O companie care asistă pasagerii să-și recupereze compensațiile pe care companiile aeriene le datorează acestora a solicitat în instanță falimentul Blue Air.
Actualizare, 28 februarie 2023:
Primul termen de judecată a acestui dosar a fost setat pentru data de 4 aprilie 2023.
Actualizare, 5 martie 2023:
Aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca se alătură acestui dosar de insolvență ca parte creditoare.
Pe rolul Tribunalului București a fost înregistrat luni, 27 februarie 2023, un dosar prin care o companie românească solicită intrarea în faliment a companiei aeriene Blue Air.
Până la data publicării acestui articol nu a fost stabilit un termen de judecată, însă acest dosar ar putea fi judecat în perioada imediat următoare.
Cu toate acestea, solicitarea acestei companii poate fi respinsă de judecători. Sau, în cazul în care este admisă, compania Blue Air ar putea solicita la rândul său intrarea în reorganizare judiciară.
Dacă este cerut și procesul de reorganizare eșuează, compania aeriană ar urma să fie, cel mai probabil, lichidată.
Compania care a cerut falimentul Blue Air asistă pasagerii, contra unui comision, să-și recupereze compensațiile pe care companiile aeriene le datorează acestora pentru zborurile anulate sau întârziate.
Aceasta a deschis în ultimii ani sute de procese în instanță în numele a sute de pasageri care așteaptă să-și recupereze compensațiile de la companii aeriene precum Blue Air, Wizz Air, TAROM, Air Bucharest, HiSky și altele.
În documentele publice nu este indicată suma pe care această companie trebuie să o recupereze în numele pasagerilor de la Blue Air.
În 22 februarie 2023 a fost dispusă de judecătorii de la Tribunalul București închiderea procedurii de concordat preventiv față de Blue Air, potrivit Puterea.
Astfel, compania aeriană a pierdut protecția împotriva falimentului, iar creditorii companiei Blue Air pot solicita în instanță intrarea acesteia în faliment.
La finalul anului 2022 statul a devenit acționar majoritar al companiei aeriene după ce aceasta nu a reușit să plătească ratele creditului acordat de EximBank, a cărui garant era statul român.
Pe lângă preluarea a 75% din acțiunile Blue Air, statul a mai devenit acționar majoritar al Airline Invest SA și acționar unic al Blue Air Technic și Aurora Engineering, detalii aici.
Compania Blue Air are datorii de peste 250 de milioane de euro față de angajați, pasageri și furnizori, iar din 6 septembrie 2022 nu a mai operat nici un zbor.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.