Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a reluat procesul de recrutare pentru posturile de director general și director financiar, la câteva luni după ce a mai organizat o sesiune de recrutare pentru aceleași posturi.
La începutul lunii ianuarie 2025, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat demararea procesului de recrutare pentru două dintre posturile de conducere cheie din cadrul companiei, iar termenul pentru depunerea candidaturilor era 10 februarie 2025.
Procesul inițial urma să fie încheiat în termen de câteva săptămâni, conform calendarului oficial, însă în loc să anunțe noua conducere care să aibă un mandat de patru ani, CNAB anunță discret pe site-ul său că reia procesul de recrutare.
Motivul din cauza căruia entitatea care administrează cele două aeroporturi ale capitalei a recurs la această acțiune este necunoscut.
Totuși, în urma analizei criteriilor de eligibilitate, acestea nu par a fi schimbate în comparație cu cele din sesiunea anterioară de recrutare.
În continuare, în criteriile de selecție obligatorii pentru ocuparea celor două posturi fierbinți din conducerea uneia dintre cele mai profitabile companii de stat nu se regăsește niciun criteriu legat de experiența în aviație și nici cunoașterea limbii engleze.
Potrivit anunțului de recrutare, aceste cunoștințe au fost incluse doar la capitolul criterii opționale pentru postul de director general:
a) cunoașterea limbii engleze;
b) cunoașterea legislației europene în domeniul siguranței aeronautice, a securității aeroportuare;
c) cunoașterea legislației incidente în domeniul ajutorului de stat.
Totuși, e obligatoriu ca cei care vor candida pentru acest post să aibă experiență profesională totală de minim șapte ani.
De asemenea, candidaților li se solicită și să aibă experiență de minim cinci ani în consultanță în management sau în activitatea de conducere a unor autorități publice, întreprinderi publice ori societăți din sectorul privat.
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor pentru cele două posturi din cadrul CNAB este 7 iulie 2025. Ulterior, procesul de selecție include realizarea listei lungi în termen de 5 zile de la expirarea perioadei de depunere a candidaturilor.
Acest pas este urmat de evaluarea dosarelor și întocmirea listei scurte în 5-10 zile, depunerea declarațiilor de intenție în maximum 15 zile de la comunicarea includerii pe lista scurtă și organizarea interviurilor finale la 3-10 zile după depunerea declarațiilor.
Persoanele care vor fi desemnate pentru a ocupa cele două funcții vor avea un mandat întreg, de patru ani. Această schimbare vine după o lungă perioadă de timp în care posturile au fost distribuite cu mandate interimare de ani de zile clientelei politice.
De procesul de recrutare pentru cele două poziții cheie din cadrul CN Aeroporturi București se ocupă aceeași Pluri Consultants SRL, firmă care a mai beneficiat de astfel de contracte cu entități ale Statului.
De asemenea, aceasta este entitatea care în vara anului 2024 a recrutat în Consiliul de Administrație (CA) al CNAB șase membri cu strânse legături politice și fără prea mare experiență în industrie.
CNAB este una dintre cele mai profitabile companii de stat, însă în ciuda acestui fapt, aeroporturile din capitală sunt prost administrate și parcă totul funcționează doar din inerție, deoarece companiile aeriene au nevoie de aeroport, nu invers.
Din cauza proastei administrații și a conducerii numită politic de o grămadă de timp, investițiile majore în dezvoltarea celui mai aglomerat aeroport din țară se întâmplă extrem de lent, în timp ce aeroporturi din regiune sunt dezvoltate într-un ritm alert.
Desigur, majoritatea aeroporturilor din regiune au fost concesionate unor companii private care își doresc maximizarea investițiilor și îmbunătățirea substanțială a serviciilor oferite pasagerilor, companiilor aeriene și altor entități pentru creșterea profitului.
În anul 2024, cele două aeroporturi din București, aflate în gestiunea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), au fost tranzitate de peste 16 milioane de pasageri, detalii aici.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.