Statul va căuta candidați externi pentru Consiliul de Administrație al CNAB

Aeroportul Henri Coandă din București / Foto: BoardingPass

Statul intenționează să recruteze extern membrii pentru Consiliul de Administrație al CNAB după ce aceștia au fost numiți politic ani de zile și au avut mandate interimare.

Consiliul de Administrație al companiei de stat care administrează cele două aeroporturi din București (CNAB) ar urma să fie schimbat în perioada următoare.

Potrivit unei hotărâri adoptată în 7 iulie 2022, acționarii Companiei Naționale Aeroporturi București au votat cu unanimitate de voturi (100%) declanșarea procedurii de selecție a membrilor Consiliului de Administrație al CNAB.

În aceeași hotărâre se arată că urmează „contractarea unui expert independent, persoană fizică sau juridică, specializat în recrutarea resurselor umane” pentru a facilita procesul de recrutare a membrilor care vor face parte din CA-ul companiei de stat.

Calendarul de implementare a acestei schimbări nu a fost precizat în hotărârea adoptată de acționari în 7 iulie.

Din Consiliul de Administrație al CNAB fac acum parte, cu mandate interimare, Dobre Răzvan Robert, Mihei Bogdan Lari, Bumbac Georgeta, Diaconu Cătălin, Iacobuș Doru Marius, Ilie Laurențiu Andrei și Mihălțan Cosmin Florin.

În ultimii ani membrii Consiliului de Administrație ai CNAB au fost numiți pe filieră politică și au avut parte de mandate interimare.

De asemenea, majoritatea celor numiți în această funcție nu au avut studii, calificări sau experiență în domeniul aeronautic.

Remunerația lunară a membrilor Consiliului de Administrație al Companiei Naționale Aeroporturi București este de 12.656 de lei (brut).

Acțiunile Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) sunt deținute de Statul Român prin Ministerul Transporturilor (80%) și Fondul Proprietatea (20%).

În ultimii ani mai multe proiecte importante pentru infrastructura aeroportuară a celui mai mare aeroport din țară au fost întrerupte sau amânate.

De mai bine de un an și jumătate platformele aeroportului Henri Coandă sunt foarte aglomerate și nu există suficiente poziții de parcare disponibile pentru avioane.

Ca urmare a acestei situații, aeroportul a impus mai multe măsuri pentru limitarea traficului aerian la orele de vârf și în timpul nopții.

Situația putea fi parțial rezolvată, însă șantierul de extindere a uneia dintre platforme cu patru noi locuri de parcare este blocat de aproximativ doi ani de zile.

Pe lângă acest blocaj, la începutul anului 2022, oficialii aeroportului și ai Ministerului Transporturilor au decis să amâne construcția noului terminal și a extinderii infrastructurii aeroportuare de la aeroportul Henri Coandă.

Această decizie, care a fost aprobată de președintele țării în iulie 2022, a fost luată în ciuda volumului mare de trafic și a ritmului galopant cu care companiile aeriene cresc din nou capacitatea de transport din și spre București.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încalcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
5
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
5
Share