Statul român a preluat în întregime compania Blue Air Technic și deține acum 75% din compania aeriană Blue Air și 75% din Airline Invest.
Transferul acționariatului majoritar al Blue Air de la Cristian Rada și Airline Invest SA către statul român a fost finalizat în această săptămână, la o lună după ce compania aeriană și reprezentanții statului au anunțat public începerea demersurilor în acest sens.
Ca urmare a procesului, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) a preluat 75% din acțiunile companiei Blue Air Aviation SA și 75% din acțiunile Airline Invest SA.
Pe lângă acestea, 100% din părțile sociale ale companiei Blue Air Technic SRL sunt deținute acum tot de AAS, potrivit datelor obținute de BoardingPass.
Din acționariatul Blue Air Aviation SA fac acum parte Statul român prin AAAS (75%), Airline Invest SA (1,191%) și Cristian Rada (23,809%).
Airline Invest SA, entitate controlată de Cristian Teodor Rada care deținea 76,182% din acțiunile Blue Air Aviation SA, este acum deținută majoritar tot de Statul român (75%). Acționarul minoritar al companiei este Cristian Teodor Rada (25%).
Cătălin Mihai Rada, care a deținut 0,009% din acțiunile Blue Air Aviation SA și 0,000012 din acțiunile Airline Invest SA, nu se mai regăsește în acționariatul celor două companii.
În ceea ce privește Blue Air Technic SRL, entitate prin care departamentul Tehnic al Blue Air își desfășura activitatea din 2021, Statul a preluat prin AAAS 96% din părțile sociale deținute de Airline Invest SA și 4% din părțile sociale deținute de Aurora Engineering SRL.
Aurora Engineering SRL era deținută în procent de 100% de către Airline Invest SA.
Pe lângă aceste, Statul român a mai intrat în posesia unui teren intravilan de 94.479 mp situat în Sectorul 1 din București și avioanele aflate în proprietatea Blue Air Aviation (șase avioane).
Doar două dintre cele șase avioane de tip Boeing 737 deținute de compania aeriană Blue Air sunt apte de zbor, detalii aici. De asemenea, recent Ministerul Transporturilor a suspendat licența de operator aerian a companiei low-cost, detalii aici.
Planurile pe care AAAS le are pentru activele pe care le-a preluat de la Blue Air este necunoscută, însă directorul instituției a declarat că există discuții cu un investitor american.
Acesta nu a făcut public numele acestuia, însă, potrivit informațiilor BoardingPass, ar fi vorba despre 777 Capital Partners, entitate americană care mai deține acțiuni în companiile low-cost Flair (Canada) și Bonza (Australia).
Directorul AAAS susține că investitorul are o condiție care nu crede că ar putea fi îndeplinită din cauza legislației românești și europene, conform Economica.
„Una dintre cerințe este ca procedura de insolvență, în cazul în care se va intra în insolvență este să se mute și să se judece pe legea insolvenței americane, a statului New York, pe Capitolul 11. Există un punct acolo, unde s-ar putea face transferul acesta, dar nu vă pot spune dacă se poate sau nu. Am început analiza acestei proceduri, dar documentația este una stufoasă, nu este o documentație de o pagina sau două”, a afirmat directorul AAAS.
Oficialul Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) a mai declarat pentru aceeași sursă că „este perioada aceea de predare-primire și avem probleme în a accesa actele și sunt mici întârzieri datorită faptului că nu ni se pun la dispoziție actele pe care noi le cerem”.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.