Decizia Wizz Air de a suspenda zborurile spre/dinspre Chișinău are, probabil, mai multe motive în spate decât unicul motiv invocat oficial de compania low-cost.
Compania low-cost a anunțat oficial că nu va mai zbura spre și dinspre aeroportul din capitala Republicii Moldova din 14 martie 2023, invocând motive de siguranță și securitate, detalii aici.
Desigur, operarea în siguranță a zborurilor este foarte importantă, însă dacă acesta ar fi fost singurul motiv, atunci Wizz Air ar fi anulat zborurile spre și dinspre capitala Republicii Moldova cu efect imediat, deoarece e puțin probabil (dar nu exclus) ca securitatea și siguranța din această țară să se înrăutățească tocmai din sau după 14 martie 2023.
Însă, Wizz Air a anunțat suspendarea rutelor spre și dinspre Chișinău cu 15 zile înainte, astfel încât să nu fie obligată să ofere pasagerilor rerutări și compensații pentru zborurile anulate.
Așadar, probabil printre motivele mai întemeiate care au stat în spatele deciziei luată de Wizz Air ar fi:
- performanța rutelor spre și dinspre Chișinău: posibil ca aceasta să fie nesatisfăcătoare din cauza războiului din Ucraina care afectează cererea pentru zborurile spre Moldova;
- personal insuficient în România: Wizz Air se chinuie de luni bune să recruteze personal navigant pentru bazele sale operaționale din România, și nu numai. Așadar, transferul a câtorva zeci de angajați din Moldova în România, o piață importantă pentru Wizz Air, ar ajuta compania low-cost destul de mult, în special în sezonul estival;
- reducerea costurilor: operarea mai multor zboruri de pe același aeroport înseamnă discounturi mai mari primite de la furnizori pentru că aceasta oferă în schimb volume.
Deloc întâmplător, de la finalul lunii martie 2023 Ryanair va zbura spre și dinspre aeroportul din Iași, detalii aici, aici și aici.
Așadar, motivele enumerate anterior sunt importante pentru Wizz Air deoarece ar putea opera de la Iași zboruri cu costuri mai mici, va zbura mai des pe anumite rute și va oferi flexibilitate mai mare.
Astfel, Wizz Air ar putea susține un viitor „război” comercial la Iași cu Ryanair, scenariu în care prețul cât mai mic al biletelor și cota de piață sunt importante.
De asemenea, capacitatea de transport de pe unele rute operate de pe alte baze operaționale spre și dinspre Chișinău va fi alocată pe rute cu profitabilitate mai bună.
La fel cum s-a întâmplat și cu capacitatea de transport și echipajele care au fost alocate până la finalul lunii ianuarie 2023 bazei Wizz Air din Bacău, detalii aici.
Partea proastă în această ecuație e că aeroportul din Iași va fi sugrumat de traficul de pasageri, în special în perioada sezonului estival, ceea ce va crea disconfort pentru pasageri.
Abonează-te la BoardingPass Plus
Deții deja un abonament BoardingPass Plus?
⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.