Compania TAROM a decis reducerea comenzii plasată în 2019 pentru nouă ATR-uri 72-600 la șapte avioane de acest tip.
În vara anului 2019 TAROM a anunțat închirierea a nouă avioane ATR 72-600 de la Nordic Aviation Capital (NAC) și vânzarea înapoi către NAC și ATR a celor nouă avioane ATR vechi pe care le deține.
Din cele nouă avioane noi de tip ATR 72-600, compania națională a recepționat doar patru avioane.
Alte cinci ATR-uri 72-600 au fost asamblate și vopsite pentru TAROM în decursul anilor 2020 și 2021, însă nu au mai fost livrate și sunt stocate în Toulouse (Franța).
Duminică, 14 noiembrie 2021, ATR a anunțat la Dubai Airshow 2021 semnarea unei comenzi ferme cu TAROM pentru trei avioane ATR 72-600.
Însă, cele trei avioane nu fac de fapt obiectul unei creșteri a numărului de ATR-uri comandate ci e doar o confirmare a faptului că TAROM va recepționa trei dintre cele cinci avioane deja asamblate pentru compania românească dar nelivrate.
Cătălin Prunariu, CEO TAROM, a confirmat duminică după-amiază pentru BoardingPass acest detaliu.
Despre reducerea comenzii de ATR-uri noi am mai menționat într-un articol publicat în urmă cu câteva zile AICI.
Pe lângă cele șapte ATR-uri 72-600 noi, TAROM va păstra în flotă cele două ATR-uri 72-500 pe care le-a recepționat în mai, respectiv iunie 2009.
Alte șapte ATR-uri 42-500 care au fost recepționate de TAROM în perioada 1998-2000 ar urma să fie vândute companiei ATR.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.