Trip report: zbor Alitalia AZ495: București – Roma cu Airbus A320 (Business Class)

Zborurile din București către Europa s-au înmulțit într-un ritm galopant, de remarcat este faptul că și de pe alte aeroporturi din țara noastră se operează tot mai multe zboruri internaționale, aici putem aminti Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, etc.

Ei bine, în fruntea clasamentului, Londra este cea mai servită destinație, conform unor statistici, din România se operează săptămânal peste 140 de zboruri, din care peste 75% din ele doar din București. După Londra, probabil, capitala Italiei este a doua cea mai conectată destinație cu țara noastră.

Zborurile directe din București către Roma sunt operate zilnic de Alitalia, TAROM și operatorii low-cost Blue Air, Ryanair și Wizzair cu cel puțin două zboruri pe zi.

TAROM Business Lounge Otopeni // Foto: Gabriel Bobon
TAROM Business Lounge Otopeni // Foto: Gabriel Bobon

Deoarece prețurile pentru zborurile operate de Alitalia sunt destul de scăzute, uneori mai ieftine decât cele ale operatorilor low-cost, am decis să fac un city-break în Roma.

Prețul unui bilet cu plecare sâmbătă seara și retur marți seara a fost de numai 80EUR dus-întors, însă Alitalia îți oferă posibilitatea de a licita pentru un upgrade în Business Class. Eu am licitat valoarea minimă pentru acest upgrade, 55EUR/segment, și cu 3 zile înainte de zbor am primit confirmarea că oferta mea de upgrade a fost acceptată. 🙂
Deoarece evit să achiziționez biletele prin agenții online, mereu o fac pe siteul operatorului.

Check-in

Pentru un city-break de 4 zile nu e nevoie de un bagaj foarte mare, așadar am avut doar bagajul de cabină și am decis, ca de obicei, să fac check-in-ul online, iar pe urmă la aeroport să mă îndrept direct către security check și pe urmă către controlul vamal.
Procesul este simplu, accesați Alitalia.com și cu 48h înainte de ora decolării puteți să faceți check-in-ul.
În procesul de check-in puteți să vă alegeri scaunul dorit, eu am ales 01A deoarece nu era ocupat 🙂

Boarding Pass // Foto: Gabriel Bobon
Boarding Pass // Foto: Gabriel Bobon

Îmbarcare

Îmbarcare poarta 08 // Foto: Gabriel Bobon Sky Priority // Foto: Gabriel Bobon

Alitalia este unul dintre operatorii care pe aeroportul Otopeni face îmbarcarea prin tunel, de data aceasta s-a făcut de la poarta 08. Aceasta poartă este situată lângă Business Lounge-ul TAROM din aeroport, în cazul în care decideți să așteptați îmbarcarea în Business Lounge, atunci tot ce va trebui sa faceți este să coborâți scările și veți ajunge chiar lângă poarta de îmbarcare.

Aeronava

Zborurile dintre București și Roma sunt operate deseori cu Airbus A320, uneori cu varianta sa mai mică, A319, alteori cu varianta mai mare, A321.
Eu am călătorit cu un Airbus A320, înmatriculat I-BIKI, care s-a alăturat flotei Alitalia în 18 Ianuarie 2000, având așadar o vechime de aproape 17 ani.
Boarding A320 Alitalia // Foto: Gabriel Bobon

Scaunul

01A, pentru prima dată 🙂
În Business Class avem parte de o configurație clasică, europeană cum o numesc americanii, de 3 – 3, însă scaunul din mijloc este indisponibil.
Spațiul de la picioare este mare, iar scaunele sunt puțin mai late decât cele din Economy.
De asemenea acestea se pot rabata pe spate, la fel ca cele din Economy, iar confortul este foarte bun, cel puțin pe acest zbor de o oră și 50 de minute nu am suferit de lipsă de spațiu sau dureri de spate de la scaune incomode.
01A business class a320 alitalia

15168895_1257306010999330_2414074880682238249_o 15272182_1257305720999359_1504905036176448758_o 15195858_1257305357666062_9199744091029238489_o

Ce scaun sa alegi?

În cazul în care călătoriți cu zborul de seară, AZ495, vă recomand să luați un scaun din partea dreaptă a aeronavei, la fereastra, veți avea parte de un apus foarte frumos, sau, dacă doriți să vedeți orașul Roma pe timp de noapte, la aterizare, atunci alegeți un scaun din partea stânga a aeronavei.

Toate scaunele din Business Clasa sunt spațioase, alegerea va consta doar în ceea ce vreți sa vedeți, apusul sau Roma. 🙂
a320 alitalia

Zborul

Detalii zbor
Detalii zbor (click pentru zoom)
Distanța dintre București și Roma este de aproximativ 1165km pe calea aerului, iar durata zborului este de numai o oră și 50 de minute, mai mult sau mai puțin. Alitalia operează două zboruri zilnice pe ruta București – Roma. În ciuda faptului că am decolat de la Otopeni cu aproximativ 10 minute întârziere, am aterizat pe aeroportul Leonardo da Vinci din Fiumicino cu câteva minute mai devreme față de ora stabilită. Nu am avut parte de turbulențe, zborul a fost unul lin, plăcut și liniștit, chiar dacă aproape toate scaunele au fost ocupate.

Programul zborurilor Alitalia pe ruta București – Roma – București:
AZ 503: București (OTP) 06:20 – 07:30 Roma (FCO)
AZ 502: Roma (FCO) 21:50 – 01:00 (+1 zi) București (OTP)

AZ 495: București (OTP) 19:05 – 20:15 Roma (FCO)
AZ 494: Roma (FCO) 15:10 – 18:15 București (OTP)

Mâncarea

masă alitalia business

Pentru pasagerii de la clasa Economy, Alitalia oferă băuturi și sandwich-uri, iar la Business Class operatorul italian oferă o masă caldă. Pot să afirm că lasagna pe care am primit-o a fost foarte gustoasă și porția a fost mai mare decât m-aș fi așteptat. Am mai avut o salată, prăjitură, un pahar de vin și o cafea înainte de aterizare, ah, și un welcome drink chiar după îmbarcare.

15129442_1257305164332748_6493551028868049436_o 15195991_1257305370999394_1395708283333868275_o 15156917_1257305574332707_7392979425230173858_o 15272056_1257305577666040_2433582688146077751_o 15235745_1257305620999369_7835848736776032060_o

In-Flight Entertainment

Zborul până la Roma este unul scurt, aeronavele cu care este operat nu au sistem de In-Flight Entertainment, însă avem reviste interesante pe care le putem citi.

Aterizarea

Roma Înainte de a ajunge la destinație, am survolat de la Sud-Est la Nord-Vest capitala Italiei, iar dacă alegeți să stați pe unul din scaunele din partea stângă a aeronavei veți avea parte de o vedere aparte 🙂

După aterizarea pe aeroportul din Fiumicino, am fost transportați în terminalul aeroportului cu mai multe autobuze. Terminalul pare să fie destul de nou și arată bine de tot, ba chiar regăsiți și mese de fusball sau alte lucruri interesante acolo, iar zona de primire a pasagerilor, pentru control vamal, este foarte mare și are porți dedicate posesorilor de pașapoarte electronice.

alitalia fiumicino fiumicino a320 alitalia

Prețul și verdictul

Costul unui bilet în Business Class pe această rută este destul de scump, peste 350EUR (dus-întors) sau 100EUR dacă doriți să faceți upgrade la check-in (valabil doar pe aeroportul din Roma), însă la Economy este mai ieftin, eu am plătit 80EUR + 55EUR upgrade-ul pe zborul București – Roma.

Din punctul meu de vedere nu merită să plătiți +350EUR pentru a călători în Business Class pe un zbor atât de scurt, însă dacă aveți norocul și vreți să licitați pentru un upgrade, cei 55EUR se justifică.

Mi-a plăcut mult Alitalia, și cu această experiență pot să spun că operatorul italian a intrat în top 5 companii aeriene pe care le apreciez și pot să le recomand oricând.

Business Class vs Economy

NOTĂ: Acest material nu este unul sponsorizat, iar fotografiile și părerile prezentate ne aparțin. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
un comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Wizz Air a prezentat aeronava cu livery dedicat promovării orașului Budapesta

Articolul următor

Oferte pentru zboruri Turkish Airlines de la București către Istanbul (99EUR) și Zanzibar (599EUR)

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share