Recenzie: Antalya – Istanbul în clasa business cu Boeing 787 Turkish Airlines

Foto: BoardingPass

Turkish Airlines a recepționat la finalul lunii iunie 2019 primul din cele 25 de Boeinguri 787-9 Dreamliner comandate.

Operatorul din Turcia, la fel ca alții din Europa, înainte de a zbura către destinații îndepărtate cu acest tip de avion, nou în flota lor, efectuează mai multe zboruri scurte pentru familiarizarea echipajelor cu aeronava.

Turkish Airlines a ales ca aceste zboruri de familiarizare să aibă loc de trei ori pe zi din 9 iulie 2019 pe ruta Istanbul – Antalya.

Așa cum am mai scris pe site, odată cu acest nou tip de avion care s-a alăturat celor peste 300 de avioane din flota THY, operatorul a introdus noi modele de scaune în clasele business și economy.

Cum Turcia e la doi pași de România, am decis să rezerv un bilet pentru a zbura cu acest avion nou pe ruta mai sus amintită pentru a-mi forma o părere despre noile scaune alese de Turkish Airlines pentru Boeingurile 787 Dreamliner și mai târziu și pentru Airbusurile A350, A330 și Boeing 777-300ER.

Dacă pe ruta Istanbul – Antalya am zbura în economy, la retur cu suportul companiei am zburat în clasa business. Cum a fost? Vedeți în continuare 😊.

AYT Airport Terminal 1 domestic

Checkinul:
Aeroportul din Antalya are trei terminale însă Turkish Airlines operează în Turcia și internațional din terminalul 1.

La intrarea în clădirea terminalului veți trece printr-un filtru de securitate iar ulterior veți avea la dispoziție numeroase ghișee pentru checkin.

Pasagerii care zboară în clasa business sau dețin statutul Star Alliance Gold au ghișeu de checkin și punct de securitate pentru accesul la porțile de îmbarcare dedicate.

Desigur, biletul în clasa business și/sau statutul în programul de fidelitate vă permite accesul în loungeul operatorului aerian însă despre acesta vă voi spune într-o recenzie separată.

Îmbarcarea:
Unele zboruri sunt îmbarcate folosind tunelul de îmbarcare, altele folosind autobuzele. În cazul zborului meu, și probabil restul zborurilor interne operate cu avioane mari, îmbarcarea s-a făcut cu ajutorul autobuzelor.

Turkish Airlines dedică pasagerilor din clasa business autobuze cu scaune confortabile cam pe majoritatea aeroporturilor unde operează.

Înainte însă de îmbarcarea pasagerilor din business și cu statut în programul de fidelitate au fost îmbarcați pasagerii care au nevoie de asistență și familiile cu copii.

La scurt timp după ce am ajuns în avion și ne-am așezat lucrurile însoțitorii de bord au început să servească clasica băutură de bun venit, alune și meniul.

Scaunul:
Așa cum am menționat la începutul acestei recenzii, vedeta acțiunii este mai de grabă noul model de scaune din clasa business.

Noile scaune sunt produse de Stelia Aerospace iar de data aceasta cabina are o configurație 1-2-1 pe opt rânduri. Datorită modului în care sunt aranjate scaunele fiecare pasager are acces direct la culoar dar și o intimitate crescută față de ceea ce oferă scaunele din clasa business a avioanelor B777 și A330 Turkish Airlines.

În comparație cu Boeingurile 787 Dreamliner, în cazul companiei turcești, Airbusurile A330 sunt echipate cu scaune aranjate în forma 2-2-2 iar Boeingurile 777-300ER au o configurație 2-3-2.

Scaunul din Dreamliner este confortabil, lat și lung când devine pat iar designul și funcționalitățile sale sunt pe gustul multor companii aeriene dar și a multor pasageri.

După cum puteți observa și în fotografii, acesta este suficient de lat și te izolează de restul pasagerilor iar asta nu poate decât să ne bucure.

După cum puteți observa în fotografia de mai sus, scaunele de la geam de pe rândurile cu număr impar sunt mai aproape de culoar iar cele de pe rândurile cu număr par sunt mai aproape de geam.

De asemenea, grupul de scaune cu numere pare din mijlocul cabinei sunt mai aproapiate unul de celălat decât cele cu numere impare. Cu toate acestea, pentru a crește intimitatea între scaunele cu numere impare din mijlocul cabinei există un separator care poate fi ridicat sau, în cazul în care călătoriți cu un partener, poate fi lăsat jos.

Acest model de scaun oferă două locuri de depozitare a lucrurilor situate în dreapta, sau după caz în stânga, pasagerului. Unul dintre acestea este un dulap mic cu ușă iar celălalt un fel de masă. În dulap se află și priza de curent și un port USB. De asemenea, mai există un un spațiu de depozitare a pantofilor aflat sub scaunul din față.

Excepție de la cele menționate mai sus în legătură cu spațiile de depozitare sunt scaunele 1A și 1K. Pe lângă spațiile de depozitare amintite mai sus, acestea au un spațiu generos de depozitare și între ecran și fereastră așadar acestea vor deveni probabil cele mai vânate scaune de cei care vor călători singuri.

Ecranul tactil al sistemului de divertisment este imens și poate fi controlat cu ușurință cu ajutorul unei telecomenzi iar de sub acesta iese o masă pliabilă și ajustabilă.

Lângă telecomanda de control a sistemului IFE se află și butoanele de control a scaunului, luminilor și butonul „Do not disturb”, o oglindă și cotiera ajustabilă. Pe partea opusă, la nivelul capului, pe lângă becul situat deasupra scaunului, există alte două becuri orientate să ilumineze masa iar al treilea patul/scaunul.

După cum vedeți, avem multe puncte pozitive pentru acest scaun însă există și două mai puțin pozitive. Din păcate când scaunul este transformat în pat spațiul de la picioare este mai redus (foto mai jos) decât în avioanele Boeing 777-300ER și Airbus A330.

Un alt punct care poate fi deranjant pentru unii pasageri este imposibilitatea de a părăsi scaunul în momentul în care folosiți masa.

Fotografii cu scaunul transformat în pat complet plat:


Catering:
Cateringul este asigurat de Do&Co, probabil cea mai apreciată companie de catering din industrie iar asta înseamnă că la bord vi se va servi mâncare gustoasă și de calitate.

Pe zborurile scurte Turkish Airlines oferă o sigură opțiune de mâncare însă conținutul meniului este conceput astfel încât să satisfacă gusturile fiecăruia.

Desigur, în cazul în care doriți un meniu vegetarian, kosher sau altele puteți solicita acest lucru în timpul rezervării biletului sau ulterior pe siteul companiei.

Sistemul de divertisment:
Ecranul tactil este imens, are luminozitate excelentă, rezoluție full HD și răspunde rapid la comenzi. După cum am menționat și mai sus, sistemul de divertisment poate fi controlat și cu ajutorul unei telecomenzi.

Pe zborurile interne din păcate nu sunt disponibile zecile de filme și showuri TV internaționale pe care THY le oferă pe zborurile în afara Turciei ci aproape exclusiv doar conținut turcesc, cu subtitrări desigur. Pe lângă IFE Boeingurile 787 Dreamliner din flota Turkish Airlines sunt echipate și cu WiFi oferit de Turk Telecom.

Boeingurile 787 Dreamliner din flota THY vor fi echipate și cu camere externe iar pentru a le urmări găsiți opțiunea „Live camera” în meniul „My flight”. Calitatea camerelor exterioare este wow.

Echipajul:
Chiar dacă a fost un zbor scurt iar în clasa business sunt 28 de scaune, în cabina business s-au aflat patru însoțitori de zbor care s-au asigurat în permanență că pasagerii nu așteaptă mult mâncarea, băutura și ulterior debarasarea.

Ospitalitatea turcilor este cunoscută în întreaga lume, așadar și membri echipajului au fost prompți și zâmbitori pe toată durata zborului.

Concluzie:
Serviciul la sol și la bord a fost excepțional, iar acest lucru se întâmplă cam pe orice zbor Turkish Airlines și indiferent de clasa în care călătoriți.

Pe lângă acest lucru, odată cu introducerea acestui nou model de scaun în clasa business Turkish Airlines intră în micul club al operatorilor aerieni premium care au făcut această mișcare în ultima perioadă.

Din fericire, potrivit unor oficiali ai companiei, și avioanele Airbus A330 și Boeing 777-300ER vor primi treptat acest model de scaune iar asta e un lucru foarte bun deoarece, în special, configurația 2-3-2 din B777 a este deseori criticată de călători pentru lipsa intimității și a accesului direct la culoar.

Din primăvara anului viitor Turkish Airlines va recepționa primele Airbusuri A350 iar acestea vor fi livrate direct cu cabină similară celei din Dreamlinere.

Bali, Washington DC, New York și Cancun sunt doar câteva dintre destinațiile către care Turkish Airlines va zbura regulat cu Boeingurile 787. Ocazional operatorul turc va zbura cu Dreamliner și la Londra, Amsterdam și Manchester iar în 19 septembrie, dacă nu apar modificări, și la București.

În cazul în care aveți întrebări despre noul scaun din clasa business sau serviciile oferite de THY nu ezitați să le lăsați într-un comentariu. În continuare puteți viziona și alte fotografii din cabina business.

NOTĂ: Acest material este unul sponsorizat, însă părerile prezentate ne aparțin în totalitate și nu au fost influențate de această colaborare. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei cu link activ!

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior
Foto: Artur Sarkisyan

Un TU144 a fost mutat într-o intersecție din apropiere de Zhukovsky (foto)

Articolul următor

Wizz Air va zbura din Chișinău spre Larnaca, Praga, Doncaster și Torino

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • ai acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • poți accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • ai acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • ai acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • vei fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share