Mai mulți însoțitori de bord de la Blue Air sunt detașați la TAROM pentru a opera zboruri cu Boeingurile 737 din flota companiei naționale.
Un număr de șase însoțitori de bord angajați ai Blue Air zboară de câteva zile pentru compania TAROM la bordul unor avioane Boeing 737 aparținând companiei naționale.
Însoțitorii de bord detașați de la Blue Air sunt calificați pentru a zbura pe Boeinguri 737, avioane care se regăsesc și în flota TAROM.
Contractul dintre cele două companii aeriene românești a început la finele lunii iunie, iar astfel TAROM ar fi evitat anularea mai multor zboruri, confirmă pentru BoardingPass purtătorul de cuvânt al TAROM.
„Până la noi evoluții ale programului de zbor TAROM, pentru luna actuală (iulie) au fost detașați 6 însoțitori de bord de la Blue Air. Detașarea acestor colegi a avut ca efect „salvarea” mai multor zboruri TAROM”, transmite Marius Popescu.
„În cazul în care Echipa TAROM nu identifica această variantă, compania națională se afla în situația anulării a cel puțin 15 zboruri, fapt ce genera o reală neplăcere pentru pasagerii TAROM”, adaugă purtătorul de cuvânt al companiei.
Din cauza lipsei de personal, în această perioadă TAROM a avut probleme în alcătuirea echipajelor de zbor pentru a opera propriile avioane.
Acum, prin detașarea însoțitorilor de bord de la Blue Air care zboară pe Boeinguri la TAROM, angajații companiei TAROM care erau calificați să zboare pe Boeing și ATR și Airbus zboară la bordul Airbusurilor și ATR-urilor companiei naționale, afirmă surse din companie.
Chiar și în aceste condiții, problema lipsei de personal a forțat compania aeriană de stat, în unele cazuri, chiar să anuleze mai multe zboruri în ultimele săptămâni.
Lipsa de personal este cauzată de indisponibilitatea a peste 20 de însoțitori de bord care sunt în concedii medicale, de odihnă și pentru îngrijirea copilului.
„Lipsa de personal, la nivelul Direcției de Zbor, este accentuată la Însoțitorii de Bord, iar această scădere o resimțim mai ales în perioada actuală (lunile iulie și august). O explicație ar fi aceea că la nivelul Însoțitorilor de Bord sunt mai multe Contracte Individuale de Muncă suspendate pe motiv de concedii îngrijire copil, față de anii precedenți și, totodată, peste 20 de însoțitori de bord nu sunt apți de zbor, aceștia aflându-se în Concedii Medicale sau Concedii de Odihnă,” declară Marius Popescu.
Pe lângă lipsa însoțitorilor de bord, TAROM se confruntă și cu o lipsă de piloți pentru cele patru avioane de tip Airbus A318 din flotă care afectează o parte din zborurile operate cu aceste avioane.
„La ora actuală organigrama este subdimensionată referindu-mă la piloții de Airbus, TAROM confruntându-se în ultima perioadă cu un val de demisii ale unor piloți licențiați pe aeronava jet de proveniență europeană (Airbus, n. r.)”, confirmă Marius Popescu.
La Blue Air situația ar fi puțin diferită. Din cauza faptului că livrarea unor avioane întârzie, compania ar avea mai mult personal disponibil decât are nevoie.
Din același motiv, în unele cazuri, Blue Air a concediat mai mulți însoțitori de bord imediat după ce aceștia au terminat zborurile de pregătire.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.