Urmărește-ne

Zboruri anulate sau întârziate? Noutăți în sprijinul respectării drepturilor pasagerilor

  1. BoardingPass.ro
  2. Curiozități
  3. Zboruri anulate sau întârziate? Noutăți în sprijinul respectării drepturilor pasagerilor

Curiozități

Zboruri anulate sau întârziate? Noutăți în sprijinul respectării drepturilor pasagerilor

Zilnic, peste tot în lume sunt întârziate și anulate peste 650 de zboruri și mai puțin de 6% din numărul pasagerilor afectați își solicită drepturile în urma acestor evenimente.

Multe companii aeriene mizează pe faptul că mulți pasageri nu își cunosc drepturile în cazul unui zbor întârziat sau anulat și nu oferă compensații, ci o fac doar dacă aceștia le solicită. Personal nu am văzut niciun operator care să promoveze drepturile pasagerilor săi, ba mai mult unii operatori aerieni solicită o taxă de 20 EUR pentru a primi 100 EUR credit (pentru a achiziționa bilete/servicii oferite de aceeași comopanie), nu cash, în cazul în care zborul are o întârziere. Aici vorbim despre un obicei practicat de operatorul low-cost Wizzair.

Pentru a primi compensațiile reglementate de Regulamentul CE 261/2004, niciun pasager nu trebuie să achite o asemenea taxă, iar companiile aeriene sunt obligate să ofere compensații.

Atât în cazul zborurilor întârziate, cât și a celor anulate, călătorii au dreptul la asistență, iar prin aceasta înțelegem dreptul la masă gratuită, băuturi răcoritoare, 2 apeluri telefonice și mesaje și de asemenea, dacă este cazul, cazare.

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation

Pe lângă asistență, pasagerii mai pot primi și compensații, în condițiile enumerate mai jos, însă doar dacă zborul are ca plecare sau destinație o țară din Uniunea Europeană și este operat de o companie aeriană înregistrată în Europa!

Când întârzierea la destinaţie este de cel puţin 3 ore se poate cere o compensaţie de:
– 250 EUR pentru distanţe de cel mult 1500km;
– 400 EUR pentru distanţe între 1500 şi 3500km;
– 600 EUR pentru zborurile intercontinentale cu o distanță de peste 3500km.

În cazul unui zbor anulat, compensaţia este de:
– 250 EUR pentru distanţe de cel mult 1500 km;
– 400 EUR pentru distanţe între 1500 şi 3500 km;
– 600 EUR pentru zborurile intercontinentale cu o distanță de peste 3500km.

Atenție însă, compensaţia se plăteşte în numerar şi nu este prevăzut un termen până la care aceasta trebuie plătită pasagerilor.
În cazul în care operatorul de transport aerian poate face dovada că întârzierea prelungită este este cauzată de împrejurări excepţionale nu se va acorda nicio compensație.

Citește și  Ryanair anunță zboruri din Londra Southend spre București din octombrie

Împrejurările excepţionale reprezintă evenimente care, prin natura sau prin originea lor, nu sunt inerente exercitării activităţii normale a operatorului de
transport aerian vizat, scapă de sub controlul efectiv al acestuia şi nu pot fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation

Problemele tehnice pot fi considerate împrejurări excepţionale numai dacă reprezintă urmarea unor evenimente care, prin natura sau prin originea lor,
nu sunt inerente exercitării activităţii normale a operatorului de transport aerian vizat şi scapă de sub controlul efectiv al acestuia.
Împrejurările excepţionale nu afectează dreptul la asistenţă, compensaţii şi rambursare.

Unele companii aeriene au birocratizat cât se poate de mult procesul de cerere a compensațiilor sau este destul de ascuns, tocmai pentru a descuraja pasagerii să ceară beneficiile. Din cauza acestui fapt au apărut companii specializate care se ocupă exclusiv de solicitarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de zborurile întârziate sau anulate. Recent, s-a lansat și în România serviciul AirHelp. În cazul în care ai nevoie de ajutor în a-ți recupera compensațiile de la companiile aeriene, tot ce trebuie să faci este să completezi un formular pe siteul AirHelp prin care le oferi acestora datele zborului, datele personale și dreptul ca aceștia să solicite în numele vostru compensația la operatorul aerian.

Serviciul este gratuit, iar în cazul în care aceștia reușesc să obțină suma cuvenită conform regulamentului CE 261/2004, voi veți primi 75% din compensație, în timp ce 25% sunt păstrați de AirHelp pentru ajutorul acordat vouă. În cazul în care cererea voastră este respinsă de compania aeriană, aceștia nu vă vor percepe nicio taxă. De asemenea în cazul în care este nevoie, aceștia vor apela operatorul aerian în instanță, dacă sunteți și voi de acord, iar comisionul perceput chiar și în aceste cazuri rămâne același 25%. Mai multe detalii despre AirHelp regăsiți pe siteul lor.

La final aș dori să vă întreb dacă vă cunoașteți drepturile și dacă în cazul unei anulări sau întârzieri a zborului ați solicitat compensațiile operatorului aerian?

Ai avut un zbor anulat sau întârziat?
SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO!
AirHelp get compensation

Fondator al siteului BoardingPass.ro. Pasionat de internet, marketing, călătorii, aviația comercială. A zburat cu peste 50 de companii aeriene din întreaga lume, cu majoritatea modelelor de avioane aflate în serviciul comercial și a vizitat peste 100 de aeroporturi de pe șase continente. Îi poți urmări istoricul zborurilor pe JetItUP.com.

1 comentariu

1 comentariu

  1. Pingback: Cursa Wizzair Madrid – București cu destinația Sibiu – BoardingPass.ro – știri aviație, oferte vacanță, bilete de avion, recenzii și recomandări

Vrei să zici ceva?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Știrile BoardingPass pe WhatsApp

Abonează-te la newsletterul nostru, acum îți putem trimite direct pe WhatsApp cele mai importante știri.

Click pentru abonare »

Știrile BoardingPass pe WhatsApp

Promitem că nu o să facem spam iar numărul tău de telefon nu va fi adăugat în nicio bază de date, vizibil altor abonați sau distribuit cu alte entități și parteneri.
Pentru dezabonare vă rugăm să ne trimiteți pe WhatsApp mesajul Clear to land!

Știrile BoardingPass pe WhatsApp

Acum te rugăm să adaugi numărul +40799889910 în lista ta de contacte cu numele BoardingPass.ro.

Pentru a finaliza abonarea este necesar să trimiți către noi, BoardingPass.ro, pe WhatsApp mesajul Clear for take-off!

Click pentru a trimite mesajul

Îți place BoardingPass?

Suține siteul cumpărând de pe FashionDays folosind acest link.
De asemenea, mai recomand și eMag.ro.
Ai avut un zbor anulat sau întârziat? SOLICITĂ ACUM DESPĂGUBIRI DE PÂNĂ LA 600 DE EURO! AirHelp get compensation

Suntem și pe…

Urmărește BoardingPass.ro pe Facebook     Urmărește BoardingPass.ro pe Instagram     Urmărește BoardingPass.ro pe Twitter     Urmărește BoardingPass.ro pe LinkedIn     Urmărește BoardingPass.ro pe RSS
Publicitate

Articole populare

Publicitate
Mergi sus