Foto: am zburat 4.5 ore cu primul Boeing 737 MAX Blue Air, iată cum a fost!

Blue Air a recepționat oficial în 30 martie 2021 primul din cele zece Boeinguri 737 MAX 8 comandate de la Air Lease Corp., iar în 1 aprilie avionul a aterizat la București.

Datorită amabilității de care a dat dovadă compania Blue Air, am avut ocazia ca în dimineața zilei de 1 aprilie să urc la bordul primului său MAX în Keflavik și să zbor cu el patru ore și jumătate până la București.

Advertisements

Pe durata întregului zbor am avut timp să „inspectez” și să fotografiez în detaliu fiecare colț din avion și am putut să adresez întrebări despre acesta celor zece membri ai echipei Blue Air care au fost în Seattle (SUA) pentru a recepționa avionul.

În continuare vă voi spune câteva lucruri despre modelul 737 MAX 8 dar și despre MAX-ul companiei Blue Air.

Modelul 737 MAX
Seria de avioane 737 MAX a intrat oficial în serviciul comercial în 22 mai 2017 cu compania indoneziană Malindo Air.

De la prima livrare a unui MAX, eveniment care a avut loc la începutul lunii mai 2017, și până în prezent Boeing a livrat peste 500 de Boeinguri 737 MAX și mai are asamblate și pregătite pentru livrare încă aproximativ 400.

Pe lângă acestea, compania mai asamblează câteva zeci de MAX-uri noi în fiecare lună.

Modelul 737 MAX a fost însă reținut la sol aproape doi ani, din martie 2019 până în decembrie 2020, după ce două avioane din seria 737 MAX s-au prăbușit, unul în Indonezia (Lion Air) și altul în Ethiopia (Ethiopian Airlines).

Pe scurt, rezultatele anchetelor au dovedit faptul că sistemul MCAS a fost alimentat cu date despre unghiul de atac al avionului dintr-o singură sursă și în cazul în care datele furnizate de aceasta sunt eronate MCAS ajustează automat și eronat unghiul de atac al avionului.

În ambele accidente MCAS a intervenit automat pe baza datelor eronate primite de la senzorul unghiului de atac și a orientat astfel greșit botul avioanelor către sol nu către linia orizontului.

În cei aproape doi ani în care Boeingurile 737 MAX nu au mai putut opera zboruri comerciale nicăieri în lume, Boeing a adus o serie de modificări modelului și ulterior a fost recertificat de Administrația Federală a Aviației (FAA) și alte autorități de certificare din industria din întreaga lume.

Mai multe detalii despre modificările cerute de autorități și implementate de Boeing regăsiți în acest articol.

Acum, probabil, întrebarea voastră e următoarea: sunt Boeingurile 737 MAX sigure?

Nu am cunoștințe în domeniul tehnic, însă, de această dată modelul a fost recertificat independent de Administrația Federală a Aviației (FAA), Agenția Canadiană de Transport, Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) și altele.

În concluzie, acum, MAX-urile au fost verificate de mai multe ori de mai mulți inspectori ai acestor agenții și dacă ei și-au dat OK-ul pe modificările aduse și implementate de Boeing atunci tind să cred că avionul e sigur.

M-am simțit în siguranță la bordul acestui avion?
Desigur! Dacă nu aveam încredere că agențiile enumerate mai sus și-au făcut treaba cum trebuie atunci cu siguranță nu mai urcam într-un MAX.

De asemenea, sunt convins că nicio agenție din industrie nu o să-și mai dea vreodată OK-ul pentru certificarea și introducerea în serviciul comercial al unui avion nesigur după gafa cu MAX-ul.

Care este diferența dintre un 737 MAX și un Boeing 737 mai vechi?
În principal diferența constă în noua motorizare a avionului, mici modificări de design pentru a îmbunătăți aerodinamica avionului dar și modificări aduse în cockpit.

Citește și  Țiriac Air își mărește flota cu un avion Cessna 208B Grand Caravan EX

Noile motoare, CFM LEAP-1B, promit o reducere a consumului de combustibil cu până la 16% față de un Boeing 737NG dar și o reducere a poluării fonice.

Ok, însă cum este MAX-ul companiei Blue Air?
Din punct de vedere tehnic acesta este mai mult sau mai puțin identic cu restul MAX-urilor. Nu cunosc detalii concrete despre funcțiile opționale pentru care a optat sau nu Blue Air însă cu siguranță acestea nu afectează semnificativ experiența unui pasager la bordul avionului deoarece ele sunt menite să ajute mai mult piloții avioanelor.

Dacă ne uităm însă la interiorul avionului și opțiunile alese de Blue Air pentru confortul pasagerilor, atunci zic WOW!

Încă din primele minute după ce am urcat pentru prima dată în primul MAX din flota Blue Air la Keflavik (Islanda) am rămas uimit de scaunele premium pentru care a optat compania să le instaleze în MAX-urile sale.

Scaunele, 189 la număr, sunt produse de Collins Aerospace și au o grămadă de funcții menite să ajute și să sporească confortul pasagerului, dotări pe care nu le regăsim în avioanele multor companii de linie din Europa, ca să nu mai vorbim de cele low-cost.

La ce mă refer mai exact?
Ei bine, scaunele din MAX-urilor companiei Blue Air:
– se înclină (excepție fac ultimul rând și cele de la ieșirile de urgență);
– au tetiere ajustabile;
– au porturi USB;
– au prize (două prize la fiecare rând de trei scaune);
– au umeraș;
– au buzunar pentru depozitarea obiectelor personale;
– sunt foarte confortabile.

Pe lângă aceste funcționalități opționale pe care Blue Air le-a ales, cabina tuturor MAX-urilor este mai bine izolată fonic ceea ce face ca zgomotul produs de cele două motoare CFM LEAP-1B să nu fie auzit la o intensitate mare în avion.

Compartimentele de bagaje de deasupra scaunelor sunt masive în comparație cu cele din Boeingurile 737 mai vechi (fără Sky Interior), așadar datorită dimensiunilor lor, și dacă aranjați corect bagajele, îmbarcarea se va face mai rapid.

De asemenea, geamurile avionului sunt și ele semnificativ mai mari decât cele din modelele mai vechi ale familiei 737.

La final, vă dau un pont: scaunele 10A, 11A și 11F nu au geam, așadar dacă vă place să admirați motorul și peisajul de afară alegeți alte scaune.

Pe lângă fotografiile de mai sus, în continuare puteți să vizionați și un scurt tur video al scaunelor din MAX-urile companiei Blue Air.

Unde zboară Blue Air cu Boeing 737 MAX?
Primul MAX al companiei a ajuns la București în 1 aprilie iar o zi mai târziu a intrat în serviciul comercial pe ruta București – Lisabona.

După aceea avionul a zburat/urmează să zboare din București și către Malaga, Valencia, Frankfurt, Dublin, Paris CDG, Londra LHR, Amsterdam, Barcelona, Madrid dar lista destinațiilor va crește și după ce alte MAX-uri vor fi recepționate de Blue Air în decursul anului 2021.


NOTĂ: Acest material nu este unul sponsorizat, însă a fost creat cu ajutorul companiei Blue Air dar părerile prezentate ne aparțin în totalitate și nu au fost influențate de această colaborare. Costurile de deplasare către Keflavik (Islanda) au fost suportate integral de BoardingPass.ro, Blue Air doar a facilitat accesul la bordul avionului pentru zborul de retur Keflavik – București.
Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei cu link activ!

Advertisements
Total
2
distribuiri
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
2
Share