Probleme-n paradisul low-cost! Ryanair anulează zeci de zboruri din cauza lipsei de piloți (Actualizat)

Ryan Air 450th Delivery; 737-800; 737; Seattle Delivery Center; 2017-03-20; K66636-06

Actualizare, 13 Septembrie ora 16:50: În urma informațiilor pe care le-am publicat miercuri dimineața, Ryanair ne-a transmis următoarea declarație:
Aceste afirmații sunt neadevărate. Anulările recente au fost cauzate de furtunile puternice din Italia, care au provocat perturbări într-un efect de domino pe întreaga rețea de rute, dar și de grevele controlorilor de trafic aerian din Franța. Ryanair are peste 200 de piloți pe tabloul de serviciu, în regim “stand-by”, în fiecare zi.
______________________
De la finalul săptămânii trecute și până azi, cel mai mare operator aerian din Europa a anulat zeci de zboruri din cauza lipsei de piloți.

Potrivit unor informații primite de la mai mulți angajați ai operatorului low-cost și a mesajelor postate de echipaje pe diverse grupuri secrete de pe Facebook și Whatsapp, piloții Ryanair decid să se mute la concurentul Norwegian, companie aeriană a cărui flotă numără deja câteva sute de Boeinguri 737, așadar trecerea la Norwegian nu ar trebui să fie dificilă pentru aceștia.

Din cauza numărului mare de piloți care părăsesc compania, zeci de zboruri Ryanair cu plecare de la bazele din Spania și Belgia au fost anulate. De asemenea, și de la baza operatorului din Timișoara vor pleca în curând piloți.

Câteva din mesajele postate zilele trecute pe un grup al piloților

Două zboruri anulate în această după-amiază de la CRL, al meu (Corfu) și Santander deoarece nu au putut găsi doi căpitani și un co-pilot. Și ei zic că sunt prea mulți piloți care vor să lucreze pentru Ryanair. Well done!”.

STN- SOF: toți pasagerii așteaptă în fata avionului, acesta este închis. Cu 10 minute înainte de ora de decolare programată, echipa de la sol le cere pasagerilor să se întoarcă în terminal. Motivul: echipajul navigant nu s-a prezentat, niciunul.

Aceleași surse ne spun că piloții sunt chemați la zbor din timpul liber sau sunt transferați către o altă bază (față de cea la care au fost alocați). În cea de-a doua situație, Ryanair le plătește acestora doar diurna (out of base allowance), însă aceștia trebuie să-și plătească deseori cazarea și masa din acești bani, iar în destinații de vacanță populare, cum ar fi Ibiza sau Palma de Mallorca, este imposibil ca acești bani să acopere toate cheltuielile.

În acest moment, Ryanair este cel mai mare operator aerian din Europa, anul trecut a transportat peste 115 milioane de pasageri, iar flota sa numără 400 de avioane Boeing 737. Din Ianuarie până în Mai 2017, operatorul irlandez a recepționat, în medie, nu mai puțin de 7 avioane pe lună, însă în lunile Iunie – August nu a recepționat niciun avion. De la începutul lunii Septembrie și până acum, la baza Ryanair din Dublin au ajuns deja 2 aeronave noi.

Datorită expansiunii masive dar și a ofertei mare de locuri de muncă din industrie, se pare că operatorului îi este greu să recruteze suficient personal navigant, ajungând astfel în situațiile enumerate mai sus.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

TAROM ar fi abandonat procesul de achiziție a aeronavelor widebody (Actualizat)

Articolul următor

Statuie “Bust de dac” în aeroportul Otopeni

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share