Recenzie serviciu VIP (protocol) la aeroportul Henri Coandă din București

Foto: BoardingPass

Toți călătorii frecvenți știu că la aeroportul Henri Coandă din București există trei lounge-uri pentru pasagerii clasei business, precum și pentru cei cu statut de călător frecvent în programele de fidelitate ale companiilor aeriene.

Aceste lounge-uri mai pot fi accesate și cu ajutorul programelor precum PriorityPass și LoungeBuddy, al cardurilor de credit co-branded, precum și contra-cost (de exemplu, TAROM și Blue Air oferă acces la lounge pe baza de plată).

Pe lângă aceste lounge-uri, Aeroportul Henri Coandă oferă și un serviciu de protocol, care este independent de linia aeriană și clasa tarifară a biletului dumneavoastră.

Autorul acestei recenzii este un client fidel al acestui serviciu și a scris această recenzie pentru a oferi detalii și informații utile cititorilor BoardingPass.ro despre serviciu.

Ce este serviciul de protocol?
„Protocol” sau „VIP” este un serviciu suplimentar oferit de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) oricărei persoane care deține o carte de îmbarcare.

În tariful serviciului sunt incluse, la plecări:
– preluare la filtre speciale de securitate, fără coadă de așteptare;
– control de pașapoarte dedicat, asemenea fără coadă;
– acces la Lounge-ul special de Protocol (cel din dreptul Porții 11), care nu poate fi accesat de niciun alt tip de pasageri;
– îmbarcare absolut prioritară (singurii care se pot îmbarca înainte sunt pasagerii PMR – cei care au nevoie de asistență specială);
– daca aeronavă este la o poziție de îmbarcare cu „burduf”, ofițerul de protocol vă va conduce până la poartă, asigurând îmbarcarea prioritară. Dacă aeronava este la o poziție exterioară, pasagerul va trece de poartă, unde vă așteaptă un autoturism dedicat, cu șofer, care vă va conduce la scara avionului. În general, este un BMW, dar pentru grupuri mai mari exista și microbuze cu interior VIP.

La sosiri, serviciul include preluare de la avion (cu mașină dedicată sau la burduf) și acces prioritar la controlul de pașapoarte.

Serviciul de protocol este singurul mod în care se poate accesa lounge-ul de la Plecări interne, situație în care ofițerul de protocol vă va însoți și îl va deschide.

Foto: CNAB

Ce nu include serviciul de protocol?
Aeroportul nu oferă asistență la check-in (aici puteți beneficia de prioritate numai în baza clasei de călătorie sau a statutului de călător frecvent, conform politicilor companiei aeriene), și nici asistență la preluarea bagajelor (la sosiri) sau la vamă.

De asemenea, nu exista noțiunea de „tranzit”. Pentru transit se plătesc separat o sosire și o plecare.

Cum se accesează serviciul de protocol?
Acest serviciu are doua „specii”:
– clienți business;
– autorități publice.

Pentru clienții business, serviciul poate fi solicitat numai în baza unui contract prealabil. Acesta se încheie neapărat de un „agent economic”, aici însemnând firmă, ONG, PFA, II, IF sau orice altă formă juridică care are CUI.

Încheierea contractului durează cam 8 săptămâni, dar odată făcut el este valabil permanent. Detalii despre contract se pot obține apelând aeroportul, care apoi va comunica formularele necesare.

Persoanele fizice simple nu îl pot contracta direct. El poate fi accesat însă prin serviciile specializate de „concierge”, sau mai românește, dacă aveți un prieten care are firmă cu contract.

Prețul pentru clienții business este de 300 de lei pe o mișcare (sosire/plecare) pe persoană.

Ce facilități exista în lounge-uri?
Lounge-ul internațional oferă o ambianță plăcută, câteva gustări și băuturi (meniul este prezentat mai jos), precum și servicii cum ar fi fax, telefon, prize, televizor, stație de încărcare telefoane mobile.
Lounge-ul intern oferă numai snack-uri aduse special (numărul de vizitatori este foarte mic), televizor, monitoare cu informații despre zboruri.

Ce alte servicii de protocol mai oferă CNAB?
Pe lângă protocolul normal, mai exista doua servicii de care probabil nu veți avea vreodată nevoie decât dacă aveți o afacere reușită (sau oaspeți de vaza):
– serviciul „Salonul Oficial”, care presupune accesul (la plecări sau sosiri) în Corpul C, acea parte închisă aflată în sudul Aeroportului. Aici, există o parcare dedicată inclusă în preț, un ghișeu de check-in universal (pentru toate companiile), control de securitate și pașapoarte dedicate, și un salon de recepții. La etaj, există o sala mai mică de conferințe sau pentru o gustare. Transportul la și de la aeronavă se face cu mașina. Clientii business pot accesa acest serviciu în baza aceluiași contract, costul fiind însă prohibitiv (peste o mie de euro pe oră).
– serviciul de protocol la aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) asigură facilități similare pentru cei care zboară cu avioane private.

Foto: BoardingPass


⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
7
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
7
Share