Urmărește-ne

Wizz Air închide toate rutele interne și baza operațională din Norvegia

  1. BoardingPass.ro
  2. Rute aeriene
  3. Wizz Air închide toate rutele interne și baza operațională din Norvegia
Foto: Kuba Balcerski

Rute aeriene

Wizz Air închide toate rutele interne și baza operațională din Norvegia

Wizz Air se retrage de pe piața internă din Norvegia și închide și baza operațională din Oslo la doar câteva luni de la debutul operațiunilor.

La mai puțin de un an de la declarațiile cu iz bombastic făcute de CEO-ul companiei Wizz Air, József Váradi, despre apetitul companiei pentru a cuceri piața internă din Norvegia și de a ignora sindicatele, compania pe care o conduce se retrage de pe rutele interne din Norvegia și închide baza de la Oslo.

Încă de la anunțarea primelor rute interne Wizz Air a intrat într-un mic scandal în Norvegia deoarece contrar legislației locale poziția companiei cu privire la nerecunoașterea sindicatelor era una fermă și destul de veche.

Din cauza acestei poziții politicienii din Norvegia, în frunte cu premierul țării, anunțau rând pe rând că nu vor zbura cu Wizz Air.

Premierul Erna Solberg a declarat în iarna anului 2020 că nu va „zbura cu o companie aeriană care refuză ca angajații săi să se sindicalizeze”.

Ca răspuns la această declarație, József Váradi a afirmat indirect: „boicotați-ne, nu-mi pasă de asta”.

Acest mic scandal în care a fost implicată Wizz Air în Norvegia probabil a afectat imaginea companiei pe această piață.

Dintre 50 de companii din Norvegia care au fost evaluate printr-un sondaj făcut de compania Apeland, Wizz Air s-a clasat pe locul 49, în timp ce Ryanair se afla în capul listei – pe locul 50.

Acestea sunt companiile aeriene pe care oamenii nu le plac sau în care nu au încredere”, a declarat CEO-ul companiei Apeland, Ole Christian Apeland.

În același top, concurenții companiei Wizz Air de pe piața locală, Norwegian și SAS, s-au clasat la mijlocul clasamentului, potrivit informațiilor publicate în 28 mai de Norway Today.

Citește și  Rută nouă: București - Paris CDG cu Animawings din iulie 2021

Pentru a evita totuși sindicatele, Wizz Air nu a angajat personal navigant în Norvegia ci zborurile de la baza sa din Oslo pe rutele interne erau operate prin rotație de echipaje de la alte baze Wizz din Europa, în principal de la cele din Polonia.

Acum, se pare că Wizz Air nu mai e interesată de această piață și a închis deja majoritatea rutelor interne din Norvegia. Din 14 iunie 2021 compania low-cost închide complet și baza de la Oslo.

Două zile mai târziu, în 16 iunie 2021 Autoritatea Aeriană Norvegiană ar urma să efectueze un audit al operațiunilor Wizz Air în Norvegia.

Baza companiei low-cost din orașul norvegian Trondheim a fost închisă în februarie 2021, la doar 3 luni de la deschiderea ei.

În scurta perioadă în care a zburat local, Wizz Air a operat intern zboruri pe peste 20 de rute de pe 11 aeroporturi din în Norvegia.

Pe lângă suspendarea rutelor interne, compania low-cost mai suspendă și zborurile dintre Oslo și Alicante, Chania, Gran Canaria și Split.

Rutele Wizz Air din Oslo Sandefjord Torp și Bergen spre București încă sunt disponibile în sistemul de rezervări.

De asemenea, în urma închiderii bazei din Oslo și a rutelor interne, Wizz Air continuă să opereze alte zeci de rute din Norvegia spre destinații din Europa.

2 comentarii

2 comentarii

  1. cici

    29 mai 2021 la 20:24

    Incet, incet, vor pleca de tot.
    Norvegienii nu prea iubesc produsele straine daca au produse similare locale.
    Sunt mari nationalisti spre deosebire de romani care se uita doar in protofel sperand ca dictonul “ieftin si bun” chiar exista.
    Acum ca Norwegian si SAS si-au revenit, cu intrarea Flyr nu prea mai este loc de straini.
    Mi-ar placea sa vad asta si in Romania. Sa vad ca Blue, Anima, Tarom le spun “La revedere” arogantilor de la Wizz.

    • Gabriel Bobon

      29 mai 2021 la 20:31

      Două treimi din piața locală e cucerită de low-cost, așadar direcția dată de marea majoritate a publicului călător e destul de clară și companiile care nu-și adaptează produsul astfel încât să poată fi în competiție cu companiile low-cost vor dispărea încet-încet.

      Blue Air e cam slabă dpdv financiar să ducă lupte cu alte companii low-cost pentru a-și crește cota de piață. Ar putea să o crească puțin câte puțin organic, însă din cauza inconsistenței rețelei de rute ia bobârnace des și asta-i afectează destul de mult imaginea. În concluzie pasagerul fan de bilete la 9 euro se întoarce la concurență, care din punctul acesta de vedere stă foarte bine.

      Desigur, inconsistența rețelei și anulările unor rute care nu produc bani rapid are la bază tot problema financiară, nu-și permit să susțină 1-2 ani o rută pe pierdere.

      Animawings e un specimen mai aparte, rămâne de văzut cum vor evolua. Până acum mi se par să nu știu sigur ce-și doresc, în condițiile în care s-a băgat în competiție directă cu Wizz pe câteva rute… Will see!

      A mai apărut recent în peisaj HiSky, au avut curaj să se ducă în provincie și să se bată în unele cazuri cu Wizz Air, însă ei sunt de specific low-cost, așadar dpdv prețuri se clasează relativ OK în competiția asta. Mai vedem și aici cum rămâne cu HiSky peste 1-2 ani.

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mergi sus