Recenzie București – Istanbul în clasa business cu Airbus A330 Turkish Airlines

Foto: BoardingPass

Dacă în urmă cu câteva săptămâni vă arătam AICI cum este să călătorești cu Turkish Airlines pe un zbor lung-curier în clasa business, acum o să citiți cum este pe un zbor scurt.

În această recenzie o să vă prezint experiența avută în clasa business pe un zbor Turkish Airlines operat cu Airbus A330 pe ruta București – Istanbul.

THY este compania aeriană cu cele mai multe zboruri regulate operate între România și Turcia, aceasta zburând de aproximativ 30 de ori pe săptămână din București, Cluj Napoca și Constanța spre Istanbul.

Datorită numărului mare de zboruri, trei zboruri pe zi între București și Istanbul, pasagerii care aleg să zboare cu Turkish Airlines oriunde în lume vor avea, aproape de fiecare dată, escale scurte în Istanbul.

Foto: BoardingPass

Checkinul:
Pasagerii care călătoresc cu Turkish Airlines pot să facă checkin online, iar astfel își pot alege locurile în avion gratuit. În unele cazuri, dacă pentru țara de destinație sau tranzit pasagerul are nevoie de viză sau alte documente, aplicația nu vă va afișa cartea de îmbarcare.

Pentru ruta București – Istanbul nu va fi posibil să obțineți cartea de îmbarcare în format electronic, așadar la aeroport va trebui să treceți pe la ghișeele de checkin, chiar dacă nu aveți de lăsat bagaj la cală.

Foto: BoardingPass

De asemenea, dacă aveți zboruri de conexiune veți primi la ghișeul de checkin din București cărțile de îmbarcare și pentru celelalte zboruri.

La aeroportul Henri Coandă din București sunt alocate companiei Turkish Airlines șase ghișee de checkin.

Unul dintre acestea este dedicat pasagerilor care călătoresc în clasa business sau dețin statut Star Alliance Gold în programele de fidelitate ale alianței Star Alliance, din care face parte și Turkish Airlines.

Pasagerii care zboară cu Turkish Airlines în clasa business au acces gratuit, împreună cu încă un însoțitor, în lounge-urile din aeroportul Henri Coandă din București.

Transfer center Turkish Airlines @ IST / Foto: BoardingPass

Totuși, dacă aveți nevoie de suport pentru tranzit, în aeroportul din Istanbul există cel puțin 15 ghișee de checkin și asistență în zona de tranzit.

De asemenea, tot acolo există și o zonă cu o grămadă de ghișee de checkin dedicate pasagerilor Turkish Airlines care călătoresc în clasa business sau dețin statut Star Alliance Gold.

Foto: BoardingPass

Îmbarcarea:
Procesul de îmbarcare s-a derulat într-un mod organizat. Acesta a început cu îmbarcarea pasagerilor care necesită asistență, a familiilor și apoi a început îmbarcarea pasagerilor din clasa business și a celor cu statut Star Alliance Gold.

Ulterior îmbarcarea a continuat cu pasagerii din clasa economică.

Odată ajunși în avion, pasagerilor le sunt oferite băuturi răcoritoare: apă, suc de portocale, suc de zmeură sau limonadă.

Foto: BoardingPass

Scaunul:
Scaunele din clasa business a Airbusurilor A330 din flota Turkish Airlines sunt configurate în forma 2-2-2, așadar nu toți pasagerii au acces direct la culoar.

De asemenea, aceste avioane din flota THY nu au instalate în clasa business noul model de scaune, cel regăsit în Boeingurile 787 Dreamliner și Airbusurile A350 din flota sa.

Însă, aceste scaune sunt identice cu cele pe care Turkish Airlines le are în Boeingurile 777-300ER.

În ceea ce privește acest model de scaune, el are plusuri și minusuri. Chiar dacă este puțin mai vechi, și acest model transformă scaunele în pat complet plat și, în continuare, poate fi găsit în clasa business a mai multor companii aeriene de top.

Mulți pasageri preferă aceste scaune datorită faptului că sunt foarte late și spațioase, în timp ce majoritatea modelelor de scaune mai noi care se regăsesc în clasa business a multor companii aeriene sunt mai înghesuite.

Dacă aceste scaune plusează la capitolul spațiu, element important, din punctul meu de vedere, au câteva dezavantaje:
– nu toți pasagerii au acces direct la culoar;
– au spații de depozitare foarte puține;
– oferă pasagerilor puțină intimitate;
– nu poți să părăsești scaunul dacă ai mâncare/laptop pe masă.

Zborurile dintre București și Istanbul sunt foarte scurte, au maximum 50 de minute de zbor, așadar nu sunt oferite pături ci doar perne, însă chiar și pe un zbor atât de scurt, dacă vrei, poți să schimbi poziția scaunului într-una care-l transformă în pat.

Foto: BoardingPass

Scaunele din clasa business a Airbusurilor A330 THY au mai multe funcții de control, iar poziția lor poate fi ajustată folosind un panou de control simplu de utilizat și la îndemână.

Fiecare scaun are o lampă pentru citit, port USB, priză și un spațiu mic de depozitare sub cotieră, cotieră care se poate ridica.

Foto: BoardingPass

Spații de depozitare mai există și sub suportul de picioare și între suportul de picioare al tău și al vecinului, însă acolo pot fi depozitate doar cărți, tablete sau alte lucruri subțiri. Dacă depozitați acolo ceva există mari șanse să le uitați acolo, mare grijă.

Per ansamblu scaunul a fost foarte confortabil, lat, lung și moale.

Cateringul:
Dacă Airbusurile A330 THY nu excelează la capitolul scaune cu design modern, în clasa business cateringul companiei turce este excepțional și a revenit de luni bune la calitatea de dinaintea pandemiei.

După îmbarcare pasagerii primesc meniul pentru mâncare și băuturi alcoolice, iar ulterior însoțitorii de bord iau comanda.

Înainte de a servi masa, însoțitorii de bord împart prosoape umede calde pentru revigorare și o băutură răcoritoare sau alcoolică (sau mai multe).

Meniul disponibil pe zborul de dimineață pe care l-am avut eu îl regăsiți mai jos.

Așa cum era de așteptat, mâncarea servită a fost proaspătă, gustoasă și prezentabilă, iar cantitatea și calitatea mâncării servită pe un zbor atât de scurt sunt la superlativ.

După cum puteți observa, chiar și pe un zbor de câteva zeci de minute, compania turcă oferă masă caldă pasagerilor săi, meniul fiind pregătit de Do & Co.

Majoritatea companiilor aeriene din Europa, și nu numai, oferă în clasa business pe zborurile care au o durată de sub 3-4 ore doar meniuri reci.

Meniu mâncare / Foto: BoardingPass
Meniu băuturi / Foto: BoardingPass

Sistemul de divertisment:
Conținutul pe care-l oferă Turkish Airlines pasagerilor săi în sistemul de divertisment este și el foarte bun și este la fel indiferent dacă zbori pe un zbor scurt sau cu un avion mic sau pe un zbor lung-curier.

Câteva sute de filme, seriale TV, TV live și mii de piese sunt disponibile atât pasagerilor din clasa business, cât și celor din clasa economică. De asemenea, este disponibilă și o secțiune pentru copii, secțiune în care se regăsesc desene animate și jocuri.

Pe avioanele mari (Airbus A330, A350 și Boeing 777 și 787) Turkish Airlines a instalat camere exterioare, iar în secțiunea Zborul meu puteți urmări imaginile surprinse de aceste camere.

Tot în secțiunea Zborul meu sunt afișate înainte de aterizare porțile de îmbarcare pentru zborurile pasagerilor care au conexiuni.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Sistemul de divertisment poate fi controlat cu ajutorul unei telecomenzi. Aceasta este stocată sub cotiera scaunului tău.

Pe partea de audio, fiecare pasager primește o pereche de căști de la Audio-Technica. Acestea au și funcția de anulare activă a zgomotului de fundal.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Ecranul sistemului de divertisment este mai mare în clasa business decât cel din clasa economică, este luminos, iar interfața sistemului este modernă, fluidă și răspunde rapid la comenzi.

Pe lângă filmele, serialele și muzica, pasagerii care călătoresc în clasa business primesc gratuit acces la 1GB de internet prin WiFi – majoritatea avioanelor Turkish Airlines având conexiune la internet.

Pachete de internet Turkish Airlines / Foto: BoardingPass

Dacă reușiți să consumați acel GB de internet gratuit, puteți cumpăra pachete de internet, însă acestea au limită de MB și sunt destul de scumpe.

Însă, dacă dețineți statut Elite și Elite Plus în programul de fidelitate al Turkish Airlines și călătoriți și în clasa business, atunci nu aveți limită la traficul de internet.

Tarifele sunt identice pentru toți pasagerii, indiferent de clasa de călătorie și ruta pe care zburați.

Cel puțin pe zborurile mele, viteza internetului nu a fost excepțională și redarea unor clipuri de pe YouTube nu ar fi fost posibilă, dar am putut citi fără probleme știri și am navigat pe rețele sociale fără întreruperi.

De asemenea, viteza de internet a fost suficientă cât să pot publica în instastory pe Instagram fotografii și clipuri video din timpul zborului.

Foto: BoardingPass

Concluzie:
Serviciile oferite de Turkish Airlines și pe rutele mai scurte, și are peste 100 de rute care au o durată sub șase ore, sunt excelente.

Toate avioanele cu care aceasta operează astfel de zboruri, fie că e vorba de Airbusuri A330, Boeinguri 777 sau Airbusuri A319, A320, A321, A321neo sau Boeinguri 737NG și 737 MAX, au fotolii în clasa business, spre deosebire de scaunele pe care le au în astfel de avioane competitorii săi din Europa.

Foto: BoardingPass

De asemenea, servirea unei mese calde pe un zbor care are o durată de aproximativ 50 de minute este un mare plus la capitolul servicii. Majoritatea companiilor aeriene din Europa, și nu numai, nu servesc astfel de meniu în clasa business nici pe zboruri care au peste două-trei ore.

Pe ruta București – Istanbul – București, operată de trei companii aeriene, Turkish Airlines oferă pasagerilor cele mai bune servicii, chiar și în clasa economică.

Așadar, în cazul în care aveți ocazia să zburați în clasa business cu Turkish Airlines chiar și pe un zbor atât de scurt, nu ezitați să o faceți, experiența va fi cu siguranță una excepțională.

NOTĂ: Acest material este sponsorizat de Turkish Airlines, dar părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!



⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.

Total
26
distribuiri
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
26
Share