Compania TAROM va scoate la vânzare 14 avioane de tip ATR, Airbus și Boeing din cele 29 pe care le deține.
Ca parte a planului de restructurare și simplificare a flotei, TAROM intenționează să vândă 14 avioane și să păstreze în flotă doar ATR-urile 72-600 noi și patru Boeinguri 737-800NG.
Potrivit listei obținută de Antena 3, compania aeriană pune la vânzare două avioane ATR 42-500, patru Airbusuri A318, patru Boeinguri 737-300 și patru Boeinguri 737-700.
La prețurile de pornire publicate în anunț, TAROM își dorește să obțină din această vânzare minim 98 de milioane de dolari.
Majoritatea avioanelor pe care compania le-a scos la vânzare și au o vechime mai mare de 20 de ani.
Spre exemplu Boeingurile 737-300 și ATR-urile 42-500 listate au 27 respectiv 22 de ani vechime, iar cele patru Boeinguri 737-700 au o vârstă medie de aproape 19 ani.
Cele mai noi avioane pe care TAROM vrea să le vândă sunt cele patru Airbusuri A318. Acestea au o vârstă medie de 14 ani.
Potrivit documentului sursă, cele 14 avioane se vând exact în starea în care acestea se află. Toate avioanele scoase la vânzare sunt parcate pe aeroportul Henri Coandă din București.
Alte șapte avioane ATR, cinci de tip 42-500 și două de tip 72-500, vor fi înapoiate de TAROM către compania de leasing Nordic Aviation Capital și ATR. Acestea au făcut parte dintr-un contract de tip buy-back încheiat în momentul achiziției celor nouă avioane ATR 72-600.
În ceea ce privește flota, TAROM mai are de recepționat în perioada următoare cinci ATR-uri 72-600 noi din cele nouă comandate și din 2023 ar urma să primească primele din cele cinci Boeinguri 737 MAX comandate.
Referitor la restructurarea companiei TAROM, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat zilele trecute la Digi24 următoarele:
„Se lucrează intens la un plan de restructurare. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă mai mică, aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuală, reducerea personalului care a şi început. Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi. Există o comandă făcută acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 MAX. Pe acest plan care eficientizează pe partea de reducere de personal, deja au plecat voluntar vreo 300 de oameni, deja sunt în evaluare ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, planul are mai mulţi paşi. Vor fi doar două tipuri de aeronave, Boeing şi ATR, ceea ce reduce mult costurile, cu aeronave moderne. În acest plan ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 – 2025”.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.