Exclusiv CNAB ar putea suspenda serviciile oferite TAROM din cauza datoriilor

Foto: RG Aviation Photography

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) ia în calcul stoparea serviciilor oferite TAROM din cauza datoriilor pe care compania aeriană le are față de aeroport.

Datoria pe care compania aeriană de stat o are față de CNAB, compania care administrează cele două aeroporturi ale capitalei, ar fi depășit suma de 50 de milioane de lei, potrivit unui document CNAB.

Astfel, acționarii Companiei Naționale Aeroporturi București vor permite conducerii companiei să ia toate măsurile necesare pentru a recupera sumele datorate de către TAROM, însă o decizie în acest sens ar urma să fie luată abia în 10 octombrie 2022.

Una dintre măsurile aduse în discuție pentru recuperarea acestei datorii se referă la „suspendarea prestării oricăror servicii către TAROM SA până la atingerea plafonului de 50.000.000 lei, stabilită de către consiliul de administrație prin decizia nr. 4/09.03.2021 sau a unei alte valori”.

De asemenea, conducerea CNAB va putea iniția și „acțiuni judiciare necesare și utile pentru recuperarea sumelor datorate de către TAROM SA”.

Dacă este cazul, Compania Națională Aeroporturi București ar putea recurge chiar la „formularea unei cereri de declanșare a procedurii insolvenței TAROM SA”.

Valoarea exactă pe care TAROM o datorează CNAB nu este menționată în documentele publice, însă despre datoria companiei aeriene de stat față de aeroportul Henri Coandă se discută în cadrul CNAB de cel puțin un an de zile.

Sumele datorate de TAROM către CNAB sunt, cel mai probabil, compuse din neplata tarifelor aeroportuare care includ taxele pentru staționarea avioanelor și a altor servicii, precum utilizarea tunelurilor de îmbarcare/debarcare pasageri și asistența pompierilor în timpul realimentării avioanelor.

Modalitatea și garanțiile pe care TAROM le-a acordat CNAB pentru această datorie ne sunt necunoscute, dar într-un document TAROM e precizat faptul că asupra unui Airbus A318 (YR-ASD) este constituită o ipotecă mobiliară de rang I.

Compania aeriană de stat, care are mari probleme financiare, nu este singura care este datoare CNAB. Față de compania care administrează cele două aeroporturi din capitală mai are datorii mari și Blue Air.

Am solicitat detalii despre această datorie atât Companiei Naționale Aeroporturi București, cât și companiei TAROM.

Compania națională de transport aerian mai are datorii și față de bugetul de stat, unde are de plătit taxe, impozite și contribuții în valoare totală de aproape 81 de milioane de lei, detalii AICI.

Actualizare, luni, 26 septembrie: CNAB transmite că nu există vreun risc de întrerupere a operațiunilor TAROM pe aeroportul Henri Coandă și a întreprins din timp acțiuni de garantare a debitului pe care compania aeriană de stat îl are față de CNAB.

Actualizare, luni, 26 septembrie: Răspunsul transmis de TAROM referitor la această știre:
În urma informațiilor apărute în spațiul public în ultimele ore, conform cărora Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) ia în calcul suspendarea prestării oricăror servicii către operatorul național aerian, Compania TAROM informează clienții săi că o asemenea situație este total nerealistă, nefiind instituite sancțiuni din partea CNAB către TAROM.

Înainte de orice, cu privire la relația contractuală dintre TAROM și CNAB, este foarte important să facem precizarea că TAROM se asigură prin toate mijloacele că își va îndeplini obligațiile financiare, precum și faptul că TAROM poate garanta recuperarea acestei datorii. Deși ultimii ani au fost extrem de dificili pentru toți operatorii aerieni din lume (pandemia COVID), cu atât mai mult pentru o companie greu încercată așa cum este Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM va depune toate eforturile pentru ca obligațiile pe care le are față de partenerii săi să fie onorate.

Informăm pasagerii TAROM de faptul că programul de operare al zborurilor nu va fi afectat în vreun fel, neexistând vreun un motiv de îngrijorare pentru pasagerii noștri. Totodată, reamintim că TAROM va fi mereu un partener de încredere al românilor, așa cum am dovedit-o și la debutul pandemiei de COVID-19, dar și în ultima lună, organizând zboruri umanitare, de repatriere, în sprijinul pasagerilor afectați de suspendarea operării altor companii aeriene ș.a.m.d., în condiții depline de siguranță și confort”.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
33
distribuiri
un comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
33
Share