Recenzie: Antalya – Istanbul în clasa business cu Airbus A350 Turkish Airlines

Turkish Airlines a recepționat la finalul lunii octombrie 2020 primele două din cele 25 de Airbusuri A350 seria 900 comandate.

Operatorul din Turcia, la fel ca alții din Europa, înainte de a zbura către destinații îndepărtate cu acest tip de avion, nou în flota lor, a efectuat mai multe zboruri pe rute scurte pentru familiarizarea echipajelor cu aeronava.

Advertisements

Turkish Airlines a ales ca aceste zboruri de familiarizare să aibă loc de la sfârșitul lunii octombrie 2020 până la mijlocul lunii noiembrie 2020 pe rutele Istanbul – Izmir, Istanbul – Ankara și Istanbul – Antalya.

Noile Airbusuri A350 care intră în flota THY sunt livrate direct cu noile modele de scaune din clasele business și economic, modele care au debutat în 2019 odată cu recepția primelor sale Boeinguri 787 Dreamliner.

Cum Turcia e la doi pași de România iar călătoriile între cele două țări sunt permise în era Covid-19 fără prea multe restricții, am decis să călătoresc până la Antalya special pentru a zbura cu acest avion nou.

Cu suportul companiei Turkish Airlines, am zburat în clasa business atât pe zborul din Istanbul către Antalya cât și la retur.
Cum a fost? Vedeți în continuare 😊.

Checkinul:
Aeroportul din Antalya are trei terminale însă Turkish Airlines operează rutele interne și internaționale din terminalul 1.

Cel puțin în perioada pandemiei, înainte de a intra în terminal vi se verifică biletul de avion și temperatura.

După aceea veți trece printr-un filtru de securitate iar ulterior veți avea la dispoziție numeroase ghișee pentru checkin.

Pentru a preveni pe cât posibil răspândirea noului coronavirus, în terminalul aeroportului se regăsesc zeci de aparate cu lichid dezinfectant iar la ghișeele de checkin există un separator transparent între pasager și agentul de checkin.

Pasagerii care zboară în clasa business sau dețin statutul Star Alliance Gold au ghișeu de checkin dedicat însă punctul de securitate dedicat acestora a fost închis pe perioada pandemiei.

Desigur, biletul în clasa business și/sau statutul în programul de fidelitate vă permite accesul în loungeul operatorului aerian însă loungeul de la Antalya a fost de asemenea închis temporar, tot din cauza pandemiei.

Îmbarcarea:
La Antalya unele zboruri sunt îmbarcate folosind tunelul de îmbarcare, altele folosind autobuzele.

În cazul zborului meu, și probabil la restul zborurilor interne operate cu avioane de mari dimensiuni, îmbarcarea s-a făcut cu ajutorul autobuzelor.

Turkish Airlines dedică pasagerilor din clasa business autobuze cu scaune confortabile cam pe majoritatea aeroporturilor unde operează.

În perioada pandemiei 1/3 din scaunele autobuzelor dedicate pasagerilor din clasa business și deținătorilor de statut Star Alliance Gold sunt indisponibile pentru a asigura o distanță fizică între pasageri.

De asemenea, în aceste autobuze se găsesc și aparate cu lichid dezinfectant.



În perioada pandemiei, înainte de îmbarcarea pasagerilor din clasa business și cu statut în programul de fidelitate au fost îmbarcați pasagerii care au nevoie de asistență, familiile cu copii și pasagerii din clasa economic.

La urcarea în avion fiecare pasager primește gratuit un kit care conține o mască de protecție și două șervețele umede dezinfectante.

Scaunul:
Așa cum am menționat la începutul acestei recenzii, și Airbusurile A350 care intră treptat în flota Turkish Airlines au noul model de scaune din clasa business care a debutat în 2019 pe avioanele Dreamliner din flota companiei turce.

Aceste scaune sunt produse de Stelia Aerospace iar cabina are o configurație 1-2-1 pe opt rânduri oferind în total 32 de scaune în clasa business.

Datorită modului în care sunt aranjate scaunele, fiecare pasager are acces direct la culoar dar și o intimitate crescută față de ceea ce oferă scaunele din clasa business a avioanelor B777 și A330 Turkish Airlines.

Acest model de scaun este confortabil, lat și lung când devine pat iar designul și funcționalitățile sale sunt pe gustul multor companii aeriene dar și a multor pasageri.

Cotierele sale sunt de asemenea ajustabile iar scaunul devine și mai lat odată ce acestea sunt lăsate jos, în special când scaunul este în poziția pat.

Datorită fuzelajului care are un diametrul mai mare decât cel al unui Dreamliner, scaunele din Airbusurile A350 THY sunt cu câțiva centimetri mai late decât cele din Boeing 787.

După cum puteți observa în fotografia de mai sus, scaunele de la geam de pe rândurile cu număr impar sunt mai aproape de culoar iar cele de pe rândurile cu număr par sunt mai aproape de geam.

De asemenea, grupul de scaune cu numere pare din mijlocul cabinei sunt mai aproapiate unul de celălat decât cele cu numere impare.

Cu toate acestea, pentru a crește intimitatea între scaunele cu numere impare din mijlocul cabinei există un separator care poate fi ridicat sau, în cazul în care călătoriți cu un partener, poate fi lăsat jos.



Acest model de scaun oferă două locuri de depozitare a lucrurilor situate în dreapta, sau după caz în stânga, pasagerului.

Unul dintre acestea este un dulap mic cu ușă care se poate încuia cu un cod PIN iar celălalt un fel de masă.

Lângă dulap se află o oglindă iar în acesta priza de curent și un portul USB. De asemenea, mai există un un spațiu de depozitare a pantofilor aflat sub scaunul din față.



Excepție de la cele menționate mai sus în legătură cu spațiile de depozitare sunt scaunele 1A și 1K. Pe lângă spațiile de depozitare amintite anterior, scaunele 1A și 1K au un spațiu generos de depozitare și între ecran și fereastră, așadar acestea vor deveni probabil cele mai vânate scaune de cei care vor călători singuri.

Ecranul tactil al sistemului de divertisment este imens și poate fi controlat cu ușurință cu ajutorul unei telecomenzi iar de sub acesta iese o masă pliabilă și ajustabilă.

Lângă telecomanda de control a sistemului IFE se află și butoanele de control a scaunului, luminilor și butonul „Do not disturb”, o oglindă și cotiera ajustabilă.

Pe partea opusă, la nivelul capului, pe lângă becul situat deasupra scaunului, există alte două becuri orientate să ilumineze masa iar al treilea patul/scaunul.



După cum vedeți, avem multe puncte pozitive pentru acest scaun însă există și două mai puțin pozitive. Din păcate când scaunul este transformat în pat spațiul de la picioare este mai redus (foto mai jos) decât în avioanele Boeing 777-300ER și Airbus A330.

Un alt punct care poate fi deranjant pentru unii pasageri este imposibilitatea de a părăsi scaunul în momentul în care folosiți masa.

Fotografii cu scaunul transformat în pat complet plat:



Catering:
Înainte de pandemie Turkish Airlines strălucea la acest capitol însă în această perioadă cateringul, chiar și în clasa business, cel puțin pe zborurile scurte, se rezumă doar la o sticlă cu apă.

Cu siguranță însă în viitor compania va readuce la bordul avioanelor cateringul foarte bune pe care-l oferea înainte de pandemie.

Sistemul de divertisment:
Ecranul tactil este imens, are luminozitate excelentă, rezoluție full HD și răspunde rapid la comenzi. După cum am menționat și mai sus, sistemul de divertisment poate fi controlat și cu ajutorul unei telecomenzi.

Pe zborurile interne din păcate nu sunt disponibile zecile de filme și showuri TV internaționale pe care THY le oferă pe zborurile în afara Turciei ci aproape exclusiv doar conținut turcesc, cu subtitrări desigur.

Pe lângă IFE și Airbusurile A350 din flota Turkish Airlines sunt echipate și cu WiFi oferit de Turk Telecom.

Din păcate căștile cu funcția de anulare a zgomotului de fond sunt disponibile în clasa business doar pe zborurile lung-curier.

Airbusurile A350 din flota THY vor fi toate echipate și cu camere externe iar pentru a le urmări găsiți opțiunea „Live camera” în meniul „My flight”. Calitatea camerelor exterioare este impresionantă.

Echipajul:
Chiar dacă a fost un zbor scurt iar în clasa business sunt 32 de scaune și avionul a fost aproape complet rezervat, în cabina business s-au aflat patru însoțitori de zbor care s-au asigurat în permanență că pasagerii poartă corect masca de protecție.

Concluzie:
Airbusurile A350 sunt avioane de generație nouă, performante dar ceea ce e mai important pentru pasager, și foarte confortabile.

De asemenea, acestea sunt foarte bine izolate iar zgomotul celor două motoare uriașe este foarte bine absorbit și redus de izolația fuzelajului.

În condițiile în care Turkish Airlines transportă pe rutele lung-curier mulți pasageri din România, prezența acestor avioane în flota THY nu poate decât să ne bucure.

Cu toate că noul model de scaune din clasa business a debutat în flota Turkish Airlines în vara anului 2019, până în prezent niciun Boeing 777-300ER sau Airbus A330 din flota companiei nu au fost echipate cu acest nou model de scaune.

Rămâne de văzut însă dacă Turkish Airlines va schimba scaunele din cele două modele de avion după pandemie.

În ceea ce privește rutele, pentru început Turkish Airlines zboară cu Airbus A350 din Istanbul către Londra și Manila însă îndată ce recepționează și alte A350 numărul destinațiilor servite cu acest tip de avion va crește.

În cazul în care aveți întrebări despre noul scaun din clasa business sau serviciile oferite de THY nu ezitați să le lăsați într-un comentariu. În continuare puteți viziona și alte fotografii din cabina business.

NOTĂ: Acest material este unul sponsorizat, însă părerile prezentate ne aparțin în totalitate și nu au fost influențate de această colaborare. Preluarea parțială sau integrală a textului și a imaginilor prezentate în acest articol poate fi făcută doar cu acordul în scris al BoardingPass.ro și precizarea sursei cu link activ!

Advertisements
Total
1
Shares
un comentariu
  1. Din pacate nu sunt foarte optimist referitor la aviatie in 2021-2022, in special pe partea de business. La noi in multinationala bugetul pentru calatoriile business pentru 2021 se zvoneste ca va fi la undeva la 20-25% comparativ cu 2019… Desi nu se compara o intalnire directa cu una pe Skype, tendinta pe termen lung va fi spre ultima…mai ales ca s-a descoperit ca se pot face economii importante…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole similare
Total
1
Share