Zboruri anulate sau întârziate? Noutăți în sprijinul respectării drepturilor pasagerilor

Zilnic, peste tot în lume sunt întârziate și anulate peste 650 de zboruri și mai puțin de 6% din numărul pasagerilor afectați își solicită drepturile în urma acestor evenimente.

Multe companii aeriene mizează pe faptul că mulți pasageri nu își cunosc drepturile în cazul unui zbor întârziat sau anulat și nu oferă compensații, ci o fac doar dacă aceștia le solicită. Personal nu am văzut niciun operator care să promoveze drepturile pasagerilor săi, ba mai mult unii operatori aerieni solicită o taxă de 20 EUR pentru a primi 100 EUR credit (pentru a achiziționa bilete/servicii oferite de aceeași comopanie), nu cash, în cazul în care zborul are o întârziere. Aici vorbim despre un obicei practicat de operatorul low-cost Wizzair.

Pentru a primi compensațiile reglementate de Regulamentul CE 261/2004, niciun pasager nu trebuie să achite o asemenea taxă, iar companiile aeriene sunt obligate să ofere compensații.

Atât în cazul zborurilor întârziate, cât și a celor anulate, călătorii au dreptul la asistență, iar prin aceasta înțelegem dreptul la masă gratuită, băuturi răcoritoare, 2 apeluri telefonice și mesaje și de asemenea, dacă este cazul, cazare.

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation

Pe lângă asistență, pasagerii mai pot primi și compensații, în condițiile enumerate mai jos, însă doar dacă zborul are ca plecare sau destinație o țară din Uniunea Europeană și este operat de o companie aeriană înregistrată în Europa!

Când întârzierea la destinaţie este de cel puţin 3 ore se poate cere o compensaţie de:
– 250 EUR pentru distanţe de cel mult 1500km;
– 400 EUR pentru distanţe între 1500 şi 3500km;
– 600 EUR pentru zborurile intercontinentale cu o distanță de peste 3500km.

În cazul unui zbor anulat, compensaţia este de:
– 250 EUR pentru distanţe de cel mult 1500 km;
– 400 EUR pentru distanţe între 1500 şi 3500 km;
– 600 EUR pentru zborurile intercontinentale cu o distanță de peste 3500km.

Atenție însă, compensaţia se plăteşte în numerar şi nu este prevăzut un termen până la care aceasta trebuie plătită pasagerilor.
În cazul în care operatorul de transport aerian poate face dovada că întârzierea prelungită este este cauzată de împrejurări excepţionale nu se va acorda nicio compensație.

Împrejurările excepţionale reprezintă evenimente care, prin natura sau prin originea lor, nu sunt inerente exercitării activităţii normale a operatorului de
transport aerian vizat, scapă de sub controlul efectiv al acestuia şi nu pot fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation

Problemele tehnice pot fi considerate împrejurări excepţionale numai dacă reprezintă urmarea unor evenimente care, prin natura sau prin originea lor,
nu sunt inerente exercitării activităţii normale a operatorului de transport aerian vizat şi scapă de sub controlul efectiv al acestuia.
Împrejurările excepţionale nu afectează dreptul la asistenţă, compensaţii şi rambursare.

Unele companii aeriene au birocratizat cât se poate de mult procesul de cerere a compensațiilor sau este destul de ascuns, tocmai pentru a descuraja pasagerii să ceară beneficiile. Din cauza acestui fapt au apărut companii specializate care se ocupă exclusiv de solicitarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de zborurile întârziate sau anulate. Recent, s-a lansat și în România serviciul AirHelp. În cazul în care ai nevoie de ajutor în a-ți recupera compensațiile de la companiile aeriene, tot ce trebuie să faci este să completezi un formular pe siteul AirHelp prin care le oferi acestora datele zborului, datele personale și dreptul ca aceștia să solicite în numele vostru compensația la operatorul aerian.

Serviciul este gratuit, iar în cazul în care aceștia reușesc să obțină suma cuvenită conform regulamentului CE 261/2004, voi veți primi 75% din compensație, în timp ce 25% sunt păstrați de AirHelp pentru ajutorul acordat vouă. În cazul în care cererea voastră este respinsă de compania aeriană, aceștia nu vă vor percepe nicio taxă. De asemenea în cazul în care este nevoie, aceștia vor apela operatorul aerian în instanță, dacă sunteți și voi de acord, iar comisionul perceput chiar și în aceste cazuri rămâne același 25%. Mai multe detalii despre AirHelp regăsiți pe siteul lor.

La final aș dori să vă întreb dacă vă cunoașteți drepturile și dacă în cazul unei anulări sau întârzieri a zborului ați solicitat compensațiile operatorului aerian?

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
un comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

LOT are permisiunea de a zbura deasupra Siberiei

Articolul următor

Aegean Airlines raportează pierderi de 24 milioane de euro în prima jumătate a anului 2016

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share