Recenzie: Budapesta – Lisabona – Chicago cu TAP cu A319 şi A330neo în economy

TAP Air Portugal este cea mai importantă companie aeriană din Portugalia, îşi are baza principală pe Aeroportul Humberto Delgado din Lisabona şi este membru al Star Alliance din anul 2005.

La data redactării materialului, TAP Air Portugal opera cu o flotă compusă din 106 avioane (împreună cu
subsidiara TAP Express) Airbus, Embraer şi ATR. Vechimea medie a flotei este destul de scăzută şi conţine şi versiuni noi de avioane, cum ar fi Airbus A320neo, Airbus A321neo, Airbus A321LR sau Airbus A330neo. Pentru Airbus A330neo, TAP Air Portugal a fost clientul de lansare. Singurele avioane mai în vârstă din flota operatorului sunt Airbusurile A340 – care vor fi retrase în această toamnă – şi Airbusurile A319.

TAP Air Portugal operează zboruri interne şi zboruri între Portugalia şi diferite destinaţii din Europa, Africa, America de Nord şi America de Sud.

În prezent, TAP Air Portugal nu are o imagine prea bună pe piaţa din România după ce acum câţiva ani a suspendat subit operarea rutei Lisabona – Bucureşti – Lisabona, după o perioadă a revenit, apoi a suspendat din nou operarea. Chiar şi în perioadele în care operau pe această rută, destul de frecvent anulau unele zboruri sau operau prin diverşi parteneri.

Din punct de vedere al siguranţei, TAP Air Portugal are o statistică excelentă. În 73 de ani de activitate a avut un singur accident care a cauzat decese, în anul 1977, la o aterizare pe Aeroportul din Madeira.

La începutul acestei toamne am zburat cu operatorul portughez între Budapesta şi Chicago O’Hare cu escală la Lisabona. Am ales acest zbor atât din considerente de preţ, cât şi pentru a experimenta pentru prima data Airbus A330neo. Acest tip de avion era iniţial planificat doar pe zborul dus, dar în final a operat și zborul de retur.

Opţiunile de călătorie între Budapesta şi Chicago sunt destul de numeroase. Mai existau variante rezonabile cu Lufthansa şi United, cu British Airways sau chiar zborul direct Budapesta – Chicago O’Hare operat de LOT Polish Airlines.

Aeroporturile

Aeroportul Liszt Ferenc din Budapesta

Aeroportul Liszt Ferenc din Budapesta este cel mai mare aeroport din Ungaria, în anul 2018 fiind pe locul 38 în Europa la numărul de pasageri transportaţi, aproximativ 15 milioane. Comparativ, Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti a fost pe locul 42, cu aproximativ 14 milioane de pasageri transportaţi.

Locuind în Cluj Napoca, varianta de a pleca din Budapesta este încă o opţiune de luat în calcul, cel puţin atunci când urmează să zbori departe şi pleci în vacanţă. Din punct de vedere financiar, deseori diferenţa de preţ dintre biletele cu plecare din Cluj Napoca şi cele cu plecare din Budapesta sau Bucureşti este atât de mare încât să renunţi la confortul de a pleca direct de acasă.

Pe de altă parte, în ultimii ani a devenit mult mai uşor de ajuns la Budapesta decât la Bucureşti dacă faci deplasarea cu maşina sau cu vreo formă de transport în comun rutier (autocare/microbuze). Autostrada maghiară a ajuns până în apropierea frontierei, în timp ce traficul rutier spre Bucureşti e tot mai lent şi mai greoi. În plus, preţurile în parcarea aeroportului sunt decente, echivalentul a aproximativ 200 lei pentru 3 săptămâni în parcarea cea mai îndepărtată de terminal (la aproximativ 10 minute de mers pe jos de terminal).

Pe Aeroportul Liszt Ferenc din Budapesta, înregistrarea pasagerilor TAP Air Portugal se realizează în Terminalul 2A, fostul terminal folosit de Malev.

Am fost printre primii la ghişeele de înregistrare, astfel că am rezolvat rapid formalităţile. Am observat că în spatele nostru s-a format o coadă cu numeroşi oameni şi anticipez că procesarea pasagerilor nu s-a realizat prea rapid. Pentru zborurile TAP Air Portugal se putea face înregistrarea în aeroport şi la aparate dedicate, dar şi online.

Deşi spre Statele Unite nu am călătorit cu bagaj de cală, am preferat să facem înregistrarea la ghișeu pentru a obţine locuri la geam fără un cost suplimentar. Am obţinut locurile dorite, însă ni s-a cerut să introducem la cala unul dintre bagajele de mână, măcar până la Lisabona, pentru ca avionul urma să fie plin.

Aeroportul Liszt Ferenc din Budapesta este bine organizat. La capitolul acesta, poate că nu e chiar la nivelul unui mare aeroport din vest, dar cu certitudine este mult mai organizat şi mai eficient decât cele cu care sunt obişnuit de la noi, Cluj Napoca sau Bucureşti. La Budapesta am trecut destul de repede de controlul de securitate, coada nu era prea mare, chiar dacă în acel interval orar decolau destul de multe avioane.

Zona de îmbarcare oferă o vizibilitate bună spre platformă şi spre poziţiile de parcare, destule opţiuni pentru luat masa, magazine duty free cu produse tabac, băuturi sau cosmetice şi magazine de îmbrăcăminte, accesorii sau suveniruri. Ca o părere personală, preţurile din locurile de luat masa sunt rezonabile pentru un aeroport. În interiorul terminalului sunt şi 5 saloane (lounge) însă nu am intrat în vreunul şi nu pot spune nimic despre ele.

Aeroportul Humberto Delgado din Lisabona

Aeroportul Humberto Delgado din Lisabona este cel mai mare şi mai important aeroport din Portugalia şi unul din cele mai importante din Peninsula Iberică. În anul 2018 a fost pe locul 18 în Europa după numărul de pasageri transportaţi, peste 29 milioane de pasageri pe an.

Spre deosebire de vizita anterioară la Lisabona, care a fost în toamna lui 2010, am remarcat faptul că accesul la aeroport a devenit mult mai facil. În 2012 a fost inaugurată linia de metrou spre aeroport, dar şi liniile de autobuz par să se fi înmulţit, ceea ce pare firesc dacă ne gândim că traficul aeroportului a crescut de la aproximativ 10 milioane de pasageri pe an în 2010 spre 30 milioane de pasageri în 2019.

La Lisabona am ales o escală lungă astfel că am dormit peste noapte şi am avut timp pentru o plimbare în oraş. Însă aveam deja cărţi de îmbarcare până la Chicago, astfel că nu am trecut prin zona de înregistrare a pasagerilor şi nu pot spune nimic despre cum decurge procesul. Ce pot menţiona e ca toate zborurile TAP Air Portugal sunt operate din Terminalul 1, terminal din care operează aproape toate companiile prezente la Lisabona. Terminalul 2 este folosit exclusiv de operatorii low cost.

Aeroportul Humberto Delgado din Lisabona este suficient de bine organizat şi eficient. Nici aici nu am pierdut prea mult timp la controlul de securitate.

Zona de îmbarcare oferă vizibilitate faţă de ambele piste şi faţă de o parte a poziţiilor de parcare. Însă cea mai mare parte a poziţiilor de parcare sunt departe, între cele două piste. În privinţa magazinelor, în interiorul zonei de îmbarcare sunt destul de multe, însă mi s-au părut foarte scumpe. Despre locurile de luat masa nu pot spune prea multe întrucât nu am intrat în ele, la fel cum nu am intrat nici în vreunul din saloanele din aeroport.

Aeroportul Chicago O’Hare

Aeroportul Chicago O’Hare este unul din cele mai aglomerate aeroporturi din lume, fiind al 3-lea din punct de vedere al traficului din Statele Unite ale Americii, cu peste 83 milioane de pasageri în 2018.

Acesta are patru terminale pentru pasageri, iar TAP Air Portugal operează din Terminalul 5, oricât de ciudat ar suna. De fapt, nu există un terminal 4. Prin Terminalul 5 al aeroportului sunt operate majoritatea zborurilor internaţionale, iar acesta este într-o construcţie separată de Terminalele 1, 2 şi 3. Cele 3 din urmă sunt destinate aproape exclusiv zborurilor interne şi se află toate într-o singură construcţie.

Aeroportul se află în nord-vestul oraşului, iar accesul este foarte facil. O linie de metrou/tren suburban străbate oraşul şi merge până la aeroport. Din punct de vedere rutier, Interstate 190 ajunge chiar în interiorul aeroportului, în timp ce Interstate 90, 290 şi 294 trec prin apropierea lui.

Organizarea şi eficienţa serviciilor din aeroport sunt la cote înalte. Atât procesul de înregistrare cât şi verificările de securitate s-au realizat foarte rapid, astfel că am ajuns în zona de îmbarcare mult mai repede decât ne aşteptam. Zona de îmbarcare oferă vizibilitate limitată spre piste şi poziţiile de parcare, iar magazinele, locurile de luat masa sau saloanele nu le-am prea documentat. Aş putea spune doar că preţurile din aeroport păreau considerabil mai mari decât în oraş.

Zborurile

Voi trata la pachet zborurile tur şi retur între Budapesta şi Lisabona, precum şi cele tur şi retur între Lisabona şi Chicago O’Hare pentru că prezintă multe similitudini şi nu se justifică tratarea în capitole separate.

Budapesta – Lisabona şi Lisabona – Budapesta

Îmbarcarea şi debarcarea

Îmbarcarea pentru zborul Budapesta – Lisabona s-a realizat lent, poate şi din cauză cu avionul a fost plin. Sentimentul de lentoare a fost amplificat şi de faptul că avionul a sosit cu întârziere de aproape o oră de pe zborul anterior, astfel că îmbarcarea noastră s-a realizat tot cu întârziere.

Îmbarcarea s-a realizat prin jetway şi s-a procedat la îmbarcarea pe sectoare, întâi pasagerii din spatele avionului, iar apoi cei din faţă. Am primit locul 12A într-un Airbus A319 cu înmatricularea CS-TTN, botezat Camilo Castelo Branco (scriitor portughez din secolul XIX).

Debarcarea la Lisabona s-a realizat şi mai greoi, cu scări mobile şi autobuze. Din cauza întârzierii cu care am sosit la Lisabona şi a lentorii cu care s-a realizat debarcarea, am părăsit terminalul aeroportului la mai mult de 2 ore faţă de ora planificată pentru aterizare.

Îmbarcarea pentru zborul Lisabona – Budapesta s-a realizat tot printr-un jetway şi din nou s-a făcut pe sectoare. Chiar dacă şi acest zbor a fost aproape plin, îmbarcarea a fost mult mai eficientă. La întoarcere am primit locul 20A într-un Airbus A319 cu înmatricularea CS-TTR, botezat de companie Soares dos Reis (António Soares dos Reis a fost un sculptor portughez în secolul XIX).

Zborul de întoarcere a aterizat mai devreme decât ora planificată. Debarcarea la Budapesta s-a realizat prin jetway, destul de rapid, însă am aşteptat bagajele încă aproximativ 30 de minute după ce am ajuns în terminal.
Interesant a fost că după mai multe zboruri înspre şi prin Statele Unite, la aterizarea în Budapesta a fost prima dată când am auzit centuri desfăcute, am văzut pasageri în picioare şi chiar pasageri care îşi luau bagajele din compartimente înainte ca avionul să ajungă în poziţia de parcare şi să fie oprit. Nu îmi plac etichetele cu estul Europei şi cu oamenii care populează zonele acestea, însă imaginea inconştienţei unora e prea stridentă.

Avionul, scaunul, mâncarea şi alte facilităţi în zbor

Interiorul avioanelor arăta foarte nou, chiar dacă vechimea lor era de 17 ani şi 20 de ani. În mod cert interiorul a fost înlocuit în perioada 2016-2017 când interiorul a fost reconfigurat de la 132 la 144 de locuri. Nici exteriorul nu îşi arăta vârsta. Cred că sigla modernă a companiei şi combinaţia culorilor din siglă induc senzaţia de nou chiar şi unde noutatea nu există.

TAP Air Portugal a optat pentru o distribuţie densă a scaunelor în avioanele de mediu curier. În Airbus A319 sunt 144 locuri economy, iar în cazul în care există pasageri business, aceştia sunt plasaţi în partea din faţă, iar locul din mijloc din distribuţia 3 – 3 este blocat, astfel că distribuţia devine 2 – 2.

În ambele avioane aveau scaune subţiri care nu permiteau înclinarea şi care nu au fost deloc confortabile, cel puţin la zboruri de aproape 4 ore. Doar la întoarcere am avut norocul să stăm două persoane pe trei locuri, iar asta a făcut totul mult mai confortabil.

Avioanele nu aveau nicio formă de sistem de divertisment la bord şi nu aveau Wi-fi, astfel că în lipsa unei cărţi sau a unui dispozitiv cu muzică sau filme zborul putea fi foarte plictisitor.

Pe zborul Budapesta – Lisabona am primit o clatită cu branză, şuncă şi ceva verdeaţă, iar pe zborul Lisabona – Budapesta o jumătate de sandviş. Ambele erau exact definiţia mâncării fără niciun gust. Cred că a fost cea mai seacă mâncare pe care am primit-o vreodată în avion. Nu există niciun criteriu la care mâncarea oferită de TAP Air Portugal pe aceste zboruri să poată rivaliza măcar cu sandvişurile oferite de Tarom pe zborurile interne.
În schimb, la capitolul băuturi, vinul oferit a fost de calitate foarte bună. Am încercat un vin alb de Setubal şi un vin alb de Porto, ambele fiind foarte bune.

Echipajul

Însoţitorii de bord au fost destul de tineri, amabili şi eficienţi, nu cred că le-aş putea reproşa ceva.
În ceea ce îi priveşte pe piloţi, aceştia au comunicat foarte puţin cu pasagerii. După îmbarcarea în Budapesta, ne-au informat că vom mai rămâne în poziţia de parcare încă 20 de minute din cauza aglomeraţiei din aer şi au mai avut ceva mesaj stereotip după aterizarea la Lisabona. La fel de puţin au comunicat şi pe zborul de întoarcere.

Lisabona – Chicago şi Chicago – Lisabona

Îmbarcarea şi debarcarea

Toate îmbarcările şi debarcările s-au realizat prin jetway. De fiecare dată s-a procedat la îmbarcarea pe sectoare din avion, începând cu pasagerii business, apoi cei economy din spatele avionului şi în final cei poziţionaţi mai în faţă în cabina economy şi economy extra.

Îmbarcarea pe zborul Lisabona – Chicago s-a realizat foarte lent. Nu îmi dau seama care e explicaţia, însă cert e că avionul nu a fost nici pe departe plin. Am primit locul 23K într-un Airbus A330-900 înmatriculat CS-TUE, botezat de companie Marquês de Pombal (un titlu nobiliar în limba portugheză).

Debarcarea la Chicago s-a realizat rapid, dar nu ştiu cât de rapid au ajuns bagajele de cală întrucât nu am avut niciunul. Timp mult s-a pierdut pe căile de rulare unde avionul a oprit de mai multe ori. Înainte de a intra la poziţia de parcare a fost oprit aproape 15 minute pentru ca un alt avion să elibereze poziţia de parcare. În total a durat mai mult de 45 de minute de la aterizare până când am părăsit avionul şi aproape o oră şi jumătate până când am părăsit aeroportul întrucât au fost cozi mari şi la frontieră.

Îmbarcarea pe zborul Chicago – Lisabona s-a realizat mult mai rapid. Am primit locul 40K într-un Airbus A330-900 înmatriculat CS-TUC, botezat de companie Nuno Gonçalves (pictor portughez din secolul XIV). Şi debarcarea la Lisabona a fost rapidă şi eficientă.

Avionul, scaunul, mâncarea şi alte facilităţi în zbor
Cele două avioane Airbus A330neo nu doar că păreau noi, chiar erau. Atât aspectul interior şi exterior, cât şi mirosul din ele era de nou. De altfel era firesc dacă ne gândim că avionul de pe zborul Lisabona – Chicago avea 4 luni de la primul zbor, iar în flota TAP Air Portugal încă nu avea 3 luni, iar cel de pe zborul Chicago – Lisabona avea 10 luni de la primul zbor şi 9 luni de la livrarea către TAP Air Portugal.

Spre deosebire de avioanele de mediu curier, în cazul A330neo, compania portugheză nu a mai optat pentru o distribuţie densă a scaunelor. Locul oferit a fost foarte confortabil pentru cele 8-9 ore de zbor. E adevărat, părerea poate fi uşor subiectivă pentru că pe ambele zboruri am stat singur pe 2 locuri, ceea ce a sporit confortul. În clasa economy şi în economy extra, scaunele sunt dispuse câte 2 pe laterale şi 4 pe centru. Deci pe un rând de 8 scaune, 2 dintre scaune sunt la geam şi 4 au ieşire directă la culoar, rămânând doar 2 locuri mai nedorite.

În Airbus A330neo ale TAP Air Portugal am găsit un sistem personal de divertisment destul de bun. Monitorul integrat în scaunul din faţă avea o calitate bună a imaginii şi putea fi mişcat pe axa orizontală. Conţinutul din sistemul de divertisment l-aş aprecia ca fiind suficient, cel puţin pentru mine care îl folosesc de cele mai multe ori doar pentru muzică şi hărţi. Din ce am văzut, era o gamă suficient de bogată şi variată de filme şi muzică, câteva posturi de televiziune internaţionale de ştiri şi câteva de sport, însă destul de puţine jocuri.

Dacă ar fi să fac o comparaţie după conţinutul din sistemele de divertisment, as spune că cel pe care l-am întâlnit la TAP Air Portugal e:

  • cu mult mai bogat decât cel pe care l-am întâlnit în Boeing 787 la KLM sau în Boeing 737 la Malaysia Airlines;
  • cam la acelaşi nivel cu cel pe care l-am întâlnit în Boeing 787 la Xiamen Air, Boeing 737 la Turkish Airlines, Boeing 777-300 la Emirates (avioane retrase astăzi);
  • cu ceva mai sărac decât cel pe care l-am întâlnit în Airbus A330 şi Boeing 777-300ER la Turkish Airlines, Boeing 777-300ER şi Airbus A380 la Emirates.

Avioanele A330neo ale TAP Air Portugal sunt echipate pentru a oferi internet Wi-fi. Tarifele pentru navigare sunt destul de mari, însă utilizarea unor servicii de mesagerie (WhatsApp şi Facebook Messenger) este gratuită.

Din punctul meu de vedere, avioanele Airbus A330neo sunt deosebit de silenţioase. Nu am folosit vreun aparat de măsură, ci exclusiv prin percepţia subiectivă mi s-au părut cele mai silenţioase avioane cu care am zburat. Le-am perceput ca fiind mai silenţioase decât Boeing 787, care sunt recunoscute pentru această calitate.

Pe zborurile transatlantice am primit mâncare de două ori. Prima dată la aproape două ore de la decolare, iar a doua oară cu aproximativ o oră înainte de aterizare. Prima masă a fost mai bogată şi a fost compusă dintr-un fel principal, o salată şi un desert, iar a doua conţinea o jumătate de sandviş şi un desert mic. Şi pe aceste zboruri mâncarea a fost lipsită de gust. Doar deserturile aş putea spune că erau gustoase. Dacă ar fi să fac un top şi aici, pe zborurile lungi am primit mâncare mult mai gustoasă de la Emirates, Turkish Airlines sau Xiamen Air şi cam la fel de neinteresantă de la KLM. Selecţia de vinuri însă a fost şi de această dată la cel mai înalt nivel: variată şi de bună calitate.

Echipajul
La fel ca pe zborurile europene, însoţitorii de bord au fost destul de tineri, amabili şi eficienţi, şi nu le-aş putea reproşa ceva. Pe zborurile transatlantice, piloţii au comunicat ceva mai mult cu pasagerii.

Concluzii

În ciuda imaginii nu prea bune pe care TAP Air Portugal o are în ţara noastră, este un operator serios, pe care în principiu vă puteţi baza. Datorită poziţionării geografice a hubului din Lisabona, oferta lor spre America de Nord şi America de Sud este bogată şi atractivă. Tot poziţionarea în extremitatea vestică a continentului scurtează durata totală a zborurilor spre americi.

Serviciul oferit de TAP Air Portugal este unul simplu, în media europeană.

Pe zborurile europene, nici confortul din avion, nici serviciul la bord nu depăşeşte cu nimic ceea ce am întâlnit la alţi operatori europeni, dar nici nu este mai slab.

Pe zborurile transatlantice, confortul oferit de A330neo al TAP Air Portugal este la cote înalte, sistemul de divertisment este satisfăcător, iar toate astea compensează mâncarea neinteresantă. Experienţa unui avion de generaţie nouă e atrăgătoare, iar dacă e să fac o comparaţie subiectivă, la modul general, confortul şi serviciul oferit de TAP Air Portugal este:

  • mai slab decât cel pe care l-am întâlnit pe zboruri operate de Emirates cu Airbus A380 sau Boeing 777-300ER şi de Turkish Airlines cu Airbus A330-300;
  • superior în comparaţie cu cel pe care l-am regăsit în zboruri operate de Turkish Airlines cu Boeing 777-300ER, Emirates cu Boeing 777-300, KLM şi Xiamen Air cu Boeing 787.

I-aş alege în viitor? Probabil că da, în funcţie de ofertă. Fără să fi devenit un fan al companiei, totuşi nu aş avea motive serioase să îi evit.

În Statele Unite am zburat din nou cu Southwest Airlines, cu Boeing 737-700, pe ruta Chicago Midway – Salt Lake City – Los Angeles şi retur direct pe ruta Los Angeles – Chicago Midway. Pot să menţionez că nu am constatat vreo diferenţă semnificativă faţă de împrejurarea anterioară în care am zburat cu Southwest Airlines pe ruta Fort Lauderdale – Aruba – Fort Lauderdale. Astfel, nu se justifică un nou material pe această temă, ci e suficientă o menţiune că serviciile au rămas la acelaşi nivel.

NOTĂ: Acest material nu este sponsorizat, părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!

Abonează-te la BoardingPass Plus
Abonamentul BoardingPass Plus îți oferă acum acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru și acces la articolele care conțin informații obținute în exclusivitate de BoardingPass.

Deții deja un abonament BoardingPass Plus?

⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.





Total
0
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

Rută nouă: Stuttgart – București cu Eurowings din mai 2020

Articolul următor

George Costin Barbu a preluat funcția de director general la TAROM

Articole similare
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share