CEO-ul companiei Qatar Airways confirmă într-un interviu pentru Aviation Analyst planurile companiei de a retrage din flotă cele zece Airbusuri A380 în următorii ani.
În legătură cu acest subiect, Akbar Al Baker declară că „odată ce vom plăti obligațiile financiare, la a zecea lor aniversare, le vom retrage”.
Qatar Airways a recepționat primul său Airbus A380 (A7-APA) în luna septembrie a anului 2014 iar acum are în flotă 10 avioane de acest gen. Printre rutele operate cu A380 se numără Londra Heathrow, Guangzhou, Melbourne, Sydney, Bangkok și Paris.
Potrivit CEO-ului companiei, viitoarele Boeinguri 777X care vor intra în flota QR vor înlocui Airbusurile A380. Autonomia și capacitatea de transport a celor două modele comandate, B777-8 și B777-9, le fac un înlocuitor perfect pentru cel mai mare avion comercial din lume.
Qatar Airways a fost primul client al seriei 777X cu o comandă fermă ce include 50 de Boeinguri 777-9 și 10 Boeinguri 777-8 însă nu va fi operator de lansare.
„Vom lăsa câteva companii aeriene să recepționeze și să curețe mai întâi toate problemele modelului. Asta înseamnă că vom fi unul dintre operatorii de lansare, dar nu și operatorul de lansare”, a clarificat Al Baker.
Pe lângă acestea, odată ce Airbus va mări greutatea maximă la decolare (MTOW) a versiunii A350-1000XWB, modelul europenilor va putea opera pe aceleași rute precum Boeingurile 777X și va fi de asemenea un candidat solid pentru înlocuirea modelului A380.
„Odată ce Airbus va mări greutatea maximă la decolare (MTOW) a modelului A350-1000 XWB, acest jet va fi capabil să opereze, cu o capacitate mai mică, aceleași rute ca și 777X,” declară Akbar Al Baker. „Airbus ne-a spus că de anul viitor va mări greutatea maximă la decolare”, a mai adăugat Al Baker.
Programul A380 dezvoltat de Airbus suferă iar din lipsa comenzilor. Potrivit zvonurilor apărute zilele acestea, Airbus ar urma să anunțe închiderea liniilor de asamblare de la Hamburg și Toulouse. În prezent producătorul european asamblează un singur A380 pe lună.
Airbus mai are de livrat 3 avioane A380 către All Nippon Airways și aproximativ 20 către Emirates, cel mai mare client al acestui model. Cu toate acestea, în urmă cu câteva zile Emirates ar fi discutat cu Airbus o posibilă conversie a comenzii de A380 în comandă de A350.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.