BoardingPass.ro is for sale! Contact us

Recenzie Los Angeles – Istanbul în clasa business cu Boeing 777 Turkish Airlines

Foto: BoardingPass

La jumătatea lunii septembrie 2022 a avut loc într-un parc de lângă imensul aeroport din Los Angeles o întâlnire informală a mai multor directori ai companiilor aeriene și aeroporturilor americane cu fotografi de nișă, blogări și călători.

Astfel de întâlniri au loc anual de mai bine de zece ani, așadar anul acesta mi-am dorit să ajung și eu acolo și într-un final s-a întâmplat.

Însă, în această recenzie nu o să vorbesc prea multe despre evenimentul în sine ci despre cum a fost călătoria mea până în Los Angeles și înapoi.

Datorită frecvenței mari cu care Turkish Airlines zboară din București, Cluj Napoca și Constanța spre Istanbul și din Istanbul spre Los Angeles și alte destinații din întreaga lume, escalele în Istanbul sunt, în majoritatea cazurilor, scurte.

Așadar, opțiunea de a zbura București până în LA cu Turkish Airlines a fost una foarte bună. Escala în Istanbul a avut o durată de numai două ore.

Turkish Airlines operează două zboruri pe zi între Istanbul și Los Angeles, iar în afară de LA compania mai zboară în SUA spre orașele Washington, DC, Atlanta, Boston, Chicago, Dallas, Houston, Miami, New York, Newark, San Francisco și Seattle.

Zborurile au fost în clasa business, iar în această recenzie voi detalia experiența avută pe ruta Istanbul – Los Angeles – Istanbul la bordul unui Boeing 777-300ER Turkish Airlines.

Boeing 777-300ER Turkish Airlines la Los Angeles / Foto: BoardingPass

Checkinul:
Pasagerii care călătoresc cu Turkish Airlines pot să facă checkin online, iar astfel își pot alege locurile în avion gratuit. În unele cazuri, dacă pentru țara de destinație sau tranzit pasagerul are nevoie de viză sau alte documente, aplicația nu vă va afișa cartea de îmbarcare.

În aceste situații va fi necesar să vă prezentați la ghișeul de checkin din aeroport. Însă, dacă aveți zboruri de conexiune, atunci pe aeroportul de plecare veți primi carte de îmbarcare pentru toate zborurile.

În cazul meu, pe ruta București – Istanbul – Los Angeles am putut doar să aleg scaunul online, iar în aeroport am ridicat cărțile de îmbarcare pentru ambele zboruri.

Ghișee de checkin pentru Turkish Airlines la LAX / Foto: BoardingPass

La retur, am putut să salvez pe telefon cartea de îmbarcare pentru zborul spre Istanbul, iar pentru cel din Istanbul spre București am luat cartea de îmbarcare din aeroport.

În ceea ce privește ghișeele de checkin din aeroport, în LAX compania turcă avea dedicate opt ghișee de checkin, dintre care două erau pentru pasagerii care zboară în clasa business și pentru cei care dețin statut Gold în programele de fidelitate ale companiilor din Star Alliance.

Acestea sunt situate în terminalul TBIT (Tom Bradley International Terminal), unde au operațiuni majoritatea companiilor străine. Tot în acest terminal se fac și îmbarcările și debarcările zborurilor companiei turce.

Procesul de checkin în aeroport a durat maxim un minut, iar ulterior m-am îndreptat spre controlul de securitate și mai apoi spre poarta de îmbarcare.

Pasagerii care zboară cu Turkish Airlines în clasa business au acces gratuit, împreună cu încă un însoțitor, în lounge-ul Star Alliance din aeroportul din Los Angeles.

Transfer center Turkish Airlines @ IST / Foto: BoardingPass

La dus, din cauza escalei scurte și a unei întârzieri de aproximativ o oră, din păcate, nu am mai avut timp să ajung și în uriașul lounge al Turkish Airlines din Istanbul.

Dacă aveți nevoie de suport pentru tranzit, în aeroportul din Istanbul există cel puțin 15 ghișee de checkin și asistență în zona de tranzit.

De asemenea, tot acolo există și o zonă cu o grămadă de ghișee de checkin dedicate pasagerilor Turkish Airlines care călătoresc în clasa business sau dețin statut Star Alliance Gold.

Foto: BoardingPass

Îmbarcarea:
Procesul de îmbarcare s-a derulat într-un mod organizat. Acesta a început cu îmbarcarea pasagerilor care necesită asistență, a familiilor și apoi a început îmbarcarea pasagerilor din clasa business și a celor cu statut Star Alliance Gold.

În același timp, însă la un alt scanner de cărți de îmbarcare, au fost îmbarcați și pasagerii din clasa economică.

Odată ajunși în avion, pasagerilor le sunt oferite băuturi răcoritoare: apă, suc de portocale, suc de zmeură sau limonadă.

Foto: BoardingPass

De asemenea, înainte de decolare pasagerii primesc o pereche de papuci, o trusă de călătorie de la compania britanică Hackett care include șosete, creme de față de la Qiriness, dopuri pentru urechi, mască pentru ochi și pastă și periuță de dinți.

În această trusă mai sunt incluse și abțibilduri pe care le poți lipi pe scaun pentru a informa însoțitorii de bord dacă vrei să fii trezit pentru masă sau nu.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Scaunul:
Boeingurile 777-300ER din flota Turkish Airlines nu au cel mai nou model de scaune în clasa business, însă la acest capitol există plusuri și minusuri.

Cabina din clasa business a THY în avioanele B777 este configurată în format 2-3-2, iar unele avioane au 49 de scaune în clasa business, altele doar 28.

Cabina mare a clasei business / Foto: BoardingPass
Cabina mică a clasei business / Foto: BoardingPass

Boeingurile 777-300ER care au 49 de scaune în clasa business mai au o cabină separată care are doar trei rânduri de scaune (21 de scaune).

Avionul cu care am zburat eu avea 49 de scaune și au fost toate complet ocupate, atât la dus cât și pe zborul de retur.

Așa cum spuneam, modelul acestor scaune este mai vechi, însă și acesta se transformă în pat complet plat și, în continuare, poate fi găsit în clasa business a mai multor companii aeriene de top.

Mulți pasageri preferă aceste scaune datorită faptului că sunt foarte late și spațioase, în timp ce majoritatea modelelor de scaune mai noi care se regăsesc în clasa business a multor companii aeriene sunt mai înghesuite.

Dacă aceste scaune plusează la capitolul spațiu, element important, din punctul meu de vedere, au câteva dezavantaje:
– nu toți pasagerii au acces direct la culoar;
– au spații de depozitare foarte puține;
– oferă pasagerilor puțină intimitate;
– nu poți să părăsești scaunul dacă ai mâncare/laptop pe masă.

Pentru a fi și mai confortabile, echipajul de cabină pregătește scaunele pasagerilor pentru somn. Pe acestea este așternută o saltea subțire, o pernă și o pătură mare și destul de groasă.

Scaunele din clasa business a Boeingurilor 777 THY au mai multe funcții de control, iar poziția lor poate fi ajustată folosind un panou de control simplu de utilizat și la îndemână.

Foto: BoardingPass

Odată transformat în pat, scaunul oferă pasagerilor mai multă intimitate datorită faptului că una dintre cotiere, cea dintre scaunul tău și al vecinului, poate fi ridicată.

De asemenea, fiecare scaun are o lampă pentru citit, port USB, priză și un spațiu mic de depozitare sub cotieră.

Spații de depozitare mai există și sub suportul de picioare și între suportul de picioare al tău și al vecinului, însă acolo pot fi depozitate doar cărți, tablete sau alte lucruri subțiri. Dacă depozitați acolo ceva există mari șanse să le uitați acolo, mare grijă.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Per ansamblu scaunul a fost foarte confortabil, lat, lung și moale. Datorită acestui fapt, pe zborul dintre Istanbul și Los Angeles am dormit aproximativ opt ore și jumătate din cele 14 ore de zbor.

La retur, deoarece doream să-mi reglez „fusul orar”, am dormit doar șase ore, însă cu siguranță puteam să dorm și mai mult.

Foto: BoardingPass

Cateringul:
Dacă în B777 THY nu excelează la capitolul scaune, în clasa business cateringul companiei turce este excepțional și a revenit de luni bune la calitatea de dinaintea pandemiei.

De pasagerii din clasa business au grijă patru însoțitori de bord și doi bucătari, care poartă pălărie și haine de bucătar.

Încă de la îmbarcare pasagerii primesc meniurile pentru mâncare și băuturi alcoolice, iar ulterior însoțitorii de bord iau comanda pentru felul principal.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Înainte de a servi masa, însoțitorii de bord împart prosoape umede calde pentru revigorare și o băutură (sau mai multe) acompaniată de un bol cu mai multe sortimente de nuci încălzite.

Pentru antreu pasagerii au de ales între două feluri de mâncare și pot opta și pentru o supă, iar pentru felul principal sunt disponibile trei variante.

De asemenea, la desert pasagerii pot alege mai multe opțiuni dintre cele cinci disponibile.

Înainte de aterizare THY mai servește pasagerilor o masă caldă care, în funcție de orarul zborurilor, poate fi prânz, cină sau mic dejun.

Și în acest caz pasagerii au de ales între mai multe opțiuni, iar înainte de servirea mesei însoțitorii de bord împart din nou pasagerilor prosoape umede calde.

Cu excepția felului principal, celelalte feluri de mâncare sunt servite de cei doi bucătari de pe un cărucior, iar pasagerii aleg ce și cât doresc să mănânce.

În cazul meu, atât la dus cât și la întors am optat și pentru o supă, iar la felul principal am ales la dus o friptură. La retur, pentru felul principal am ales somonul la grătar.

Așa cum era de așteptat, mâncarea a fost proaspătă, gustoasă și prezentabilă, iar opțiunile din meniu, cantitatea și calitatea mâncării servită sunt toate excelente.

Foto: BoardingPass
Foto: BoardingPass

Pe lângă mâncarea de la mesele principale, în timpul zborului pasagerii pot servi sandvișuri, fructe, prăjituri și alte gustări reci sărate sau dulci.

În „bucătăria” dintre cele două cabine ale clasei business era amenajat un spațiu unde au fost aranjate diverse gustări, fructe și băuturi.

După servirea mesei, însoțitorii de bord au debarasat tăvile pe care a fost servită masa destul de repede, au înmânat sticle de apă (0,5l), iar pasagerii au putut să intre la somn destul de rapid.

Sistemul de divertisment:
Conținutul pe care-l oferă Turkish Airlines pasagerilor săi în sistemul de divertisment este și el foarte bun.

Câteva sute de filme, seriale TV, TV live și mii de piese sunt disponibile atât pasagerilor din clasa business, cât și celor din clasa economică. De asemenea, este disponibilă și o secțiune pentru copii, secțiune în care se regăsesc desene animate și jocuri.

Pe avioanele mari (Airbus A330, A350 și Boeing 777 și 787) Turkish Airlines a instalat camere exterioare, iar în secțiunea Zborul meu puteți urmări imaginile surprinse de aceste camere.

Tot în secțiunea Zborul meu sunt afișate înainte de aterizare porțile de îmbarcare pentru zborurile pasagerilor care au conexiuni.

Sistemul de divertisment poate fi controlat cu ajutorul unei telecomenzi. Aceasta este stocată sub cotieră.

Pe partea de audio, fiecare pasager primește o pereche de căști de foarte bună calitate de la Denon. Acestea au și funcția de anulare activă a zgomotului de fundal.

Ecranul sistemului de divertisment este mai mare în clasa business, este luminos, iar interfața sistemului este modernă, fluidă și răspunde rapid la comenzi.

Pachete de internet Turkish Airlines / Foto: BoardingPass

Pe lângă filmele, serialele și muzica, pasagerii care călătoresc în clasa business primesc gratuit acces la 1GB de internet prin WiFi.

Dacă reușiți să consumați acel GB de internet gratuit, puteți cumpăra pachete de internet, însă acestea au limită de MB și sunt destul de scumpe.

Tarifele sunt identice pentru toți pasagerii, indiferent de clasa de călătorie.

Însă, dacă dețineți statut Elite și Elite Plus în programul de fidelitate al Turkish Airlines și călătoriți și în clasa business, atunci nu aveți limită la traficul de internet.

Cel puțin pe zborurile mele, viteza internetului nu a fost excepțională și redarea unor clipuri de pe YouTube nu ar fi fost posibilă, dar am putut citi fără probleme știri și am navigat pe rețele sociale fără întreruperi.

De asemenea, viteza de internet a fost suficientă cât să pot publica în instastory pe Instagram fotografii și clipuri video din timpul zborului.

Pachetele de internet gratuit oferite de Turkish Airlines / Foto: BoardingPass

Concluzie:
Acestea au fost primele mele zboruri lung-curier în clasa business cu Turkish Airlines și, după ce am citit și văzut pe internet o grămadă de păreri despre serviciile pe care le oferă, pot să spun că experiența a fost peste nivelul așteptărilor.

Modul de servire a mesei, răbdarea, politețea și atitudinea foarte pozitivă și prietenoasă a membrilor echipajului au făcut ca zborurile să fie mult mai plăcute.

De asemenea, scaunele, chiar dacă sunt un model mai vechi, au fost foarte confortabile, iar datorită acestui fapt am ajuns la destinație odihnit.

Foto: BoardingPass

Ar fi fost ideal dacă Turkish Airlines ar fi oferit și pijamale pasagerilor din clasa business, însă chiar și în lipsa lor am dormit foarte bine.

Tranzitul prin aeroportul din Istanbul este ușor și rapid și, datorită numărului mare de zboruri operat de Turkish Airlines, are de obicei escale scurte.

Dacă zburați în clasa business și trebuie să faceți în Istanbul controlul de securitate rețineți că există un punct de control dedicat pasagerilor care zboară în clasa business sau dețin statut Star Alliance Gold.

În cazul în care aveți ocazia să zburați în clasa business cu Turkish Airlines, nu ezitați să o faceți, experiența va fi cu siguranță una excepțională.

NOTĂ: Acest material este sponsorizat de Turkish Airlines, dar părerile și fotografiile prezentate ne aparțin în totalitate. Preluarea parțială sau integrală a textului și/sau a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei!


⚠️ Acest articol este proprietatea Aviation Geek SRL (www.boardingpass.ro) și este protejat de Legea dreptului de autor și drepturilor conexe (8/1996). În lipsa unui acord scris din partea Aviation Geek SRL, preluarea informațiilor din acest articol se poate face, potrivit reglementarilor în vigoare, doar în limita a maximum 200 de caractere și precizarea sursei cu link activ! Încălcarea acestor prevederi va fi supusă procedurilor pentru intrarea în legalitate și recuperarea daunelor.



Total
0
distribuiri
un comentariu
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articolul anterior

AirConnect amână debutul zborurilor comerciale până în martie 2023

Articolul următor

Wizz Air va zbura din București și Cluj Napoca spre Leeds

Articole similare

Abonează-te la BoardingPass Plus pentru:

  • acces la articolele și analizele publicate în exclusivitate pe site;
  • a accesa un număr nelimitat de articole publicate pe site;
  • acces la profilurile complete ale companiilor aeriene din România;
  • acces la versiunea fără reclame a site-ului nostru;
  • a fi printre primii care află cele mai importante știri din industrie.
Abonează-te acum nou
Profilul complet al acestei companii aeriene va fi disponibil în curând.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Abonament BoardingPass Plus

Dacă ești deja abonat la BoardingPass Plus, te rugăm să te conectezi pe site folosind numele de utilizator și parola contului tău.

În cazul în care nu ești abonat dar dorești să o faci, poți să te abonezi acum la BoardingPass Plus rapid și simplu.

De ce să cumperi un abonament BoardingPass Plus? Află aici.

Abonează-te la buletinul informativ Din aviație

Abonează-te gratuit la buletinul nostru informativ și îți trimitem în fiecare dimineață de vineri pe e-mail cele mai noi și importante știri din industria aviatică locală și globală.

Total
0
Share