Blue Air a rămas, oficial, cu doar șase avioane în flotă, însă cu doar două dintre acestea poate efectua zboruri.
Flota companiei aeriene românești a fost oficial redusă la doar șase avioane de tip Boeing 737.
Zece avioane operate anterior de Blue Air, cinci Boeinguri 737-800NG și cinci Boeinguri 737 MAX 8, au fost eliminate din registrul Autorității Aeronautice în 18 octombrie 2022.
Potrivit AACR, Blue Air mai are acum înmatriculate în România doar două Boeinguri 737-300, înmatriculate YR-BAF și YR-BAP, și patru Boeinguri 737-500, înmatriculate YR-AMA, YR-AMB, YR-AMC și YR-AME.
Cu toate acestea, numai două dintre cele șase avioane de tip Boeing 737 deținute de Blue Air mai sunt și active (YR-AMA și YR-AME).
Patru dintre aceste au fost retrase din serviciul comercial înainte de pandemie și de o perioadă lună de timp nu mai au motoare.
Dintre cele active, Boeingul 737-500 înmatriculat YR-AMA este în prezent parcat pe aeroportul din Forli (Italia), iar cel înmatriculat YR-AME se află pe aeroportul din Bacău.
Contrar informațiilor apărute în presă, Blue Air a zburat din Forli cu acest avion pentru AeroItalia doar de două ori, nu zboară regulat pentru aceasta.
Pe lângă acestea, alte două Boeinguri 737-800NG care au fost operate de Blue Air se mai află acum în România.
Boeingul 737-800NG înmatriculat YR-BMN se află pe aeroportul din Cluj Napoca, iar cel înmatriculat YR-BMM se află într-un hangar de pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) din București.
Cel din urmă avion a fost implicat în mai 2022 într-un accident pe aeroportul din Napoli (Italia) și este în curs de reparație, detalii AICI.
În acest moment este neclar când și unde vor fi mutate cele două Boeinguri 737-800NG din România.
Trei Boeinguri 737-800NG care au făcut parte din flota Blue Air au fost mutate la jumătatea lunii septembrie 2022 din România pe aeroportul Lleida din Spania. Acestea au fost înmatriculate YR-BMJ, YR-BMK și YR-BML.
De asemenea, Boeingul 737-700NG înmatriculat YR-BMR și Boeingul 737-800NG înmatriculat YR-BMQ operate anterior de Blue Air fac acum parte din flota HelloJets România, detalii AICI.
Cele cinci MAX-uri care au fost operate de Blue Air, înmatriculate YR-MXA, YR-MXB, YR-MXC, YR-MXD și YR-MXE, se află în Praga și vor fi livrate companiei LOT Polish Airlines, detalii AICI.
Alte cinci Boeinguri 737-800NG care au făcut parte din flota Blue Air vor ajunge în curând în flota companiei olandeze Transavia, așa cum anunțam în septembrie AICI.
Blue Air a suspendat „temporar” operațiunile aeriene în 6 septembrie 2022, detalii AICI. Urma să le reia în 12 septembrie, însă termenul a fost decalat până în 10 octombrie, detalii AICI.
Ulterior, compania low-cost a revenit asupra acestuia și a anunțat oficial că nu va relua zborurile nici în 10 octombrie 2022, pe larg AICI.
Câteva zile mai târziu, într-un mesaj intern Cristian Rada, directorul general și proprietarul companiei aeriene, afirma că Blue Air nu va relua zborurile în următoarele 60 de zile, detalii AICI.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.