Actualizare, 13 Septembrie ora 16:50: În urma informațiilor pe care le-am publicat miercuri dimineața, Ryanair ne-a transmis următoarea declarație:
“Aceste afirmații sunt neadevărate. Anulările recente au fost cauzate de furtunile puternice din Italia, care au provocat perturbări într-un efect de domino pe întreaga rețea de rute, dar și de grevele controlorilor de trafic aerian din Franța. Ryanair are peste 200 de piloți pe tabloul de serviciu, în regim “stand-by”, în fiecare zi.”
______________________
De la finalul săptămânii trecute și până azi, cel mai mare operator aerian din Europa a anulat zeci de zboruri din cauza lipsei de piloți.
Potrivit unor informații primite de la mai mulți angajați ai operatorului low-cost și a mesajelor postate de echipaje pe diverse grupuri secrete de pe Facebook și Whatsapp, piloții Ryanair decid să se mute la concurentul Norwegian, companie aeriană a cărui flotă numără deja câteva sute de Boeinguri 737, așadar trecerea la Norwegian nu ar trebui să fie dificilă pentru aceștia.
Din cauza numărului mare de piloți care părăsesc compania, zeci de zboruri Ryanair cu plecare de la bazele din Spania și Belgia au fost anulate. De asemenea, și de la baza operatorului din Timișoara vor pleca în curând piloți.
Câteva din mesajele postate zilele trecute pe un grup al piloților
”Două zboruri anulate în această după-amiază de la CRL, al meu (Corfu) și Santander deoarece nu au putut găsi doi căpitani și un co-pilot. Și ei zic că sunt prea mulți piloți care vor să lucreze pentru Ryanair. Well done!”.
”STN- SOF: toți pasagerii așteaptă în fata avionului, acesta este închis. Cu 10 minute înainte de ora de decolare programată, echipa de la sol le cere pasagerilor să se întoarcă în terminal. Motivul: echipajul navigant nu s-a prezentat, niciunul.”
Aceleași surse ne spun că piloții sunt chemați la zbor din timpul liber sau sunt transferați către o altă bază (față de cea la care au fost alocați). În cea de-a doua situație, Ryanair le plătește acestora doar diurna (out of base allowance), însă aceștia trebuie să-și plătească deseori cazarea și masa din acești bani, iar în destinații de vacanță populare, cum ar fi Ibiza sau Palma de Mallorca, este imposibil ca acești bani să acopere toate cheltuielile.
În acest moment, Ryanair este cel mai mare operator aerian din Europa, anul trecut a transportat peste 115 milioane de pasageri, iar flota sa numără 400 de avioane Boeing 737. Din Ianuarie până în Mai 2017, operatorul irlandez a recepționat, în medie, nu mai puțin de 7 avioane pe lună, însă în lunile Iunie – August nu a recepționat niciun avion. De la începutul lunii Septembrie și până acum, la baza Ryanair din Dublin au ajuns deja 2 aeronave noi.
Datorită expansiunii masive dar și a ofertei mare de locuri de muncă din industrie, se pare că operatorului îi este greu să recruteze suficient personal navigant, ajungând astfel în situațiile enumerate mai sus.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.