Producătorul american de avioane are cea mai mare cotă de piață în ceea ce privește numărul de avioane comerciale înmatriculate în România.
La finalul anului 2021 nu mai puțin de 12 companii aeriene aveau înmatriculate în România 69 avioane comerciale de la patru producători.
Conform datelor de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) analizate de BoardingPass, producătorul american de avioane are o cotă de piață de 58% cu 40 de avioane înmatriculate.
Acesta este urmat de Airbus care are o cotă de piață de 20,3% cu un total de 14 avioane, iar pe al treilea loc se situează ATR cu o cotă de piață de 18,8% și 13 avioane înmatriculate.
Cele două avioane F100 care au fost produse de compania olandeză Fokker din flota Carpatair reprezintă doar 2,9% din piața locală.
Cu toate acestea, un număr semnificativ de avioane care încă apar în registrul AACR sunt de fapt inactive după ce au fost retrase din serviciul comercial de către companiile aeriene care le dețin.
Dintre cele 69 de avioane comerciale care erau înmatriculate în România la finalul anului 2021, nouă avioane de tip ATR din flota companiei TAROM sunt inactive.
De asemenea, compania Blue Air are tot nouă avioane inactive, însă e vorba despre Boeinguri 737, iar singurele avioane din flotele companiilor HelloJets și Fly Lili sunt și ele inactive.
În anul 2021 au fost radiate din registrul AACR două Boeinguri 737, cele deținute de Cobrex Trans și Star East Airline.
Pe lângă avioanele inactive, cota de piață în România a producătorului american de avioane va crește în următorii ani datorită comenzilor de avioane pe care companiile aeriene le-au plasat.
În consecință, Blue Air mai are de recepționat cel puțin cinci Boeinguri 737 MAX, iar TAROM are comandate cinci avioane de același tip și încă trei avioane ATR 72-600.
Însă, în acest an ar trebui să crească și numărul de avioane Airbus care vor fi înmatriculate și operate de companiile aeriene românești.
Compania Dan Air, cunoscută anterior ca Just Us Air, ar urma să mai recepționeze cel puțin trei avioane Airbus, detalii AICI și AICI.
Star East Airline va recepționa, de asemenea, încă un Airbus A320 în anul 2022, așa cum am scris AICI la finalul lunii decembrie 2021.
Air Connect, o companie aeriană nouă care se va lansa în 2022 în România, va avea în flotă avioane de tip ATR, detalii AICI.
Conform planurilor, compania Fly Lili va avea mai multe avioane de la Airbus în flotă, dar și de la Embraer.
Dar, dacă analizăm toate zborurile operate de companiile aeriene din și spre țara noastră situația se schimbă radical.
Astfel, cele mai multe avioane care zboară în prezent în România sunt produse de Airbus.
Companiile aeriene Wizz Air, Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, British Airways, Air France, Turkish Airlines, Qatar Airways și Pegasus Airlines operează zborurile spre aeroporturile românești cu avioane Airbus.
Dintre companiile mari, avioane produse de Boeing folosesc regulat pe zborurile spre România doar KLM, EL AL, flyDubai și Ryanair.
Un număr redus de zboruri spre și dinspre România mai sunt operate de LOT, Austrian Airlines, Aeroflot și Lufthansa cu avioane de tip Embraer, de Havilland Dash 8-Q400, CRJ-uri de la Mitsubishi și Sukhoi SuperJet 100.
Revenind însă la finalul anului 2021, compania TAROM avea cea mai numeroasă flotă de avioane. Potrivit datelor de la AACR, compania națională avea înmatriculate 29 de avioane.
Aceasta este urmată de Blue Air cu 24 de avioane. Carpatair și HiSky au fiecare câte trei avioane, iar Air Bucharest și Dan Air (Just Us Air) dețin și ele câte două avioane fiecare.
Alte șase companii aeriene care dețin certificat de operator aerian în țara noastră au în flotă câte un singur avion fiecare.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.