită, astfel, să aibă doi contractori diferiți pe cele două aeroporturi.

De asemenea, în acest caz Ryanair nu ar mai avea nici o putere de negociere atât de mare cu contractorii săi din cauză că volumul de trafic ar fi împărțit între doi furnizori.

Iar costul cât mai redus de operare cât mai redus este un element cheie în calculele oricărei companii low-cost.

Pe lângă declarațiile fostului director al CNAB, în 1 august, dată la care CNAB a deschis oficial terminalul de pasageri de la aeroportul Băneasa, ne-am fi așteptat la detalii mai concrete cu privire la reluarea zborurilor comerciale pe acest aeroport.

Însă, Valentin Iordache, purtător de cuvânt al CNAB, a declarat pe marginea acestui subiect: „Primul zbor comercial va avea loc până la sfârșitul acestei luni (august, n.r.). Dacă nu, nu mai târziu de luna septembrie a acestui an. Ne așteptăm la o reluare puternică a traficului pe sezonul de iarnă 2022-2023 și să intrăm în forță în sezonul de vară 2023, atunci când așteptăm un număr important de chartere, atât curse regionale, dar și curse interne”.

În concluzie, investiția de aproximativ 13 milioane de euro făcută în revitalizarea terminalului celui de-al treilea cel mai vechi aeroport din lume, care a fost recepționată în vara anului 2021 și a fost absolut necesară, rămâne în continuare nevalorificată.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încalcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
0
Share