Curiozități
Îmi place

Zboruri anulate sau întârziate? Noutăți în sprijinul respectării drepturilor pasagerilor

21 septembrie 2016
19405 Vizualizări
1 Comentarii
citire în 7 minute
Zboruri anulate sau întârziate? Noutăți în sprijinul respectării drepturilor pasagerilor

Zilnic, peste tot în lume sunt întârziate și anulate peste 650 de zboruri și mai puțin de 6% din numărul pasagerilor afectați își solicită drepturile în urma acestor evenimente.

Multe companii aeriene mizează pe faptul că mulți pasageri nu își cunosc drepturile în cazul unui zbor întârziat sau anulat și nu oferă compensații, ci o fac doar dacă aceștia le solicită. Personal nu am văzut niciun operator care să promoveze drepturile pasagerilor săi, ba mai mult unii operatori aerieni solicită o taxă de 20 EUR pentru a primi 100 EUR credit (pentru a achiziționa bilete/servicii oferite de aceeași comopanie), nu cash, în cazul în care zborul are o întârziere. Aici vorbim despre un obicei practicat de operatorul low-cost Wizzair.

Pentru a primi compensațiile reglementate de Regulamentul CE 261/2004, niciun pasager nu trebuie să achite o asemenea taxă, iar companiile aeriene sunt obligate să ofere compensații.

Atât în cazul zborurilor întârziate, cât și a celor anulate, călătorii au dreptul la asistență, iar prin aceasta înțelegem dreptul la masă gratuită, băuturi răcoritoare, 2 apeluri telefonice și mesaje și de asemenea, dacă este cazul, cazare.

Pe lângă asistență, pasagerii mai pot primi și compensații, în condițiile enumerate mai jos, însă doar dacă zborul are ca plecare sau destinație o țară din Uniunea Europeană și este operat de o companie aeriană înregistrată în Europa!

Când întârzierea la destinaţie este de cel puţin 3 ore se poate cere o compensaţie de:
– 250 EUR pentru distanţe de cel mult 1500km;
– 400 EUR pentru distanţe între 1500 şi 3500km;
– 600 EUR pentru zborurile intercontinentale cu o distanță de peste 3500km.

Citește și  Comisia Europeană a reglementat drepturile pasagerilor

În cazul unui zbor anulat, compensaţia este de:
– 250 EUR pentru distanţe de cel mult 1500 km;
– 400 EUR pentru distanţe între 1500 şi 3500 km;
– 600 EUR pentru zborurile intercontinentale cu o distanță de peste 3500km.

Atenție însă, compensaţia se plăteşte în numerar şi nu este prevăzut un termen până la care aceasta trebuie plătită pasagerilor.
În cazul în care operatorul de transport aerian poate face dovada că întârzierea prelungită este este cauzată de împrejurări excepţionale nu se va acorda nicio compensație.

Împrejurările excepţionale reprezintă evenimente care, prin natura sau prin originea lor, nu sunt inerente exercitării activităţii normale a operatorului de
transport aerian vizat, scapă de sub controlul efectiv al acestuia şi nu pot fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.

Problemele tehnice pot fi considerate împrejurări excepţionale numai dacă reprezintă urmarea unor evenimente care, prin natura sau prin originea lor,
nu sunt inerente exercitării activităţii normale a operatorului de transport aerian vizat şi scapă de sub controlul efectiv al acestuia.
Împrejurările excepţionale nu afectează dreptul la asistenţă, compensaţii şi rambursare.

Unele companii aeriene au birocratizat cât se poate de mult procesul de cerere a compensațiilor sau este destul de ascuns, tocmai pentru a descuraja pasagerii să ceară beneficiile. Din cauza acestui fapt au apărut companii specializate care se ocupă exclusiv de solicitarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de zborurile întârziate sau anulate. Recent, o companie olandeză a lansat în România serviciul flightclaim.ro. În cazul în care ai nevoie de ajutor în a-ți recupera compensațiile de la companiile aeriene, tot ce trebuie să faci este să completezi un formular pe siteul flightclaim.ro prin care le oferi acestora datele zborului, datele personale și dreptul ca aceștia să solicite în numele vostru compensația la operatorul aerian.

Citește și  Angajaţii ROMATSA primesc despăgubiri în urma pierderii brevetelor din motive medicale

Serviciul este gratuit, iar în cazul în care aceștia reușesc să obțină suma cuvenită conform regulamentului CE 261/2004, voi veți primi 75% din compensație, în timp ce 25% sunt păstrați de flightclaim.ro pentru ajutorul acordat vouă. În cazul în care cererea voastră este respinsă de compania aeriană, aceștia nu vă vor percepe nicio taxă. De asemenea în cazul în care este nevoie, aceștia vor apela operatorul aerian în instanță, dacă sunteți și voi de acord, iar comisionul perceput chiar și în aceste cazuri rămâne același 25%. Mai multe detalii despre flightclaim.ro regăsiți pe siteul lor.

La final aș dori să vă întreb dacă vă cunoașteți drepturile și dacă în cazul unei anulări sau întârzieri a zborului ați solicitat compensațiile operatorului aerian?

Ți-a plăcut acest articol? Arată-le și prietenilor tăi, sharing is caring!

Gabriel Bobon

Fondator al siteului BoardingPass.ro; Pasionat de internet, călătorii, aviația comercială, fotografie, fan Apple. A zburat cu cele mai mari avioane comerciale, Airbus A380 (Lufthansa), Boeing 747-8I (Lufthansa), Boeing 777 (Air France și Emirates), Boeing 787 (LATAM, Air France și LOT), Boeing 767 (Delta) și Airbus A350-900 (Finnair). Îi poți urmări istoricul zborurilor pe JetItUP.com.

642 postări
44 comentarii

Un comentariu 1

  1. Pingback: Cursa Wizzair Madrid – București cu destinația Sibiu – BoardingPass.ro – știri aviație, oferte vacanță, bilete de avion, recenzii și recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *