TAROM încearcă să vândă, din nou, cele șapte ATR-uri 42-500

Foto: RG Aviation Photography

Managementul companiei aeriane de stat a primit undă verde pentru a scoate, din nou, la vânzare cele șapte ATR-uri 42-500.

Acționariatul TAROM a votat pozitiv propunerea de valorificare a avioanelor de tip ATR 42-500 deținute de compania de stat prin vânzare.

A fost aprobată „demararea procedurilor de valorificare prin vânzare a celor șapte aeronave de tip ATR 42-500, aflate în flota TAROM, în stare tehnică „as is/where is”, la valoarea cea mai mare dintre cea contabilă neamortizată și valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, cu condiția ca valoarea de vânzare să nu fie mai mică decât cea contabilă neamortizată”, se arată în documentele oficiale.

Cele șapte ATR-uri 42-500 au fost scoase din serviciul comercial de către TAROM în 2020, iar când aceasta a comandat nouă ATR-uri 72-600 se menționa că ATR-urile vechi sunt parte a unui contract de buy-back, detalii AICI.

Însă acest contract de buy-back nu s-a mai concretizat, iar în primăvara anului 2020 TAROM a scos la vânzare cele șapte avioane la un preț mediu de 2,85 milioane de dolari/avion, detalii AICI.

Nici acea sesiune de vânzare nu a avut succes, iar un an mai târziu TAROM a inclus din nou două dintre cele șapte ATR-uri 42-500 într-o listă de 14 avioane scoase la vânzare, detalii AICI.

La vremea respectivă compania aeriană stabilise un preț de pornire de 3,9 milioane de dolari pentru fiecare dintre cele două ATR-uri 42-500 scoase la vânzare, înmatriculate YR-ATC și YR-ATF.

Dar, probabil, valoarea acestora și a celorlalte avioane de acest tip deținute de TAROM a scăzut între timp.

Șase dintre cele șapte ATR-uri 42-500 deținute de TAROM au fost asamblate și livrate companiei în perioada 1998-1999, iar al șaptelea a fost asamblat în 2000.

Într-un răspuns transmis BoardingPass recent, compania aeriană de stat declară că cele șapte ATR-uri 42-500 pe care le deține ar avea o valoare de aproximativ 15 milioane de euro și sunt parte a unei garanții pentru acoperirea datoriei pe care TAROM o are față de CN Aeroporturi București, pe larg AICI.

În prezent TAROM operează zboruri cu două ATR-uri 72-500 și patru ATR-uri 72-600. Alte trei ATR-uri 72-600 din cele comandate nu au fost încă livrate, detalii AICI.

Pe lângă acestea, compania mare are în flotă patru Airbusuri A318, patru Boeinguri 737-700 și alte patru Boeinguri 737-800NG.

Alte patru Boeinguri 737-300 deținute de TAROM au fost vândute în această vară, detalii AICI.

Pe lângă vânzarea celor patru Boeinguri 737-300, capitalul social al companiei aeriene de stat a fost majorat recent cu aportul a doi dintre acționarii săi, detalii AICI.

În anul 2021 TAROM a raportat o cifră de afaceri de 887 de milioane de lei și pierderi în valoare de 343 de milioane de lei, detalii AICI.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
5
distribuiri
2 comentarii
    1. A existat o corecție, însă pe site a rămas versiunea neactualizată a articolului din cauza sistemului de cache. Am rezolvat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
5
Share