Ryanair le-a interzis mai multor pasageri să mai zboare cu compania low-cost după ce aceștia au beneficiat de rambursări din partea instituțiilor financiare pentru zborurile neefectuate în cursul anului 2020.
În contextul pandemic din 2020, Ministerul Afacerilor Externe din Marea Britanie le-a recomandat cetățenilor să renunțe la călătoriile care nu sunt esențiale.
Astfel, mai mulți pasageri care aveau bilete achiziționate cu carduri de credit, în special American Express, au ales să nu mai zboare, chiar dacă compania Ryanair nu a anulat zborurile respective.
Aceștia au profitat de o clauză denumită “chargeback refunds” – rambursare pentru un serviciu care nu a fost efectuat – și au solicitat emitentului cardului de credit, American Express în acest caz, rambursarea banilor pentru zborurile neefectuate, potrivit Insider.
Pasagerii și-au primit banii înapoi, însă ulterior Ryanair i-a trecut pe o listă neagră.
Ce înseamnă acest lucru?
Cei care și-au cumpărat bilete de avion cu Ryanair în 2021 și au beneficiat de “chargeback refunds” în 2020, nu au putut efectua check-inul pentru zborurile curente.
Mai mult decât atât, Ryanair le-a interzis acestora să mai zboare cu avioanele sale până nu vor achita sumele obținute în urma rambursărilor, sumele variind între 400 și 630 de lire sterline, chiar dacă pasagerii nu au folosit acele bilete de avion.
Cu toate acestea, compania low-cost le-a permis acestor pasageri să-și achiziționeze bilete de avion în 2021 pe zborurile Ryanair, dar au aflat despre pretențiile companiei low-cost doar când au încercat să efectueze check-inul sau să modifice o rezervare.
Potrivit companiei aeriene irlandeze, un număr de aproximativ o mie de persoane au beneficiat de aceste rambursări pe care Ryanair le consideră abuzive. Compania le-a oferit pasagerilor posibilitatea de-a schimba datele de zbor sau vouchere.
Situația se complică și mai tare după ce Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie a renunțat la o anchetă care viza Ryanair și British Airways. Aceste două companii au refuzat să ramburseze banii pasagerilor care nu au putut zbura din cauza restricțiilor severe impuse de Marea Britanie pentru a stopa noul coronavirus.
Autoritatea a invocat o lipsă de claritate în cadrul legii și a cerut modificarea acesteia.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.