Zvon: Etihad va achiziționa un pachet de acțiuni în cadrul Lufthansa Group

Lufthansa și Etihad Airways sunt în discuții privind o posibilă fuziune a celor două companii aeriene, conform unui raport al publicației italiene Il Messaggero.

Ziarul italian declară că timp de câteva săptămâni la rând au existat discuții între managementul celor două companii cu privire la o posibilă achiziție din partea Etihad Airways a unui pachet de acțiuni, aproximativ 30-40%, în cadrul companiei Lufthansa.

Pasul al doilea al înțelegerii, conform aceleiași surse, ar fi o fuziune completă a celor doi operatori aerieni, adăugând că părțile se vor întâlni în curând pentru a discuta și lua o decizie cu privire la acest aspect cât mai devreme.

În cazul în care Lufthansa și operatorul arab vor ajunge la o înțelegere, oricare ar fi ea, aceasta va avea un impact și asupra operatorului italian Alitalia și Air Berlin. Etihad deține 49% din compania națională a Italiei din Iunie 2014 dar și 29.2% din Air Berlin. Alitalia trece acum printr-un proces major de restructurare care va avea ca rezultat concedierea mai multor angajați, anularea unor rute și reținerea la sol a câtorva avioane, însă nici Air Berlin nu raportează rezultate financiare pozitive.

Ambele părți, atât Lufthansa cât și Etihad Airways, au refuzat să comenteze, așa cum le-au numit ei, “speculații”.

În urmă cu o lună, cele două companii aeriene au semnat un acord de codesharing după ce Lufthansa a preluat 38 de aeronave (inclusiv staff) de la Air Berlin, companie aeriană în cadrul căreia Etihad deține 29.2% din acțiuni.

Conform Reuters, analistii au reacționat cu scepticism față de acest raport, invocând normele de proprietate străină care reglementează drepturile internaționale de trafic aerian, și pun sub semnul întrebării beneficiile pe care le-ar obține Lufthansa în urma unei asemenea tranzacții.

În Europa, o companie aeriană trebuie să aibă un acționat majoritar din UE pentru a-și putea menține drepturile traficului aerian, conform înțelegerilor internaționale cu privire la serviciile aeriene.

Lufthansa este deținută de investitori germani, aproape 69% din acțiuni, iar alte 13 procente se află în mâna unor investitori americani. Restul de 9% sunt deținute de alți investitori. În cazul în care Etihad dorește să achiziționeze mai mult de 30% din Lufthansa, operatorul arab va fi nevoit să facă o ofertă pentru un pachet de 30% din totalul de acțiuni a companiei, și nu doar pentru 30% din acțiunile altor investitori, conform reglementărilor germane cu privire la acest tip de investiții.



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share