ROMAERO a solicitat intrarea în insolvență

Foto: BoardingPass

ROMAERO, al cărui acționar majoritar este statul român, a anunțat vineri că a solicitat oficial Tribunalului București intrarea în insolvență.

Compania aerospațială ROMAERO, listată la Bursa de Valori București (BVB) dar al cărui acționar majoritar este statul român, a depus cererea de intrare în insolvență.

Anunțul a fost făcut în seara zilei de vineri, 22 decembrie 2023, de către directorul general al ROMAERO. În anunț se precizează că administrator judiciar provizoriu va fi consorțiul format din Trust Insolvency Filiala Cluj SPRL și Synergy Partners SPRL.

Ca parte a procedurii de insolvență, ROMAERO va proceda la restructurarea societății în baza unui plan de reorganizare în cadrul căruia se vor regăsi următoarele direcții de acțiune și măsuri:

  • restructurarea operațională cu obiectiv prioritar eficientizarea activităților și achitarea datoriilor;
  • obținerea de resurse financiare pentru susținerea și finalizarea planului de reorganizare;
  • renegocierea contractelor cu furnizorii pentru obținerea unor oferte mai bune pentru materialele și materiile prime necesare derulării programelor de producție;
  • creșterea competitivității pe piață pentru a asigura o dezvoltare și profitabilitate durabilă, precum și o atractivitate sporită a societății;
  • analizarea contractelor în derulare și menținerea celor care sunt profitabile și denunțarea celor care nu sunt rentabile pentru societate;
  • protejarea patrimoniului societății și eficientizarea proceselor de utilizare a acestuia în consonanță cu cerințele pieței din industria aerospațială;
  • menținerea în societate a personalului direct productiv, în general a specialiștilor de înaltă valoare, premisa esențială/fundament al redresării societății.

Decizia ROMAERO de a solicita intrarea în insolvență vine la o săptămână după ce judecătorii Curții de Apel București au respins apelul ROMAERO într-un litigiu și o obligă entitatea să achite aproape 17 milioane de dolari unui client, detalii aici.

Anul trecut, ROMAERO a raportat o cifră de 69.214.600 lei și o pierdere de 53.846.394 lei, iar datoriile acesteia se ridică la 716.439.271 lei, potrivit Ministerului Finanțelor.

În ultimii ani, compania ROMAERO a pierdut mai multe contracte importante pentru mentenanța avioanelor unor companii aeriene, printre acestea numărându-se și Ryanair.

De asemenea, o autorizare importantă a ROMAERO a fost revocată de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) în urmă cu câteva luni, pe larg aici.

ROMAERO este listată la Bursa de Valori București (BVB), însă majoritatea acțiunilor sunt deținute de trei entități, iar statul român este acționar majoritar:

  1. Statul Român prin Ministerul Economiei: 56,7153%;
  2. SIF Muntenia: 23,2411%;
  3. Fondul Proprietatea: 18,8798%.

La finalul lunii iunie 2023, potrivit site-ului BVB, doar 1,1638% dintre acțiunile companiei erau deținute de persoane fizice (1,0016%) și persoane juridice (0,1622%).

În ultimii cinci ani, potrivit datelor BVB, acțiunile ROMAERO au atins în aprilie 2021 nivelul maxim de 43 de lei/acțiune, însă de atunci acestea sunt în declin.

Acum, acțiunile acestei companii sunt tranzacționate la prețul de 13 de lei/acțiune, un preț care este 43% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului 2022.

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
un comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

FOTO Franța: un avion al Legend Airlines (România) e reținut la sol de autorități

Articolul următor

Livrarea celor cinci Boeinguri 737 MAX TAROM amânată până în 2026

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share